ارور an error occurred در اینستاگرام – آموزش رفع خطاهای ایسنتاگرام - تکفارس 
ارور an error occurred در اینستاگرام – آموزش رفع خطاهای ایسنتاگرام - تکفارس 

ارور an error occurred در اینستاگرام – آموزش رفع خطاهای ایسنتاگرام

مهدی ملکی
۳ مهر ۱۴۰۰ - 19:02
اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام اکنون تبدیل به یک پلتفرم چندین میلیارد دلاری شده است. فیس بوک به لطف این شبکه اجتماعی و در کنار واتساپ، اکنون صاحب بزرگ‌ترین زنجیره از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرکاربرد جهان است.

اما هر اپلیکیشن، نرم افزار و در کل سرویسی که توسط انسان ساخته می‌شود، همراه با مشکلاتی است. این مشکلات گاه ارورها و خطاهای آزار دهنده هستند و گاه در دشواری کار با رابط کاربری خلاصه می‌شوند.

اما به هر حال مشکلات قابل حل شدن هستند. هر چقدر هم که برخی از ارورها وقت شما را بگیرند و آزار دهنده ظاهر شوند، با انجام اقدامات صحیح می‌توان آن‌ها را از بین برد.

به همین ترتیب آموزش کار با رابط کاربری و ویژگی‌های یک شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام هم چندان دشوار نیست. از سوی دیگر بسیاری از کاربرانی که زمانی به سختی می‌توانستند با این شبکه اجتماعی کار کنند، هم‌اکنون به شدت به لطف آن درگیر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی شده‌اند.

اصلاً بعید نیست که شما هم به دلیل شروع بازاریابی به این مقاله مراجعه کرده باشید. به هر حال هدف شما هر چه که باشد، نباید از پتانسیل‌های این شبکه اجتماعی همه‌گیر و محبوب غافل شوید.

به همین منظور وبسایت فرادرس مقاله ای را منتشر کرده است که پیشنهاد می‌کنیم آن را در اسرع وقت مطالعه کنید.
برای مطالعه مقاله آموزش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی — کلیک کنید.

اول از همه به سراغ رفع خطاهای معمول این شبکه اجتماعی خواهیم رفت. سپس آموزش‌های پایه و اولیه کار با آن را ارائه می‌دهیم. در نهایت نگاهی هم بر الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی خواهیم داشت که مسلماً می‌تواند در رشد و پیشرفت کسب و کار شما مفید واقع شود.

رفع خطای An error occurred

ابتدا پیش از آن که به راه حل‌های رفع این خطا بپردازیم، شاید این سوال برای شما رخ دهد که اصلاً چرا باید با چنین اخطاری روبه‌رو شوید؟

اینستاگرام

نمی‌توان به صورت دقیق دلیل رخ دادن این خطا را مشخص کرد. طی تجربه و مواردی که تاکنون توسط کاربران گزارش شده است، اینستاگرام زمانی چنین صفحه‌ای را به شما نمایش می‌دهد که فعالیت شما حالت استاندارد نداشته باشد. این می‌تواند به معنی افزایش غیرمنطقی فعالیت شما در ارائه نظر و یا لایک باشد.

بنابراین اگر بیش از روزهای گذشته به لایک صفحه‌های مختلف اینستاگرام و یا انتشار مطلب و یا حتی لایک پرداخته باشید، اینستاگرام شاید این عملکرد را غیرمنطقی تشخیص دهد و با چنین اروری از شما پذیرایی کند!

مورد دیگر که معمولاً متداول‌تر است، به محدودیت‌هایی باز می‌گردد که باری دیگر توسط شخص شما ایجاد شده‌اند. در واقع اگر فعالیت نامناسب و رویه آزار دهنده‌ای را در اینستاگرام در پیش بگیرید، معمولاً دیگران شما را بلاک خواهند کرد. انجام ریپورت از سوی کاربران دیگر نیز می‌تواند در رخ دادن این ارور تاثیر داشته باشد.

حال که با برخی از دلایل احتمالی مشاهده این ارور آگاه شدید، پرسش اصلی باری دیگر مطرح می‌شود؛ راه حل چیست؟

  • قدم اول: پیش از هر چیز مطمئن شوید که فایل‌های کش اپلیکیشن اینستاگرام بیش از اندازه نباشند. از سوی دیگر با آزاد کردن فضای خالی دستگاه خود می‌توانید یک قدم به حل این خطا نزدیک‌تر شوید.
  • قدم دوم: نه تنها این خطای اینستاگرام بلکه بسیاری از خطاهای این شبکه اجتماعی محبوب تنها با به‌روز کردن اپلیکیشن به آخرین نسخه حل می‌شود. بنابراین همیشه و همیشه به یاد داشته باشید که اگر اپلیکیشن شما به آخرین نسخه موجود به‌روز نشده است، احتمال وقوع این خطا و سایر ارورهای رایج بسیار بالاست.
  • قدم سوم: اگر این راه حل‌ها جواب ندادند، رمز حساب خود را تغییر دهید. معمولاً این موضوع به اینستاگرام ثابت می‌کند که حساب در اختیار خود شماست و به اشتباه فعالیت شما را غیرمنطقی و ناایمن تشخیص داده است. اگرچه فرایند تغییر رمز بسیار ساده تلقی می‌شود اما در ادامه همین مقاله به آموزش آن نیز خواهیم پرداخت.

رفع خطای Sorry there was a problem with your request

عده‌ای از کاربران هم حتی پیش از آن که بتوانند وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام بشوند، با این خطا مواجه می‌شوند. اگرچه در خارج از ایران دلایل اصلی این ارور به موارد متنوعی نسبت داده می‌شود اما معمولاً این مشکل درون ایران یا به اختلال سرورهای رسمی این شبکه اجتماعی و یا به فعالیت غیرعادی کاربران باز می‌گردد.

اینستاگرام

حال پیش از آن که بیشتر ادامه دهیم، بهتر است سری به مقالات آموزشی منتشر شده در وبسایت فرادرس برنیم.
مقاله آموزش اصطلاحات اینستاگرام — کلیک کنید.

بنابراین اکنون می‌توانید دلایل منطقی رخ دادن این ارور رو متوجه شوید. اما چاره چیست؟

  • قدم اول: در خطای پیشین به شما ذکر کردیم که حتما از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده کنید و اپلیکیشن این شبکه اجتماعی را به‌روز نگه دارید. این موضوع می‌توانید برخی از دیگر دلایل رایج ایجاد این خطار را هم رفع کند.
  • قدم دوم: اگر مشکل هنوز هم به قوت باقی است، پیشنهاد می‌شود از یک نرم افزار و یا شبکه تغییر آی پی استفاده کنید تا بتوانید از شبکه‌های خارج کشور و با آی پی‌هایی غیر از آی پی‌های متعلق به ایران، به سرورهای اینستاگرام متصل شوید. به احتمال بسیار زیاد این گزینه می‌تواند مشکل کاربران متعددی را حل کند.
  • قدم سوم: همان‌طور که اشاره کردیم این مشکل می‌تواند از طریق عدم رعایت قوانین اینستاگرام و در نتیجه رفتار نامناسب شما نشات بگیرد. اگر خود اینستاگرام و یا کاربران با گزارش شما، حساب کاربری شما را به عنوان یک حساب نامناسب تشخیص دهند، اینستاگرام سعی می‌کند که محدودیت‌هایی را روی آن وضع کند.

البته معمولاً این محدودیت‌ها چندان سفت و سخت نیست و حتی در دفعات اول شما تنها می‌توانید با تغییر دستگاهی که قصد ورود به اینستاگرام را دارید، مشکل را حل کنید. در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود که از یک حساب جدید با شماره و ایمیل تازه استفاده کنید.

در صورتی که قصد دارید تنها و تنها با حساب اصلی خود به فعالیت در اینستاگرام بپردازید، تنها راه شما ارتباط مستقیم با پشتیبانی است. همچنین بهتر است در آینده رفتار ضد و نقیضی بر جای نگذارید و با رعایت قوانین اینستاگرام، احتمال اعمال محدودیت‌های سنگین‌تر را رد کنید.

رفع مشکل عدم دریافت کد تایید

کاربران زیادی گزارش کرده‌اند که با وجود پیروی از قوانین اینستاگرام، عدم رفتار نامناسب، عدم استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی و …، حین دریافت کد از سوی اینستاگرام با مشکل مواجه می‌شوند و این کد برای آن‌ها ارسال نمی‌شود.

اغلب اوقات کاربران حین تغییر رمز عبور خودشان به این کدهای امنیتی اینستاگرام نیاز دارند. این کدها عمر کمی دارند و باید آن‌ها را طی همان دقایق اولی که دریافت می‌کنید، در صفحه مربوطه وارد کنید.

از سوی دیگر برخی کاربران به دلیل استفاده از ربات درون حساب کاربری خود، نیازمند دریافت این کد هستند تا به اینستاگرام اثبات شود که شخص دیگری حساب شما را کنترل نمی‌کند و یا رفتار شما غیرعادی نیست.

اینستاگرام

اگرچه اینستاگرام به صورت رسمی استفاده از ربات را شیوه‌ای مناسب برای کنترل حساب کاربری در نظر نمی‌گیرد اما حقیقت چیز دیگری است. بسیاری از صفحه‌های محبوب اینستاگرام که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، هرگز نمی‌توانند بدون بهره‌گیری از پتانسیل‌های یک ربات، محبوبیت خود را حفظ کنند. اگر شما هم به این محبث علاقه‌مند هستید می‌توانید مقاله ساخت ربات در اینستاگرام را مطالعه کنید.

بنابراین عدم دریافت کد در هر صورت یکی از سردرگم کننده‌ترین مشکلات اینستاگرام تلقی می‌شود. چطور باید این مشکل را حل کنید؟

  • قدم اول: توجه داشته باشید که این کد یا به ایمیل و یا به شماره‌تان ارسال خواهد شد. اگر از ایمیل روی حساب کاربری خود استفاده می‌کنید، پوشه Spam را چک کنید. در مواقع بسیاری این کد در این پوشه به اشتباه یک ایمیل مخرب و هرزنامه تشخیص داده می‌شود. از سوی دیگر این امکان وجود دارد که شما چندین و چند بار ارسال کد را امتحان کرده باشید و اکنون اینستاگرام ارسال کدهای جدید را به حالت تعلیق درآورده باشد. در این صورت می‌توانید پس از ۲۴ ساعت دوباره امتحان کنید.
  • قدم دوم: اگر از شماره تلفن خود درون حساب اینستاگرام‌تان استفاده کرده‌اید، این کد برای شماره مربوطه ارسال خواهد شد. معمولاً مشکلی در دریافت کد از طریق شماره تلفن وجود ندارد. بنابراین پیش از هر چیز مطمئن شوید که شماره خود را به صورت صحیح وارد کرده‌اید. از سوی دیگر اگر سیگنال آنتن دستگاه شما ضعیف به نظر می‌رسد، موقعیت خود را تغییر دهید. دقیقاً مانند سناریوی پیشین اگر چندین و چند بار روی گزینه دریافت کد کلیک کنید، اینستاگرام برای مدتی از ارسال کد جدید خودداری می‌کند.

آموزش‌های پایه کار با اینستاگرام

اگر همه چیز برای شما خوب پیش برود و شما حین کار با این اپلیکیشن به مشکل خاصی برنخورید، باز هم نمی‌توان تضمین داد که تجربه مناسبی در اختیار شما قرار بگیرد.

در حقیقت همه نرم افزارها و شبکه‌های اجتماعی از برخی قواعد کلی و همچنین برخی قواعد اختصاصی استفاده می‌کنند. در این بین اینستاگرام به دلیل ماهیت خاص خود که برخلاف اغلب شبکه‌های اجتماعی، بیش از متن روی اشتراک تصاویر و ویدیو تمرکز دارد، نیازمند فراگیری برخی آموزش‌های پایه است.

اگر قصد دارید تا از صفر تا صد ایسنتاگرام مطلع شوید، مقاله سایت فرادرس در این زمینه پاسخگوی نیاز شماست.
آموزش کار با اینستاگرام — کلیک کنید.

با این حال ما نیز در این مقاله به برخی از آموزش‌های پایه این شبکه اجتماعی محبوب خواهیم پرداخت.

آشنایی با قسمت‌های اصلی اینستاگرام

اما اصلاً اینستاگرام مبتنی بر چیست؟ احتمالاً شما هم به محض ورود به صفحه اصلی این اپلیکیشن، پنج قسمت را در بخش زیرین آن مشاهده کرده‌اید. این قسمت‌ها اساس کار اینستاگرام را شکل می‌دهند.

  • ما از سمت چپ یعنی آیکون خانه شروع می‌کنیم. این قسمت احتمالاً در آینده تبدیل یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای شما خواهد شد چرا که تمام به‌روزرسانی‌های جدید حساب خود شما و دوستان‌تان در همین قسمت نمایش داده می‌شود.
  • اگر کسی را دنبال کنید، اینستاگرام به معنای واقعی کلمه فعالیت آن‌ها را دنبال می‌کند و به محض انتشار پست جدید، آن را به اطلاع شما می‌رساند.
  • قسمت بعدی که با آیکون جست و جو یا همان ذره‌بین مشخص شده است، اجازه می‌دهد شما فراتر از علاقه‌مندی‌های روزانه خود بروید و افزون بر کسانی که دنبال کرده‌اید، پست‌های اشخاص دیگری را هم ببینید. معمولاً این قسمت چنان درگیر کننده است که شما به وسیله آن می‌توانید چندین صفحه جذاب برای دنبال کردن بیابید.
  • در این قسمت به جز نام افراد، می‌توانید به جست و جوی برخی مکان‌ها، تگ‌ها و … به‌خصوص هم بپردازید.
  • بعد از این قسمت به آیکون Create یا همان علامت + می‌رسیم. هنوز نمی‌دانید چطور بقیه تصاویر و یا ویدیوهای خود را به اشتراک می‌گذارند؟ آن‌ها در حقیقت از همین آیکون استفاده می‌کنند. به محض انتخاب این گزینه، گالری شما برای انتخاب تصاویر و ویدیوهایتان نمایان می‌شود.
  • آیکون Activity قبل از رسیدن به انتهای این بخش، آخرین چیزی است که شما می‌توانید مشاهده کنید. به محض ضربه زدن روی آن، اینستاگرام به شما نشان می‌دهد که هر پست تا چه اندازه در جلب توجه افراد موفق عمل کرده است.به عبارت دیگر این بخش به شما کمک می‌کند که با استفاده از قدرت آمار و تحلیل، فعالیت دقیق حساب اینستاگرامی خود را دنبال کنید. اگر روی یک حساب حرفه‌ای و یا کسب و کار به‌خصوص کار می‌کنید، این گزینه تبدیل به یکی از اولویت‌های اصلی شما خواهد شد.
اینستاگرام
  • سرانجام به آخرین آیکون می‌رسیم. این آیکون به پروفایل کاربری شما اشاره دارد. با استفاده از این آیکون می‌توانید اطلاعات شخصی خود را تغییر داده و یا تعداد فالوورها و افرادی که فالو کرده‌اید را مشاهده کنید. تنظیمات دیگر حساب شما و این اپلیکیشن نیز در این بخش قرار گرفته‌اند. بنابراین وقتی در قسمت پایین به تنظیمات اشاره می‌کنیم، منظورمان مراجعه به همین بخش است.

در همین بخش قسمت تغییر رمز هم قرار دارد. اگر رمز خود را فراموش کرده‌اید (برای ورودهای بعدی) و یا قصد دارید آن را تغییر دهید، آموزش تغییر رمز اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند.

نحوه پیدا کردن دوستان روی اینستاگرام

یکی از آموزش‌های قابل توجه اینستاگرام، نحوه یافتن دوستان است. به این معنی که شما بتوانید سایر دوستان خود را که روی همین شبکه اجتماعی حضور دارند پیدا کرده و افزون بر مشاهده پست‌های آن‌ها، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

  • به این منظور اولین قدمی که باید انجام دهید، مراجعه به بخش Suggestions است. برای ورود به این بخش کار چندان سختی در پیش ندارید. تنها کافی است پس از مراجعه به بخش Settings، گزینه Follow & Invite Friends را انتخاب کنید.
  • سپس در بخش جدیدی که پیش روی شما باز می‌شود همان گزینه اول یعنی Follow Contacts را بفشارید. در این قسمت اپلیکیشن از شما اجازه دسترسی می‌خواهد و اگر شما اجازه دسترسی بدهید، براساس مخاطبین شما و فعالیت شما درون گوشی جست و جو می‌شود و فهرستی از دوستانتان نمایش داده خواهد شد.

آموزش‌های مذکور، کاربردی‌ترین موارد برای شروع به کار در اینستاگرام محسوب می‌شوند. با این حال این موارد تمام چیزهایی نیستند که شما می‌توانید انجام دهید.

یکی از جامع ترین آموزش های آنلاین در سطح اینترنت را می توان آموزش های منتشر شده در سایت فرادرس دانست. به عنوان مثال، شما می توانید آموزش‌های حرفه‌ای در زمینه شبکه‌های اجتماعی، طراحی گرافیک، و … را در این سایت مشاهده نموده و پشت سر بگذارید. برای نمونه، یک آموزش مفید و کاربردی از این وبسایت برای شما آورده شده است.

برای مشاهده آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی — کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید