دایمنسیتی ۲۰۰۰ بر پایه فرآیند ۴ نانومتری ساخته خواهد شد -
دایمنسیتی ۲۰۰۰ بر پایه فرآیند ۴ نانومتری ساخته خواهد شد -

دایمنسیتی ۲۰۰۰ بر پایه فرآیند ۴ نانومتری ساخته خواهد شد

مهدی حلوائی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - 17:59
مدیاتک دایمنسیتی 2000

هر دو شرکت کوالکام و مدیاتک به‌زودی پردازنده‌های نسل جدید خود را روانه‌ی بازار خواهند کرد. در حالی که اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر تولید پردازنده‌های سری اسنپدراگون ۸۰۰ براساس فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ به گوش می‌رسید، امروز گزارش‌هایی از ساخت پردازنده‌ی جدید دایمنسیتی ۲۰۰۰ برپایه‌ی فرآیند ۴ نانومتری TSMC منتشر شده است.

این گزارش توسط یکی از افشاگران مشهور چینی در ویبو منتشر شد و براساس این اطلاعات، پردازنده‌ی دایمنسیتی ۲۰۰۰ شرکت مدیاتک به‌لطف استفاده از فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC بسیار کم‌مصرف خواهد بود. این گزارش همچنین به استفاده‌ی دایمنسیتی ۲۰۰۰ از معماری ARM V9 اشاره کرده است. این معماری عملکرد دایمنسیتی ۲۰۰۰ را نسبت به تراشه‌های قبلی مدیاتک ارتقا می‌دهد.

همچنین Digital Chat Station نیز اعلام کرده که پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۹۵ و ۸۹۸ از فناوری ۴ نانومتری سامسونگ بهره خواهند برد. گفته می‌شود که این کمپانی کره‌ای وظیفه‌ی ساخت نسخه‌ی پایه‌ی این پردازنده‌ها را بر عهده داشته و نسخه‌ی پلاس آن‌ها نیز توسط TSMC طراحی خواهد شد. مدیاتک اخیراً رشد خوبی در بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند داشته و هیچ بعید نیست که پردازنده‌های جدید این شرکت بتوانند پردازنده‌های پرچمدار کوالکام را به چالش بکشند.

نظر شما در مورد تراشه‌های شرکت مدیاتک چیست؟ آیا تراشه‌های جدید این شرکت توان رقابت با محصولات کوالکام را خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید