آموزش یوتیوبر شدن و موفقیت در یوتیوب - قسمت اول - تکفارس  
آموزش یوتیوبر شدن و موفقیت در یوتیوب - قسمت اول - تکفارس  

آموزش یوتیوبر شدن و راهنمای موفقیت در یوتیوب – قسمت اول

مهدی ملکی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - 09:00
آموزش یوتیوبر شدن و راهنمای موفقیت در یوتیوب - قسمت اول

اگر این مقاله را باز کرده باشید و اکنون مشغول خواندن باشید، به این معناست که شما قصد دارید به یوتیوب بپیوندید. برای تبدیل شدن به یک ستاره واقعی در یوتیوب، شما یک رقابت شدید را پیش رو دارید اما به هر حال این مهم دست‌یافتنی است و می‌توانید به وسیله تمرین، تکرار و چنین آموزش‌هایی، اصول آن را به خوبی فرا بگیرید.

قدم اول: روی تبدیل شدن به یک یوتیوبر حرفه‌ای تمرکز کنید

یوتیوبر اساساً هر شخصی است که ویدیوهای ساخته شده توسط خودش را روی کانال یوتیوب خود پست می‌کند. این افراد معمولاً ویدیوها و کانال خود را تحت یک نام منحصربه‌فرد، موضوع و شیوه متمایز بازاریابی می‌کنند. با این حال برخی از این هم فراتر رفته و یوتیوب را به معنای واقعی کلمه، وارد یک مرحله دیگر می‌کنند.

به این ترتیب یک یوتیوبر حرفه‌ای شخصی است که از طریق تولید ویدیوهای جذاب، آموزشی و یا هیجان‌‌انگیز که توسط هزاران و یا میلیون‌ها نفر دیده و به اشتراک گذاشته می‌شوند، درآمدزایی می‌کند. برای بسیاری از یوتیوبرها هر بازدید مساوی با پول بیشتر است.

بنابراین چگونه یک تولید کننده محتوای عادی تبدیل به یک ستاره در یوتیوب می‌شود؟ شاید به نظر برسد که دستیابی به این افتخار یک راز مخفی است که تنها برای عده خاصی بازگو می‌شود اما در واقع قدم‌های مشخصی در این زمینه وجود دارد که شما با دنبال کردن آن‌ها می‌توانید به موفقیت برسید. اولین قدم فهم و درک ساخت یک برند با استفاده از پتانسیل‌های پلتفرم یوتیوب است.

اگر شما یک یوتیوبر هستید، می‌توان شما را با عبارت تولید کننده محتوا هم توصیف کرد. تصور کنید که محتوای ایده‌آل یوتیوب ۶۰ درصد به ویژگی‌های فروشندگی، ۶۰ درصد به قابلیت‌های تدوین ویدیو و ۱۰۰ درصد به سرگرم کننده بودن بستگی دارد. اگرچه این تقسیم‌بندی نمی‌تواند چیز زیادی را به شما بفهماند اما با توجه به آن می‌توانید درک بهتری از یوتیوب و بازدید کنندگانش داشته باشید.

آموزش یوتیوبر شدن و موفقیت در یوتیوب

به عنوان یک یوتیوبر وظیفه شما این است که ویدیوهای جذاب، منحصربه‌فرد و همچنین آموزشی برای گروه خاصی از مخاطبان تولید کنید. به یاد داشته باشید که شما نمی‌خواهید یک نفر تنها و تنها یکی از ویدیوهای شما را تماشا کنید. شما می‌خواهید که یک شخص به‌خصوص تمام ویدیوهایتان را ببیند.

پس از آن نیز بهتر است که آن‌ها شروع به حرف زدن درباره ویدیوهایتان کنند و یا حتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. از سوی دیگر تماشای دوباره یک ویدیو خودش یک معجزه است! به عنوان نتیجه شما به کاربرانی دست خواهید یافت که دنبال کنندگانی وفادار هستند، بسیاری از ویدیوهای شما را تماشا می‌کنند، این موضوع آمار بازدید شما را افزایش می‌دهد و نهایتاً همه این‌ها به معنی کسب پول و درآمد بیشتر است.

اکنون شاید شما درباره خود پلتفرم سوالاتی داشته باشید. اصلاً چرا مردم یوتیوب را انتخاب می‌کنند؟ این پلتفرم چه چیزی به من پیشنهاد می‌کند؟ و نهایتاً چه چیزی یوتیوب را از دیگر پلتفرم‌ها بهتر کرده است؟

قدم دوم: درک کنید که یوتیوب یک انجمن و شبکه اجتماعی است

یوتیوب تنها یک پلفترم اشتراک ویدیو نیست؛ چیزی که این پلتفرم را خاص می‌کند، ویژگی‌هایی است که منجر به تبدیل شدن آن به شبکه اجتماعی شده‌اند. یوتیوب یک انجمن، یا دقیق‌تر یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست.

طبق آمار فیس بوک، بیش از ۵۰۰ میلیون از کاربران همین شبکه اجتماعی روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو تماشای می‌کنند. این آمار همچنین شامل ویدیوهای تبلیغاتی است که قبل و یا هنگام پخش ویدیوهای این شبکه اجتماعی پخش می‌شوند. بنابراین چشم‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به هر محتوایی که شما ارائه می‌دهید، خیره شوند.

اما ما چرا باید برای یوتیوب ویدیو بسازیم و سایر وب‌سایت‌های مشابه را نادیده بگیریم؟

  • یوتیوب محبوب است

یوتیوب به شدت محبوب است و محبوبیت این پلتفرم به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت. یوتیوب حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر کاربر دارد. این به معنای آن است که از هر ۶ نفر در این سیاره، یک نفر از آن‌ها از یوتیوب استفاده می‌کند. با این که نیازی به گفتنش احساس نمی‌شود اما این ارقام دیوانه کننده، یوتیوب را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های موجود در تمام زمین کرده است.

تقریباً روزانه ۵ میلیارد ویدیو مختلف توسط ۳۰ میلیون بازدید کننده تماشا می‌شوند. به همین خاطر چندان غلط نیست اگر این پلتفرم را یک موتور جست‌وجوی مجزا از گوگل در نظر بگیریم. در حقیقت یوتیوب دومین موتور جست‌وجوی پر استفاده پس از گوگل محسوب می‌شود. بنابراین یوتیوب از آمازون، فیس بوک و تمام ابزارهای جست‌‌وجوی اینترنت دیگر از لحاظ مقدار ترافیک محبوب‌تر است.

  • یوتیوب برای همه در دسترس است

به واسطه این قدرت جست‌وجوی باورنکردنی و افرادی که به دنبال تقریباً همه چیز هستند، یوتیوب برای هر گوشه‌ای از اینترنت، ویدیوهای باکیفیتی دارد. در حقیقت هر موضوعی که مخاطبی دارد، روی این پلتفرم فضای مختص به خودش را اشغال کرده است.

با وجود آن که بسیاری از مردم محبوب‌ترین موضوعات را برای تولید محتوا انتخاب می‌کنند تا به موفقیت، مخاطبان و درآمد زیادی که پیش‌تر اثبات شده است، دست یابند اما شکی نیست که تمرکز روی موضوعات کم‌تر شناخته شده که رقابت ناچیز و همچنین بازار به‌خصوصی دارد، می‌تواند در موفقیت سریع شما حائز اهمیت باشد.

  • یوتیوب اجتماعی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید

تماشای ویدیوها می‌تواند عملی کاملاً مستقل و به دور از اجتماع به نظر برسد؛ مخصوصاً اگر شما به تنهایی به دانلود چندین فیلم مختلف و سپس تماشای آن‌ها طی یک آخر هفته بپردازید.

اما به تعداد افرادی فکر کنید که می‌توانید درباره فیلم‌های مورد علاقه‌تان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. یا حتی درباره مواردی بحث کنید که از آن‌ها متنفر هستید. بحث درباره سلبریتی‌ها، آهنگ‌ها و تمام چیزهایی که عاشق‌شان هستید یا با تمام وجودتان به آن‌ها تنفر می‌ورزید.

یوتیوب سلبریتی، نقل‌قول‌ها، رویدادهای مهم و موسیقی‌های مختص به خود را دارد. افزون بر این یوتیوب به شدت شخصی است. وقتی شما مشغول تماشای یک ویدیو، نمایش تلویزیونی و یا سریال روی یوتیوب می‌شوید، تنها به این دلیل به سمت آن‌ها نمی‌روید که عاشق بازیگرانش هستید و یا تنها از آن ژانر لذت می‌برید.

آموزش یوتیوبر شدن و موفقیت در یوتیوب

شما پیوسته در حال شکل دادن یک لیست مخصوص هستید که کاملاً مبتنی بر سلایق شماست. این لیست براساس علاقه‌مندی‌ها، مواردی که از آن‌ها متنفر و یا عاشق‌شان هستید، ساخته می‌شود.

در سطحی بالاتر یوتیوب تجربه‌ای شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهد که هالیوود حتی رویای آن را هم ندارد: بحث و گفت‌وگو همیشه در یوتیوب برخلاف دیگر رسانه‌ها نظیر سینمای هالیوود وجود دارد.

مردم ارائه نظر را دوست دارند و همیشه شاهد گفت‌وگوهای تازه‌ای هستیم که شکل می‌گیرند. کاربران بهترین و بدترین ویدیو‌ها را با لایک و دیس‌لایک مشخص می‌کنند. در نهایت آن‌ها با سابسکرایب در یک کانال، حمایت خودشان را نشان می‌دهند.

  • یوتیوب فراتر از دامنه و بستر خودش است

بیایید کمی بیشتر روی این مورد تمرکز کنیم؛ ویدیوهای یوتیوب روی رسانه‌های دیجیتالی غیر از این پلتفرم بارها مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند. ویدیوها می‌توانند با توضیحات و زیرنویس جدید روی وب‌سایت شما منتشر شوند.

شما می‌توانید آن‌ها را به اشتراک بگذارید تا برنامه‌های اجتماعی خودتان را شکل دهید. می‌توان آن‌ها را دانلود، ایمیل و حتی به اسلایدشوهای شخصی اضافه کرد. این قابلیت‌های گسترده ویدیوهای یوتیوب، این پلتفرم را تبدیل به یک بستر اجتماعی خاص می‌کند.

  • محتوای قابل جست‌وجو براساس قابلیت اکتشاف طراحی شده است

نه تنها یوتیوب دومین موتور جست‌وجوی پر استفاده دنیا محسوب می‌شود بلکه گوگل آن را طراحی کرده است. گوگل نیز عاشق پیدا کردن محتوا برای مردمی است که به دنبال آن می‌گردند؛ در این‌جا منظور مردمی است که به دنبال شما می‌گردند.

برخلاف فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب به گونه‌ای طراحی شده است که ویدیوهای آن قابل جست‌وجو باشند. این همان دلیلی محسوب می‌شود که بسیاری از یوتیوبرها با یوتیوب همانند خانه خود رفتار می‌کنند. سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توانند برای یافتن و اشتراک‌گذاری یک محتوا روی بستر خودشان مفید واقع شوند.

قدم سوم: چطور یک کانال یوتیوب محبوب بسازیم؟

پس از بررسی دلایل فعالیت در یوتیوب، حالا به سوال مهمی رسیدیم. در دنیای ما چندین روش جهانی برای جلب توجه مخاطبان به کسب‌وکار شما و گسترش آن وجود دارد.

مطالب مرتبط:

همچنین هر شبکه اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده است تا بیشترین مقدار محبوبیت را جذب کند. به همین ترتیب برخی از راه‌های خلاقانه وجود دارد که مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند تا پیشرفت خود را سرعت بخشند و سریع‌تر به ستاره‌ای که در ذهن‌شان نقش بسته است، تبدیل شوند.

بیایید به اتفاق نگاهی به موارد پایه و اساسی داشته باشیم که می‌تواند به شما درباره درک نحوه رشد و شیوه انجام روش‌های آن کمک کند.

مرتبط باشید

مرتبط بودن معنای سختی ندارد اما باید منظور ما را درست درک کنید. در این‌جا منظور یافتن موضوعی است که مردم به آن علاقه دارند و همزمان سوالاتی مطرح در آن دسته بی‌پاسخ مانده‌اند و یا اصلاً کشف نشده‌اند.

فهمیدن این که در حال خدمات‌دهی به چه کسانی هستید و آن‌ها دوست دارند چه چیزی را بدانند، به شکل‌گیری برنامه شما کمک کرده و اجازه می‌دهد که تمرکز صحیح روی منابع را مدیریت کنید.

تلاش‌های پراکنده برای به دست آوردن بیشترین تعداد مخاطبان و یا نهایتاً حفظ مخاطبان کنونی جواب نمی‌دهد. این موضوع توانایی‌های شما برای اشاره به سوالات و پاسخ آن‌ها که مخاطبان به دنبال‌شان هستند را محدود می‌کند، زیرا شما در حال تلاش برای راضی کردن همه کاربران هستید.

یک مثال واضح، تلاش برای تولید محتوا درباره مسافرت است. تلاش برای رسیدن به تعداد مخاطبان زیاد در این زمینه به معنای مواجه شدن با همه چالش‌های موجود و بررسی تمام علایق مسافرتی است.

با این حال می‌توانید موضوع یاد شده را به قسمت‌های جزئی‌تری تقسیم کنید. برای مثال برای تولید محتوا در زمینه مسافرت، شما با افرادی روبه‌رو هستید که سفرهای اقتصادی را مد نظر دارند و در سوی دیگر افرادی قرار می‌گیرند که با هزینه‌های بالا و بهترین امکانات سفر می‌کنند.

یوتیوب گوگل

به همین شکل افراد دیگری هم وجود دارند که از غذا خوردن در غذاخوری‌های محلی و خرید از فروشگاه‌های سطح شهر برای مواجهه مستقیم با فرهنگ کشورهای مختلف لذت می‌برند. برخی کاربران دیگر به دنبال تجربه‌هایی هستند که در میان گردشگران معمولی رایج نیست. آن‌ها می‌خواهند تا جای ممکن به زندگی مردم بومی یک مکان نزدیک بشوند و آن را از نقطه‌ای نظاره کنند که هیچ‌کس به آن‌جا نرسیده است.

شما با شناخت دقیق مخاطبان و پاسخ به سوالات متداول آن‌ها، می‌توانید علاقه آن‌ها را پیوسته در یک سطح نگه دارید. در نتیجه این مخاطبان هر بار برای دسترسی به محتوای بیشتر، به کانال شما باز خواهند گشت.

حرف زدن همزمان با تمام مخاطبان موجود که محتوای کانال شما را تماشا می‌کنند، شاید به این معنی باشد که شما در حال ارائه محتوایی هستید که موضوعات و سوالات مورد علاقه آن‌ها را پوشش نمی‌دهد. پس آن‌ها سریعاً به جست‌وجوی دوباره می‌پردازند و کانال‌هایی را پیدا می‌کنند که محتوا و علاقه‌مندی‌های آن‌ها را سریعاً پوشش می‌دهند.

نکته: با توجه به تمام موارد ذکر شده، شما باید روش و مخاطبان خود را مشخص کنید. پس از انجام این کار باید به دنبال یافتن مهم‌ترین و جذاب‌ترین سوالات آن‌ها و بزرگ‌ترین علاقه‌مندی‌هایشان باشید.

کیفیت

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات افراد مبتدی این است که فکر می‌کنند می‌توانند بدون هیچ‌گونه درک و دانش فنی، محتوای با کیفیتی تولید و منتشر کنند. کیفیت خوب ویدیو نشان‌دهنده  تجربه فنی شما و یا کسی است که از شما پشتیبانی می‌کند. نورپردازی مناسب، صدابرداری با کیفیت و همچنین تجهیزات مناسب، همه‌شان در این دسته جای می‌گیرند.

این سطح از کیفیت نیازمند ابزار مناسب برای ویرایش ویدیو است، بنابراین شما باید به ابزاری که برای ساخت ویدیوهای جذاب و سرگرم کننده نیاز است تا مخاطب را درگیر و آن‌ها را وادار به نظردهی کنند، دسترسی داشته باشید.

خوشبختانه در حال حاضر چندین و چند نرم‌افزار ویرایش تصاویر و ویدیوها در بازار وجود دارد که شما بدون نیاز به تحصیلات عالی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این ابزارها به نمونه‌های از پیش حاضر شده، افکت‌ها و … مجهز هستند که کار شما را متمایز می‌کنند و از شما شخصی می‌سازند که همه به دنبال تقلید از او هستند.

البته نباید فراموش کنید که محتوای ویدیوها هم به اندازه کیفیت فنی آن‌ها، اهمیت دارند. نه تنها پاسخ به سوالات مرتبط و رایج آن‌ها بلکه ارائه بهترین پاسخ ممکن به پرسش‌هایشان می‌توانند اعتماد آن‌ها را به شما و کانال‌تان جلب کند. به این ترتیب همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، مخاطبانی که به ثبات گفته‌های شما اعتماد دارند و همچنین برایشان شنیدن چنین مطالبی جذاب بوده است، بعداً برای تماشای محتوای بیشتر باز خواهند گشت.

نکته: نرم‌افزار تدوین ویدیویی را پیدا کنید که نه تنها شما را در رقابت نگه می‌دارد بلکه قابلیت این را دارد که بدون پیچیدگی‌های زیادی، از شما یک ستاره با ویدیوهای تاثیرگذار بسازد.

قابل اکتشاف

بله؛ سرانجام ما به بحثی رسیدیم که دقیقاً باید به آن بپردازیم: الگوریتم. هیچ چیز بیشتر از درک اشتباه و یا عدم درک الگوریتم باعث خشم و سردرگمی عامه کاربران نمی‌شود.

اول از همه شما برای درک کامل الگوریتم یوتیوب، باید تبدیل به خود الگوریتم شوید؛ شوخی کردیم! نیازی نیست به یک کامپیوتر کوانتومی دسترسی داشته باشید یا از جمله دانشمندان ناسا باشید تا محاسبه‌های پیچیده را انجام دهید.

الگوریتم به معنی قابلیت و امکان اکتشاف محتوای شما و ادامه دادن به رقابت از طریق آن است. برای مثال این دقیقاً مثل متوجه شدن هزینه‌های اعتباری شماست (البته این مثال درون ایران کاربرد ندارد اما به هر حال جامعه با ذات آن آشنا هستند). اگر از منبع اشتباهی استفاده کنید و به سراغ آن بروید، همین موضوع ساده شدیداً اشتباه به نظر خواهد رسید. اما اگر مدتی زمان بگذارید و تحقیق ساده‌ای را انجام دهید، به برخی از موارد کلیدی بر می‌خورید:

قرض‌هایتان را سر زمان مقرر پرداخت کنید، هرگز اجازه ندهید قرض‌های شما ۳۰ الی ۴۰ درصد بیشتر از موجودی‌تان شود و هرگز اجازه ندهید که قرض‌هایتان بیشتر از درآمد شما شوند. الگوریتم یوتیوب نیز از رویه مشابهی استفاده می‌کند:

سابسکرایبرها (کسانی که کانال شما را در یوتیوب دنبال می‌کنند): چقدر سابسکرایبر دارید و هر چند مدت سابسکرایبر جدیدی به دست می‌آورید؟

ویو (بازدیدها): هر ویدیو و همچنین تمام ویدیوهای کانال شما چقدر بازدید دارند؟

رشد: کانال شما تا چه اندازه سریع سابسکرایبرها و همچنین ویوهای جدیدی جذب می‌کند؟ این نسبت از سوی دیگر به معنای رشد ثابت شما در مرور زمان است.

تعامل: چقدر نظر و لایک روی یک ویدیو و یا همه ویدیوهایتان دارید؟

وقتی شما راز این ماجرا را حل و تمام موارد ذکر شده را درک کنید، برنامه کلی کسب‌وکارتان واضح‌تر می‌شود. البته این الگوریتم طی زمان تغییر می‌کند. زیرا این الگوریتم طراحی شده است تا تغییرات مداوم رفتار کاربران را پاسخ دهد. با این حال چهار عنصر ذکر شده اساس این الگوریتم هستند و تغییر نخواهند کرد.

نکته: همیشه توجه کنید که الگوریتم چگونه روی کانال شما و همچنین رقبا تاثیر می‌گذارد. همین موضوع برای افرادی که به تازگی به یوتیوب ملحق شده‌اند صدق می‌کند.

مزایا و فرصت‌ها

همه کار خود را در یوتیوب با اسپانسر شروع نمی‌کنند مگر این که همین حالا یک سلبریتی باشند، در اینترنت محبوبیت زیادی داشته باشند و یا این که روش خاصی را دنبال کنند. به این ترتیب بسیاری از کانال‌های یوتیوب بدون اسپانسر برای جذب مخاطبانی کارشان را شروع می‌کنند که شرکت‌های اسپانسرینگ دقیقاً خواهان دست‌یابی به آن‌ها هستند.

خلاق باشید!

تبلیغات ویدیویی در فیس بوک بیش از یک روش بازاریابی عادی برای آگاه‌سازی مخاطبان از محصول و وجود آن است. این ویدیوها راهی برای بیان ارزش‌ها و فرهنگ شرکت شما هستند. بنابراین اگر بزرگ‌ترین شرکت‌ها هنوز هم به دنبال انجام این کار هستند، شما نیز همان را انجام دهید؛ خلاق باشید و خودتان را بیان کنید.

اگر نشان دهید که به چه چیزی علاقه‌مند هستید و برند شما چه کاری انجام می‌دهید، راحت‌تر می‌توانید مخاطبان مورد نظرتان را پیدا کنید.

آموزش یوتیوبر شدن و موفقیت در یوتیوبشکل‌دهی یک دسته از مخاطبان وفادار در یوتیوب فراتر از ساخت ویدیوهای با کیفیت و قابل تعامل برای عده‌ای خاص است. شما این فرصت را دارید که در این بین با دیگر تولید کنندگان محتوای یوتیوب که روشی مشابه شما دارند، همکاری کنید. شما می‌توانید رویدادهایی با محتوای بسیار بزرگ را میزبانی کنید. همچنین شما می‌توانید از تمام مزایای جامعه جهانی شکل گرفته در یوتیوب برای دیده شدن استفاده کنید.

نکته: صرفاً ویدیوهایتان را روی یوتیوب پست نکنید، بلکه با کاربران یوتیوب تعامل کنید. این مورد نه تنها کمک می‌کند که یک دسته از کاربران وفادار و علاقه‌مند را جذب کنید بلکه کمک می‌کند که از مزایای الگوریتم استفاده کنید؛ الگوریتم با تشخیص محتوای شما به عنوان یک محتوای قابل تعامل، آن را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد.


به این ترتیب به انتهای قسمت اول از مقاله راهنمای تبدیل شدن به یک یوتیوبر محبوب و آموزش ساخت یک کانال یوتیوب موفق می‌رسیم. قسمت دوم این مقاله نیز به زودی منتشر خواهد شد و لینک آن نیز در همین صفحه قرار خواهد گرفت. نظر شما چیست؟ آیا مجاب به راه اندازی کانال یوتیوب خود شده‌اید یا هنوز سوالات بی‌جوابی برای پاسخ دادن باقی مانده است؟

نگران نباشید. افزون بر این که قسمت نظرات این مقاله می‌تواند محلی مناسب برای پاسخ به پرسش‌های شما باشد، قسمت دوم همین مقاله هم یک راهنمای کاملاً جامع را شکل خواهد داد.

سوالات رایج:

  •  یوتیوبر چه کسی است و چه کاری انجام می‌دهد؟

یوتیوبر اساساً هر شخصی است که ویدیوهای ساخته شده توسط خودش را روی کانال یوتیوب خود پست می‌کند. این افراد معمولاً ویدیوها و کانال خود را تحت یک نام منحصربه‌فرد، موضوع و شیوه متمایز بازاریابی می‌کنند. برای بسیاری از یوتیوبرها هر بازدید مساوی با پول بیشتر است. برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق، می‌توانید همین مقاله را مطالعه کنید.

  •  چگونه می‌توان از یوتیوب درآمدزایی کرد؟

به یاد داشته باشید که شما نمی‌خواهید یک نفر تنها و تنها یکی از ویدیوهای شما را تماشا کند. شما می‌خواهید که یک شخص به‌خصوص تمام ویدیوهایتان را ببیند. از سوی دیگر تماشای دوباره یک ویدیو خودش یک مجعزه است!

به عنوان نتیجه شما به کاربرانی دست خواهید یافت که دنبال کنندگانی وفادار هستند، بسیاری از ویدیوهای شما را تماشا می‌کنند، این موضوع آمار بازدید شما را افزایش می‌دهد و نهایتاً همه این‌ها به معنی کسب پول و درآمد بیشتر است.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: CyberLink

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.