اپل تاریخ رویداد بعدی خود را اعلام کرد- تکفارس  
اپل تاریخ رویداد بعدی خود را اعلام کرد- تکفارس  

اپل تاریخ رویداد بعدی خود را اعلام کرد؛ معرفی آیفون ۱۳ و اپل واچ ۷؟

مهدی ملکی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - 08:38
رویداد سپتامبر اپل

اپل امروز نهایتاً اعلام کرد که در تاریخ ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) رویدادی جدیدی را برگزار خواهد کرد. این رویداد که با نام California Streaming عنوان‌گذاری شده است همانند چند رویداد پیشین از قبل ضبط خواهد شد و سپس کاربران روی پلفترم‌های مختلف به تماشای آن خواهند نشست.

با توجه به سابقه اپل در رونمایی از محصولات جدید آیفون در ماه سپتامبر این‌طور به نظر می‌رسد که باید منتظر معرفی نسل بعدی این گوشی‌های هوشمند با نام احتمالی آیفون ۱۳ باشیم.

با وجود آن که اپل سال گذشته میلادی به دلیل مشکلات به وجود امده در تولید نتوانست مانند همیشه رویداد معرفی آیفون‌های جدید را در سپتامبر انجام دهد اما به نظر می‌رسد امسال رویه به حالت معمول خود بازگشته است.

با وجود آن که ما چیز زیادی از آیفون‌های بعدی نمی‌دانیم، یک شایعه از منبعی معتبر به نرخ تازه‌سازی بالا در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ اشاره کرده است.

بهبودهای فنی دیگر از جمله افزایش کیفیت دوربین و تراشه‌های سریع‌تر از جمله موارد دیگری هستند که احتمال می‌رود در آیفون ۱۳ اپل شاهدشان باشیم.

رویداد سپتامبر اپل

از سوی دیگر اخبار و شایعات بسیاری هم در رابطه با اپل واچ ۷ منتشر شده است؛ به این ترتیب منطقی است که اپل در این رویداد در کنار گوشی‌های هوشمند سری جدید خود، نسل تازه‌ای از اپل واچ را هم معرفی کند.

گفتنی است نسل ششم اپل واچ دقیقاً ماه سپتامبر سال گذشته با ویژگی‌هایی نظیر حسگر اکسیژن خون، ECG و همچنین یک مدل پایه به نام SE معرفی و عرضه شد.

همچنین همان‌طور که پیش از این اپل سال‌ها از قاعده خود پیروی کرده است، انتظار می‌رود امسال هم شرایط به همین صورت پیش بروید و این غول آمریکایی تاریخ انتشار نسخه پایدار سیستم عامل‌های خود از جمله iOS 15، iPadOS 15، واچ او اس ۸ و مک او اس مانتری را هم اعلام کند.

صحبت از مک شد؛ این احتمال هنوز هم بسیاری قوی است که در این رویداد مدل جدیدی از سری مک معرفی شود. با توجه به نسل جدید پردازنده‌های M1 که احتمالاً به زودی معرفی و به کار گرفته خواهند شد، انتظاری می‌رود اپل نیم‌نگاهی هم بر محصولات مک داشته باشد. با این حال نباید فراموش کنیم که رویدادهای سپتامبر اپل تاکنون همه به مدل‌های جدید آیفون و اپل واچ اختصاص داشته‌اند.

به‌تازگی نتایج بنچمارک تراشه A15 اپل که قرار است در داخل سری آیفون ۱۳ مورد استفاده قرار بگیرد فاش شده است. این نتایج نشان می‌دهند که تراشه A15 از نظر عملکرد قادر به شکست دادن نسل بعدی پردازنده‌های پرچمدار اندرویدی خواهد بود.

نتایج بنچمارک تراشه A15 را افشاگر مطرحی به نام FrontTron در توییتر منتشر کرده است و فروم کره‌ای Clien نیز به تحلیل آن پرداخته است. براساس این نتایج، تراشه A15 موفق به کسب بالاترین امتیاز ۱۹۸ فریم‌درثانیه در تست‌های‌ Manhattan 3.1 شده است.

البته داغ کردن تراشه باعث شده تا این عدد در تست‌های سری دوم به ۱۴۰ الی ۱۵۰ فریم‌درثانیه کاهش یابد. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه، اخبار کامل مربوط به این موضوع را مطالعه کنید.

همچنین بنابه اعلام شایعات آیفون‌های ۲۰۲۱ اپل نسبت به مدل‌های سال قبل ضخامت بیشتری خواهند داشت و دکمه‌های تنظیم بلندی صدا و دکمه‌ی پاور این محصول کمی پایین‌تر قرار قرار گرفته‌اند. ماه قبل تصویری از یک قاب آیفون ۱۳ پرو مکس منتشر شد که نشان می‌داد دوربین پشتی این دستگاه بزرگ‌تر از مدل فعلی آن است.

هفته گذشته نیز گزارشی توسط یکی از تحلیل‌گران معروف تی‌اف اینترنشنال به‌نام مینگ‌چی کو منتشر شد که در آن گفته شده آیفون ۱۳ احتمالا به یک پردازنده‌ی سفارشی‌سازی شده کوالکام مجهز خواهد بود که قابلیت پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای را به این محصول اضافه می‌کند. این اطلاعات هم از طریق این لینک به صورت کامل در اختیار شما قرار دارند.

رویداد California Streaming روی وب‌سایت Apple.com استریم خواهد شد و شما می‌توانید از طریق هر مرورگر رایانه و موبایلی به تماشای آن بپردازید. همچنین این رویداد روی اپل تی‌وی یا هر دستگاه مجهز به اپلیکیشن این سرویس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. ما در تاریخ ۲۴ شهریور به صورت زنده به گزارش این رویداد خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید