ماسک: سرعت اینترنت استارلینک نزدیک به سرعت نور خواهد بود! -
ماسک: سرعت اینترنت استارلینک نزدیک به سرعت نور خواهد بود! -

ماسک: سرعت اینترنت استارلینک نزدیک به سرعت نور خواهد بود!

مهدی حلوائی
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - 19:50
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

ماهواره‌‌ی استارلینک که از محدودیت‌های زیرساخت‌های زمینی رنج نمی‌برد، می‌تواند امکان دسترسی مناطق دورافتاده به اینترنت سریع را فراهم کند. در حال حاضر اینترنت استارلینک در مرحله‌ی آزمایشی قرار داشته و تنها تعداد محدودی از کاربران به آن دسترسی دارند اما قرار است که در آینده‌ای نزدیک، خدمات استارلینک در تمام نقاط جهان قابل دسترس باشد. اما این تنها مزیت اینترنت استارلینک نبوده و به‌نظر می‌رسد که سرعت این اینترنت از آن‌چه که انتظار می‌رفت نیز فراتر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، به‌تازگی ادعا کرده که اینترنت استارلینک قابلیت انتقال اطلاعات با سرعتی نزدیک به سرعت نور را خواهد داشت. اسپیس ایکس قصد دارد تا ماهواره‌های مجهز به لیزر خود را به زودی در مدار قرار داده و نیاز خود به ایستگاه‌های دریافتی زمینی را حذف کند.

اینترنت استارلینک در حال حاضر به ماهواره و ایستگاه‌های زمینی متکی است. استفاده از لیزر برای ارسال و دریافت اطلاعات موجب افزایش ۴۰ درصدی سرعت اینترنت در مقایسه با فیبرهای نوری فعلی می‌شود. با توجه به ادعای ماسک و سرعت فعلی فیبرهای نوری، استارلینک می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۱۸۰.۸۳۲ مایل بر ثانیه ارسال کند که چیزی حدود ۹۷ درصد سرعت نور در محیط خلاء است.

همچنین قرار است که استارلینک اینترنت هر دو قطب شمال و جنوب را تامین کند. این موضوع با توجه به توانایی‌های اسپیس ایکس چندان دور از انتظار نیست. این شرکت قصد دارد تا حجم ترافیک اینترنت را سه‌برابر کرده، میزان تاخیر آن را به ۵۰ میلی‌ثانیه کاهش داده و با استفاده از ماهواره‌های نسل دومی خود، اینترنت تمام مناطق جهان را تامین کند. اسپیس ایکس همچنین در طی چند ماه آینده بیش از ۱۲۰۰ ماهواره‌ی استارلینک را به فضا پرتاب خواهد کرد.

نظر شما در مورد اینترنت استارلینک چیست؟ آیا استارلینک آینده‌ی اینترنت جهان خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید