بلومبرگ: توییتر به‌زودی امکان آرشیو توییت‌ها و چند قابلیت دیگر را ارائه می‌کند - تکفارس 
بلومبرگ: توییتر به‌زودی امکان آرشیو توییت‌ها و چند قابلیت دیگر را ارائه می‌کند - تکفارس 

بلومبرگ: توییتر به‌زودی امکان آرشیو توییت‌ها و چند قابلیت دیگر را ارائه می‌کند

افشین نوری
۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - 10:50
توییتر

بلومبرگ گزارش داده است که توییتر قصد دارد قابلیت‌های جدیدی برای پلتفرم خود معرفی کند که انتخاب‌های بیشتری را در اختیار کاربران برای محافظت از حریم خصوصی‌شان قرار خواهد داد.

یکی از این قابلیت‌ها ظاهراً‌ گزینه‌ای برای آرشیو کردن توییت‌های قدیمی است که باعث خواهد شد تا توییت‌هاس موردنظر کاربر بعد از یک مدت زمان مشخص، مثلاً بعد از یک، دو یا سه ماه و حتی بعد از یک سال، برای سایر کاربران غیر قابل‌رویت شوند. قابلیت‌های دیگری نیز در راهند که شامل ایجاد محدودیت برای اینکه چه کسانی بتوانند توییت‌های لایک‌شده توسط شما را ببینند یا اینکه به کاربران اجاز داده شود تا خودشان را از یک گفتگو حذف کنند یا اینکه به آن‌ها اجازه داده شود فالوورهای خود را بدون بلاک کردن مستقیم آن‌ها حذف کنند.

مطالب مرتبط:

بلومبرگ در گزارش خود گفته است که قابلیت‌های جدید توییتر تحت نام “social privacy” ارائه خواهند شد و هدف از آن‌ها ایجاد راحتی بیشتر برای کاربران در این شبکه اجتماعی خواهد بود. از طرفی، یک تحقیق داخلی در توییتر نشان می‌دهد که برخی از کاربران حتی نمی‌دانند که آیا اکانت‌شان عمومی است یا پرایوت شده است. توییتر همچنین سعی دارد این موضوع را از ماه سپتامبر با پرسیدن سوال از کاربران حل کند.

بلومبرگ گفته است که هنوز هیچ تاریخ مشخصی از طرف توییتر برای ارائه این تغییرات اعلام نشده است و قابلیتی مثل آرشیو توییت‌ها هنوز در «فاز مفهومی» هستند. با این‌حال، ظاهراً توییتر قصد دارد تا آخر امسال قابلیت حذف خود از گفتگوها و تا آخر این ماه قابلیت حذف فالوورها بدون بلاک کردن آن‌ها را ارائه کند.

توییتر در گفتگو با وب‌سایت ورج این اخبار را تائید کرده و گفته است:

ما در توییتر به حریم خصوصی افرد اهمیت بسیار زیادی می‌دهیم و همه تلاش ما این است که کاربران در این شبکه اجتماعی احساس امنیت و آرامش داشته باشند. ما می‌دانیم که هیچ راهکار واحدی برای محافظت از حریم خصوصی افراد وجود ندارد، بنابراین بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم قابلیت‌ها و ابزارهای مختلفی برای این منظور ارائه کنیم. تصمیم ما برای تمرکز روی حریم اجتماعی افراد، چیزی است که از طریق بازخوردهای دریافت‌شده از سوی کاربران و همچنین نتایج یک کار تحقیقی گرفته شده است و ما به‌زودی کار تست این قابلیت‌ها را شروع خواهیم کرد.

تغییرات فوق در حالی ارائه می‌شوند که توییتر در طول یک سال گذشته قابلیت‌های زیاد دیگری از جمله پلتفرم صوتی اسپیس و قابلیت سوپرفالوو را معرفی کرده است. به‌گفته بلومبرگ، تغییرات جدید حریم خصوصی توییتر در واقع جایگزین راهکاری دیگری می‌شوند که بسیاری از کاربران از آن‌ها به‌عنوان روش‌هایی برای انجام کارهایی مانند پاک کردن توییت‌هایشان بعد از یک مدت‌زمان مشخص استفاده می‌کردند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید