نام آیفون ۵G بعدی اپل و اطلاعاتی از قابلیت‌های ماهواره‌ای این محصول فاش شد - تکفارس 
نام آیفون ۵G بعدی اپل و اطلاعاتی از قابلیت‌های ماهواره‌ای این محصول فاش شد - تکفارس 

نام آیفون ۵G بعدی اپل و اطلاعاتی از قابلیت‌های ماهواره‌ای این محصول فاش شد

مجتبی بوالحسنی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - 09:56
آیفون ۱۳

نام مدل ۵G گوشی‌های هوشمند آیفون ۲۰۲۱ و همچنین اطلاعاتی درمورد قابلیت‌های ماهواره‌ای این محصول فاش شد. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

تا چند وقت قبل، هنوز مشخص نبود که نام آیفون‌های ۲۰۲۱ اپل آیفون ۱۲ اس خواهد بود یا آیفون ۱۳، اما حالا تصاویر جدیدی از قاب‌های مگ‌سیف این محصول منتشر شده که نام آیفون ۱۳ پرو مکس در آن به‌خوبی دیده می‌شود.

مطالب مرتبط:

این تصویر نشان می‌دهد که اپل قصد دارد مدل رده‌بالای آیفون‌های ۲۰۲۱ خود را با نام آیفون ۱۳ پرو مکس روانه‌ی بازار کند. این یعنی سایر مدل‌های این محصول با نام آیفون ۱۳ معرفی خواهند شد.

اگر تصویر فاش شده از قاب مگ‌سیف آیفون‌های ۲۰۲۱ واقعی باشد، نام این محصول آیفون ۱۳ خواهد بود

آیفون ۱۳

از آنجا که به‌تاریخ معرفی آیفون‌های جدید اپل نزدیک شده‌ایم، انتظار می‌رود خبرها و اطلاعات بیشتری از این محصول فاش شود. همچنین احتمال دارد در نسل جدید آیفون شاهد نسخه‌ی جدید iOS باشیم. به‌نظر می‌رسد آیفون‌های جدید ۱۳ پرو به نمایشگری با قابلیت پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شوند. البته گفته شده بر اساس نوع اپلیکیشنی که درحال کار با آن هستید، این نرخ تازه‌ سازی به‌طور خودکار تنظیم می‌شود.

همچنین تقویت باتری در تمام مدل‌های آیفون ۲۰۲۱ محتمل است. از دیگر مشخصات فاش شده از آیفون‌های جدید اپل می‌توان به بهبود دوربین در همه‌ی مدل‌ها اشاره کرد زیرا در شایعات اخیر چندین بار به این تغییرات اشاره شده است.

انتظار می‌رود آیفون ۱۳ معمولی و آیفون ۱۳ مینی به دو دوربین اصلی مجهز شوند. افزون بر این، بخش ناچ بالای نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۱ اپل باریک‌تر یا کوچک‌تر خواهد بود. همچنین لنزهای دوربین پشتی این محصول به‌جای حالت افقی که در آیفون ۱۲ دیده می‌شود، به‌حالت مورب در کنار هم قرار گرفته‌اند.

گفته شده که قیمت و ابعاد نمایشگر در تمام مدل‌های نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل یعنی آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس ثابت باقی خواهند ماند.

بنابه اعلام شایعات آیفون‌های ۲۰۲۱ اپل نسبت به مدل‌های سال قبل ضخامت بیشتری خواهند داشت و دکمه‌های تنظیم بلندی صدا و دکمه‌ی پاور این محصول کمی پایین‌تر قرار قرار گرفته‌اند. ماه قبل تصویری از یک قاب آیفون ۱۳ پرو مکس منتشر شد که نشان می‌داد دوربین پشتی این دستگاه بزرگ‌تر از مدل فعلی آن است.

هفته گذشته نیز گزارشی توسط یکی از تحلیل‌گران معروف تی‌اف اینترنشنال به‌نام مینگ‌چی کو منتشر شد که در آن گفته شده آیفون ۱۳ احتمالا به یک پردازنده‌ی سفارشی‌سازی شده کوالکام مجهز خواهد بود که قابلیت پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای را به این محصول اضافه می‌کند.

بسیاری امیدوارند که اپل روشی برای دور زدن اپراتورها و دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای در اختیار کاربران آیفون قرار دهد؛ این همان قابلیتی بود که استیو جابز فقید نیز یک‌بار به آن اشاره کرده بود.

انتظار نداشته باشید که با ارائه‌های داده‌های ماهواره‌ای، اپراتورهای همراه را دور بزند و دلیل این موضوع هم بسیار واضح است.

البته اپل همچنان انتظار دارد که روزی امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را به کاربران خود ارائه دهد. این شرکت می‌تواند از ماهواره‌های خود برای ارائه‌ی قابلیت یاد شده بهره ببرد. اما فعلا ارتباطات ماهواره‌ای فقط برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است. مارک گورمن از وب‌سایت بلومبرگ اعلام کرده که اپل در این زمینه در حال روی دو گزینه‌ی متفاوت برای کاربران است.

گزینه‌ی اول امکان ارسال پیام‌های اضطراری در نواحی مختلفی است که دسترسی به سیگنال‌های مخابراتی در آن‌جا وجود ندارد. گزینه‌ی دوم هم به‌ کاربران اجازه خواهد داد تا درخواست کمک موسوم به SOS را هنگام سقوط هواپیماها یا غرق شدن کشی‌ها در نواحی فاقد پوشش سیگنال‌های مخابراتی ارسال کنند.

گورمن می‌گوید سخت‌افزار مورد نیاز برای ارائه‌ی قابلیت‌های ماهواره‌ای در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ قرار داده تعبیه شده است، اما امکان استفاده از این ویژگی‌ها در سال آینده و فقط در برخی از بازارهای خاص فراهم خواهد شد.

بلومبرگ به این نکته اشاره کرده که ایده‌ی دور زدن شبکه‌های ارائه دهندگان خدمات بی‌سیم با استفاده از ماهواره‌های شرکت اپل به این زودی‌ها در دسترس نخواهد بود. گورمن سه دلیل برای این موضوع آورده که چرا درحال حاضر امکان ارائه این قابلیت وجود ندارد.

دلیل اولی این است که ارائه‌ی چنین قابلیتی بسیار هزینه‌بر است. دوم اینکه فناوری مورد نظر برای این ویژگی فعلا آماده نشده است. اما شاید دلیل سوم مهم‌ترین موردی باشد که باعث شده اپل فعلا از ارائه‌ی این ویژگی خودداری کند. دور زدن اپراتورهای همراه برای مدیران این نوع شرکت‌ها چندان جالب نخواهد بود و اپل هم برای فروش بیشتر آیفون، به این اپراتورها نیاز دارد. مسلما هیچ‌کس دستی که به وی غذا می‌دهد را گاز نمی‌گیرد!

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.