بهبود «حالت تاریک» در ویندوز ۱۱ - تکفارس 
بهبود «حالت تاریک» در ویندوز ۱۱ - تکفارس 

بهبود «حالت تاریک» در ویندوز ۱۱

خشایار جهانی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - 10:40
ویندوز 11

کاربران ویندوز ۱۱ متوجه تغییر صدای اعلان در دو حالت مختلف ویندوز، «حالت تیره» و «حالت روشن»، شده‌اند. مایکروسافت هم تایید کرد که صدای اعلان در «حالت تیره» اندکی آرام‌تر و نرم‌تر از «حالت روشن» می‌باشد. اخیراً مایکروسافت تایید کرده بود که در مقایسه با ویندوز ۱۰ و «حالت روشن» ویندوز ۱۱، قرار است صدای سیستم در «حالت تیره» آرام‌تر باشد.

این شرکت باور دارد که صدای ویندوز به‌طور کل زیر است و قبول کرده که تغییراتی را در نسخه جدید اعمال کند و در اقدام جدید خود تصمیم گرفته که صدای ویندوز در «حالت روشن» تیز‌تر و زیرتر بوده و در «حالت تیره» صدا اندکی فشرده‌تر و محدودشده‌تر است. صداهای جدید دارای به اصطلاح «طول موج گردتری» هستند تا بدون اذیت گوش، به کاربران اعلان‌ها را هشدار دهند.

مطالب مرتبط:

شاید سوال کنید خب چرا شرکت هر دو نوع صدا را برای هر دو حالت قرار نداد تا کاربران خود برای فعال کردن هرکدام تصمیم بگیرند. در جواب این سوال پاسخ مایکروسافت این بود:

ما دو حالت صدای تیره و صدای روشن را برای این اضافه کردیم تا افرادی که دید کم یا نابینا هستند بتوانند از صدای هر دو حالت در تم‌های مختلف بهره‌مند شوند. این صدای تم‌های مختلف (روشن و تیره) باعث افزایش بهره‌وری از طریق همگون‌سازی صدا و سبک کارتان می‌شود. «صداهای تیره» برای تمرکز بیشتر و «صداهای روشن» نشانه فعالیت بیشتر است.

چه مایکروسافت راست بگوید چه نگوید، همه می‌دانیم که وجود صداهای نرم‌تر باعث آرامش خواهد شد.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: digitaltrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.