گزارش: ردمی K40S شیائومی با پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ در حال توسعه است - تکفارس 
گزارش: ردمی K40S شیائومی با پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ در حال توسعه است - تکفارس 

گزارش: ردمی K40S شیائومی با پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ در حال توسعه است

مهدی ملکی
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - 09:35
می ۱۱ ایکس شیائومی

با توجه به آخرین گفته‌های یکی از افشاگران معتبر شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) شیائومی در حال کار روی یکی از گوشی‌های جدید برند ردمی (احتمالاً K40S) مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ و نمایشگر اولد (OLED) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است.

همان‌طور که در سطر بالا هم ذکر شد، برخی از کاربران بر این باورند که این گوشی ردمی K40S است. از سوی دیگر برخی این‌طور گمانه‌زنی می‌کنند که ما در نهایت شاهد معرفی این محصول تحت نام K50 باشیم.

دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) تاکنون جزئیات بیشتری را از این محصول فاش کرده است. برای مثال می‌توان به نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ و یک لنز اصلی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اشاره کرد.

اشاره به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. شایعات اخیر که توسط همین منبع منتشر شده‌اند، به احتمال استفاده از چنین لنزی در شیائومی می ۱۲ هم اشاره کرده‌اند.

شیائومی می 11 - شیائومی ردمی

براساس اطلاعات این افشاگر مشهور، شیائومی ۱۲ همچنین از دوربین پریسکوپ ۵x بهره خواهد برد. شیائومی در گذشته اعلام کرده بود که دوربین‌های پریسکوپ ۱۰x این شرکت به‌دلیل مشکلات فاصله‌ی کنونی غیرقابل استفاده خواهند بود. شایعات قبلی به استفاده‌ی این گوشی از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ اشاره داشتند اما به‌نظر می‌رسد که این حسگر در نسخه‌ی الترا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که گوشی شیائومی می ۱۱ الترا از ترکیب دوربین‌های اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است. به این ترتیب شیائومی نه تنها پیش‌تر در گوشی‌های خود از چنین لنزی بهره برده است بلکه اکنون با توجه به همزمان شایعات یکسان در رابطه با پرچم‌دار بعدی این شرکت و همچنین گوشی بعد ردمی، احتمال استفاده از این لنز بسیار بالاست.

مطالب مرتبط:

با توجه به دیگر گفته‌های منبع مذکور، این محصول با شماره مدل SM8250 تحت توسعه قرار دارد و در سال آینده میلادی معرفی و روانه بازار خواهد شد. اگر این گفته حقیقت داشته باشد، شایعات مربوط به عرضه این محصول تحت نام K50 بیش از پیش قوت می‌گیرد.

طی روزهای گذشته این اولین باری نیست که شایعات جدیدی از محصولات این شرکت منتشر شده‌اند. به تازگی یکی از تاییدیه‌های وب‌سایت TENAA به مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند شیائومی موسوم به CC11 اشاره کرده است.

براساس این تائیدیه، هر دو مدل شیائومی CC11 مجهز به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ خواهند بود و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی خواهند کرد. متاسفانه هیچ تصویری از این دو گوشی در تائیدیه تنا وجود ندارد و ما نمی‌دانیم که این نمایشگرها از نوع خمیده خواهد بود یا فلت.

از طرفی، ابعاد و وزن گوشی‌های CC11 به‌ترتیب ۱۶۰.۵×۷۵.۷×۶.۸۱ میلیمتر و ۱۵۷ گرم خواهد بود و انرژی آن‌ها را یک باتری ۴۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد کرد. این گوشی‌ها در رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، صورتی، مشکی و سفید قابل‌دسترس خواهند بود.

همچنین کار پردازش گوشی‌های شیائومی CC11 را تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G یا ۷۸۰G در کنار ۶/۸/۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بر عهده خواهد داشت و یک شیار کارت میکرو اس‌دی نیز برای افزایش حافظه روی آن‌ها وجود خواهد داشت. از طرفی باید در نظر داشته باشید که هنوز جزئیات چندانی از این محصولات در دست نیست اما شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه، تمام شایعات منتشر شده را مطالعه کنید.

نظر شما چیست؟ آیا محصولات بعدی این شرکت می‌توانند با وجود کیفیت عکس‌برداری و پردازش بالا، باز هم قیمتی اقتصادی را ارائه دهند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:‌ GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید