درخواست جدید اتحادیه اروپا از سازندگان موبایل - تکفارس 
درخواست جدید اتحادیه اروپا از سازندگان موبایل - تکفارس 

درخواست جدید اتحادیه اروپا از سازندگان موبایل

خشایار جهانی
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - 08:45
Europe Union

آلمان که یکی از اعضای اتحادیه اروپاست درخواستی را مبنی بر افزایش پشتیبانی شرکت‌ها از گوشی‌های هوشمند و تبلت به کمیسیون مربوط در اتحادیه اروپا ارائه داده است. این کمیسیون یک شاخه مستقل سیاسی از اتحادیه اروپاست که مسئول اجرای قوانین اتحادیه اروپاست. اکنون طبق این درخواست دولت فدرال آلمان می‌خواهد که سازندگان گوشی‌های موبایل، پشتیبانی از گوشی‌ها را (چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری) تا ۷ سال افزایش دهند.

در حال حاضر اپل حدود ۶ سال از لحاظ نرم‌افزاری از گوشی‌های خود پشتیبانی می‌کند و در قلمرو اندروید نیز سامسونگ و گوگل بیشترین پشتیبانی را از گوشی‌های خود دارند.

یکی از مباحثی که آلمان مطرح کرده است که تا کنون شاید پیشنهاد نشده بود، پشتیبانی سخت‌افزاری از گوشی‌های هوشمند تا ۷ سال است. این بدان معنی است که شرکت‌ها باید ۵ الی ۶ سال قطعات جایگزین را روانه بازار کند. کمیسیون اتحادیه اروپا نیز برای اجرای این قانون در نظر دارد تا شرکت‌ها تامین قطعات مرتبط با نیاز مشتری را در فرصتی ۵ روزه تامین کنند. دلیل اصلی این کار هم این است که در صورتی که این زمان طولانی شود امکان این‌که مصرف‌کننده یک گوشی دیگر بخرد زیاد است.

مطالب مرتبط:

جریمه سنگین واتس اپ به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا قانون شارژر مشترک موبایل ها را بررسی می کند

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا به دستگاه‌های هوشمند برچسب مصرف انرژی بزند. این اقدام که توسط آلمان نیز حمایت می‌شود اهدافی مرتبط با محیط زیست داشته و به این منظور و کم کردن گازهای گلخانه‌ای پیشنهاد شده است. نکته جالب اینجاست که اپل و سامسونگ شارژر و ایرفون‌ها را از جعبه خود، به دلیل به گفته آن‌ها محیط زیستی، حذف کرده‌اند، در نتیجه قاعدتاً باید از این پیشنهادات جدید اتحادیه اروپا نیز پشتیبانی کنند.

دیجیتال اروپا (DIGITALEUROPE) که سازمانی اروپایی است که تعداد کاربران وبسایت‌هایی مانند آمازون، گوگل، هواوی، لنوو، مایکروسافت، سامسونگ و … را برعهده دارد با این پیشنهادات مخالفت کرده و پیشنهاد سه سال «پشتیبانی امنیتی» و دو سال «پشتیبانی کاربردی» داده است. این سازمان همچنین پیشنهاد داده که از نظر سخت‌افزاری شرکت‌ها فقط باید از باتری و نمایشگر پشتیبانی کنند، زیرا دوربین، بلندگو و میکروفون به‌ندرت خراب می‌شوند. همچنین به نظر این سازمان در حال حاظر شرکت‌ها هرکاری که در توان دارند برای بهبود مصرف انرژی انجام می‌دهند و لزومی برای برچسب انرژی وجود ندارد.

 

منبع: phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید