مدیاتک برترین سازنده تراشه در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ بوده است -
مدیاتک برترین سازنده تراشه در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ بوده است -

مدیاتک برترین سازنده تراشه در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ بوده است

مهدی حلوائی
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - 19:15
پردازنده مدیاتک

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت ( Counterpoint) گزارش بررسی بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری را منتشر کرد و براساس این گزارش، شرکت مدیاتک در بین ماه‌های آپریل تا ژوئن ۲۰۲۱ عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته است. این شرکت ۴۳ درصد از پردازنده‌های خود را در این بازه زمانی به فروش رسانده و این عدد از مجموع فروش پردازنده‌های دو شرکت کوالکام و اپل نیز بیشتر بوده است.

عملکرد درخشان این شرکت تایوانی به‌لطف عرضه‌ی پردازنده‌های ۵G خود در بخش‌های پایینی و میانی بازار و موجودی کافی تراشه‌های آن بوده است. با این وجود، شرکت کوالکام در بخش مودم‌های ۵G با فروش ۵۵ درصدی عملکرد بهتری را نسبت به مدیاتک داشته است. سهم مدیاتک در این بخش از بازار ۳۰ درصد بوده است.

پردازنده مدیاتک

فروش بالای گوشی‌های آیفون ۱۲ دلیل اصلی سلطه‌ی کوالکام بر بازار مودم‌های گوشی‌های هوشمند بوده است. همچنین میزان تقاضا برای پلتفرم‌های سری ۴ و ۸ اسنپدراگون بسیار بالا بوده و در صورتی که ظرفیت تولید شرکت TSMC بیش از این بود، کوالکام می‌توانست به فروش بالاتری نیز دست پیدا کند.

پردازنده مدیاتک

بدون شک شرکت های‌سیلکون بازنده‌ی اصلی این رقابت بوده است. هوآوی به‌دلیل عدم توانایی در ساخت تراشه‌های جدید مجبور به فروش موجودی باقی‌مانده‌ی خود شده و این موجودی نیز چندان زیاد نبوده است. همین موضوع دلیل استفاده‌ی گوشی‌های سری P50 این شرکت از اتصالات محدود ۴G پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بوده است.

نظر شما در مورد پردازنده‌های شرکت مدیاتک چیست؟ آیا این شرکت در بلندمدت توانایی رقابت با کوالکام را خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید