مایکروسافت استارت در ویندوز ۱۱ ارائه می‌شود - تکفارس  
مایکروسافت استارت در ویندوز ۱۱ ارائه می‌شود - تکفارس  

مایکروسافت استارت؛ قابلیت خبری جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ و موبایل

مجتبی بوالحسنی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - 08:58
خوراک خبری مایکروسافت

قابلیت مایکروسافت نیوز با نام جدید مایکروسافت استارت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این ویژگی جدید می‌تواند خبرهای شخصی‌سازی شده‌ی مخصوص هر کاربر را بر اساس یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به وی نمایش دهد.

مایکروسافت امروز قابلیت جدید مایکروسافت استارت را معرفی می‌کند. این ویژگی در واقع یک خوراک خبری شخصی سازی شده است که در دل ویندوز ۱۱ قرار داده شده و امکان دسترسی به‌ آن از طریق سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید هم وجود دارد.

مطالب مرتبط:

مایکروسافت استارت به قابلیت MSN Feed و نیز بخش خبری مایکروسافت شباهت دارد. حال ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند این ویژگی را به مایکروسافت استارت تغییر نام داده و آن‌ را در ویندوز ۱۱ به‌صورت یک ابزارک و در ویندوز ۱۰ در بخش نوار وظایف یکپارچه کنند.

مایکروسافت استارت همانند مایکروسافت نیوز شامل بیش از ۱۰۰۰ کانال‌ خبری و رسانه‌ای است. مایکروسافت برای مرتب کردن خبرها بر اساس سلیقه‌ی کاربر، از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره برده است تا بدین ترتیب محتوای سفارشی‌سازی شده‌ای را با توجه به علاقه‌ی کاربر به او نشان دهد.

البته مایکروسافت برای ارائه‌ی این قابلیت از سیستم مدیریت انسانی هم بهره برده است. البته این شرکت برای قابلیت مایکروسافت استارت، مثل سال گذشته از هزاران خبرنگار و ویرایش‌گر که در بخش مایکروسافت نیوز و نشکیلات MSN مشغول به‌کار شدند، بهره نگرفته است. بنابراین مشخص نیست که بخش منابع انسانی در قابلیت مایکروسافت استارت چه نقشی خواهند داشت.

خوراک خبری مایکروسافت

لوگوی جدید مایکروسافت استارت ابتدا روی موبایل نمایان خواهد شد.

این غول فناوری برترین مطالب روز را مرور کرده و سپس آن‌ها را شخصی‌ سازی و در قالب پیشنهاد به کاربر اراسه می‌دهد. افزون بر این، بخش نتایج رویدادهای ورزشی و پیش‌بینی آب‌وهوا هم در این قابلیت جدید گنجانده شده است.

این ویژگی جدید را می‌توان ترکیبی از تلاش‌های مایکروسافت در سال‌های اخیر روی قابلیت‌هایی مثل MSN، مایکروسافت نیوز و ابزارک‌های نوار وظیفه‌ی ویندوز ۱۰ دانست. البته قرار نیست کار روی MSN متوقف شود، اما ردموندی‌ها از برند جدید مایکروسافت استارت به‌جای مایکروسافت نیوز استفاده خواهند کرد.

وب‌سایت مجزای MicrosoftStart.com نیز از طریق همه‌ی مروگرهای مدرن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین نسخه‌ی موبایلی مایکروسافت نیوز به مایکروسافت استارت تغییر نام داده خواهد شد. پس از عرضه‌ی ویندوز ۱۱ در ماه آینده، مایکروسافت استارت از طریق ابزارک‌هایی که به‌طور خاص برای این سیستم‌عامل جدید توسعه داده شده‌اند، در دسترس علاقمندان خواهد بود.

لازم به ذکر است که قابلیت مایکروسافت استارت در یک تب جدید در مرورگر اج نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: TheVerge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید