آمازون نظارت خود بر خدمات تحت وب AWS را افزایش می‌دهد - تکفارس 
آمازون نظارت خود بر خدمات تحت وب AWS را افزایش می‌دهد - تکفارس 

آمازون نظارت خود بر خدمات تحت وب AWS را افزایش می‌دهد

افشین نوری
۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - 12:25
آمازون

رویترز گزارش داده است که آمازون قصد دارد با گسترش تیم نظارت خود بر آمازون وب سرویس (AWS)، محتواهای ممنوعه را قبل از گزارش آن‌ها توسط کاربران جستجو و از روی سرورهای این سرویس پاک کند.

آمازون این خبر را هنوز تائید نکرده است، اما این شرکت قبلاً گفته بود که هیچ برنامه‌ای برای بررسی محتواها، قبل از انتشارشان در وب سرویس، ندارد. حالا یکی از مدیران آمازون با انتشار بیانیه‌ای گفته است که با ادامه گسترش سرویس آمازون وب سرویس، تیم نظارت بر این سرویس نیز مثل هر سرویس‌ دیگری بزرگتر خواهد شد.

سیاست قبلی آمازون در مورد سرویس وب سرویس به این صورت بود که برای جلوگیری از انتشار بدافزارها یا تبلیغ خشونت و سایر جرایم در این پلتفرم، به هیچ عنوان اجازه استفاده از سرویس‌های دیگر را نمی‌داد. اما مساله‌ای که وجود داشت این بود که اعمال این سیاست‌ها، صرفاً یک عمل واکنشی بود و بیشتر متکی به گزارش‌های کاربران از بیرون سرویس بود . حالا رویکرد جدید آمازون در قبال وب سرویس، ضمن حفظ سیاست‌های قبلی این شرکت، باعث خواهد شد تا این سرویس از نظر کنترل و نظارت بر محتوا در ردیف پلتفرم‌های بزرگی مانند فیس بوک و یوتیوب قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:

محققان تروریسم بارها بر اتخاذ رویکردهای فعالانه‌تر از سوی پلتفرم‌ها میزبان تاکید کرده‌اند و گفته‌اند که این شرکت‌ها نیاز به نظارت دقیق‌تر بر محتواهای منتشرشده در پلتفرم‌های خود را دارند تا مطمئن شوند چیزی برخلاف سیاست‌های آن‌ها اتفاق نمی‌افتد، نه اینکه منتظر گزارش‌های کاربران از بیرون باشند.

این اقدام آمازون در حالی انجام می‌شود که اپل نیز اخیراً از یک سیستم بحث‌برانگیز جدید برای اسکن فعالانه تصاویر و محتواهای مرتبط با سو‌ءاستفاده جنسی از کودکان در فضای ابری آی‌کلود رونمایی کرده است.

این اقدامات ممکن است باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره امکان دسترسی شرکت‌ها به اطلاعات شخصی افراد و همچنین نگرانی درباره سانسور محتواها بشود. برای نمونه، آمازون اخیراً شرکت پارلر (Parler) را به‌خاطر اینکه از پاک کردن برخی محتواهای خود از روی وب سرویس طفره رفته بود، به‌طور ناگهانی از روی این سرویس حذف کرد و همین موضوع منجر به شکایت پارلر از آمازون شد.

نشانه‌های رویکرد جدید آمازون هم‌اکنون در حال ظاهر شدن هستند. رویترز گفته است که آمازون در هفته جاری چندین محتوای مرتبط با گروه داعش را از روی وب سرویس حذف کرده است و دامنه این اقدامات در هفته‌های آینده نیز بیشتر خواهد شد.

آندی جسی (Andy Jassy)، مدیرعامل آمازون، قبلاً در توضیح برنامه‌های آینده این شرکت گفته بود که آمازون قصد دارد ۵۵ هزار نیروی جدید برای پروژه‌های مختلف خود از جمله گسترش آمازون وب سرویس و همچنین توسعه اینترنت ماهواره‌ای این شرکت تحت نام Project Kuiper استخدام کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید