ای ام جی EQS مرسدس با توان ۷۵۱ اسب بخار رونمایی شد - تکفارس 
ای ام جی EQS مرسدس با توان ۷۵۱ اسب بخار رونمایی شد - تکفارس 

ای ام جی EQS مرسدس با توان ۷۵۱ اسب بخار رونمایی شد

مهدی حلوائی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - 19:08
مرسدس ای ام جی EQS

خودروی مرسدس EQS امسال به عنوان پرچمدار تمام برقی این برند آلمانی معرفی شده بود و مرسدس حالا از نسخه‌ی قدرتمندتر تولید ای ام جی آن نیز رونمایی کرد. این اولین خودروی سری EQ شرکت ای ام جی است که در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود. این خودرو حداکثر توان ۷۵۱ اسب بخار (۵۶۰ کیلووات) و گشتاور ۷۵۲ پوندفیت (۱۰۲۰ نیوتون‌متر) را ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

این خودرو که در کنار چندین خودروی برقی دیگر مرسدس در نمایشگاه مونیخ رونمایی شده، برای رسیدن به شتاب ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) تنها به ۳.۴ ثانیه نیاز خواهد داشت. توان ای ام جی EQS در حالت عادی ۶۴۹ اسب بخار بوده (۴۸۳ کیلووات) و گشتاور آن نیز در این حالت ۷۰۰ پوندفیت (۹۴۹ نیوتون‌متر) است. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۵۵ مایل بر ساعت (۲۴۹ کیلومتر بر ساعت) می‌باشد.

EQS جدید توان خود را از پیشرانه‌های اختصاصی ای ام جی دریافت می‌کند. مهندسان ای ام جی تغییراتی را در محور عقبی، پایه‌ی پیشرانه و ساب‌فریم خودرو نیز ایجاد کرده‌اند که تنها مختص این نسخه‌ از خودروی EQS است. این خودرو همچنین از پیشرانه‌ی دوگانه‌ی ای ام جی و سیستم تمام چرخ متحرک بهره برده و ۵ حالت رانندگی مختلف را ارائه داده است.

ای ام جی در کنار این موارد از سیستم صوتی Sound Experience خود نیز در این خودرو استفاده کرده که تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. کاربران می‌توانند از بین سه حالت صوتی متعادل، اسپرت و قدرتمند انتخاب کرده و از صدای خوش‌آمدگویی جدید خودرو بهره‌مند شوند. سیستم ترمز سه‌حالته با قابلیت تنظیم از طریق کلیدهای کنار فرمان و باتری ۱۰۷.۸ کیلووات‌ساعتی نیز از دیگر ویژگی‌های ای ام جی EQS است.

قدرت توقف این خودرو از سیستم ترمز ای ام جی با دیسک‌های ترمز جلویی ۱۷ اینچی و کالیپرهای شش‌پیستونه نشئت می‌گیرد. ای ام جی این خودرو را به همراه چرخ‌های ‌۲۱ اینچی عرضه می‌کند اما کاربران می‌توانند از چرخ‌های ۲۲ اینچی نیز بهره ببرند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم ترمز سرامیکی و صندلی‌های عقبی اختصاصی با قابلیت ماساژ اشاره کرد که کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

ای ام جی EQS از سیستم اطلاعات و سرگرمی MBLX، شش درگاه USB، سان‌روف پانوراما، سیستم صوتی سه‌بعدی برمستر (Burmester) و جدیدترین سیستم‌های امنیتی پشتیبانی کرده است. این خودرو از سال آینده در کشور آمریکا عرضه خواهد شد. ای ام جی هنوز قیمت دقیق EQS جدید را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود که این خودرو با قیمتی بیش از ۱۰۰.۰۰۰ دلار به‌فروش برسد. همچنین هنوز اطلاعات دقیق برد ای ام جی EQS منتشر نشده اما مرسدس تایید کرده که این خودرو با شارژ ۱۵ دقیقه‌ای مسافت ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) را طی خواهد کرد.

نظر شما در مورد خودروی ای ام جی EQS چیست؟ به نظر شما این خودرو با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد؟ نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید