توضیحات فایرفلای در مورد انفجار راکت آلفا [تماشا کنید] -
توضیحات فایرفلای در مورد انفجار راکت آلفا [تماشا کنید] -

توضیحات فایرفلای در مورد انفجار راکت آلفا [تماشا کنید]

مهدی حلوائی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - 12:28
راکت آلفا فایرفلای

اولین راکت شرکت فایرفلای (Firefly) با نام آلفا در روز پنجشنبه لحظاتی پس از بلندشدن از سکوی پرتاب در آسمان منفجر شد و حالا این شرکت با انتشار یک ویدیو، توضیحات لازم در مورد آن‌چه اتفاق افتاد را ارائه داده است. فایرفلای در توییتر اعلام کرد که اگرچه راکت آلفا نتوانست وارد مدار شود، اما این پرتاب موفقیت بزرگی برای این شرکت به حساب می‌آید.

راکت آلفا روز پنجشنبه از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا به پرواز درآمد اما دو دقیقه پس از پرتاب، راکت تعادل خود را از دست داد و نتوانست به حداکثر فشار ایردوداینامیک خود دست پیدا کند. پرتاب راکت آلفا، که محموله‌ای از ماهواره‌های شخصی را حمل می‌کرد، اولین ماموریت شرکت فایرفلای محسوب می‌شود.

به‌گزارش فایرفلای، راکت آلفا با موفقیت از سکوی پرتاب بلند شد اما پس از ۱۵ ثانیه یکی از موتورهای آن از کار افتاد. با این وجود، آلفا موفق شد تا برای ۱۴۵ ثانیه بدون مشکل به پرواز خود ادامه دهد اما به‌دلیل خاموشی یکی از چهار موتور خود، سرعت لازم برای ادامه‌ی پرواز را از دست داد.

فایرفلای در این خصوص اعلام کرد:

راکت آلفا به‌دلیل خاموشی موتور دوم توانایی حفظ کنترل خود را از دست داد . این راکت توانست تا در محدوده سرعت فروصوت به کار خود ادامه دهد اما با رسیدن به محدوده سرعت هماصوت و فراصوت با مشکل مواجه شد. انفجار آلفا به‌ علت نقص قنی خود راکت نبوده و سیستم پایان پرواز (FTS) راکت را منفجر کرده است.

این شرکت حالا در حال بررسی علت خاموشی موتور دوم راکت بوده و اطلاعات مربوط به آن را به‌ زودی منتشر خواهد کرد. فایرفلای همچنین اعلام کرده که با همکاری اداره هوانوردی فدرال آمریکا، به‌زودی دومین ماموریت پرتاب راکت آلفا را آغاز خواهد کرد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید