Stock Apps: هزینه متوسط جهانی هر ۱ گیگابایت دیتای موبایلی ۴.۰۷ دلار است - تکفارس 
Stock Apps: هزینه متوسط جهانی هر ۱ گیگابایت دیتای موبایلی ۴.۰۷ دلار است - تکفارس 

Stock Apps: هزینه متوسط جهانی هر ۱ گیگابایت دیتای موبایلی ۴.۰۷ دلار است

افشین نوری
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - 12:53
آنتن - دکل شبکه های موبایل

براساس جدیدترین آمار وب‌سایت Stock Apps، در ماه جولای امسال ۶۷ درصد از جمعیت دنیا، یعنی حدود ۵.۳ میلیارد نفر، صاحب یک گوشی موبایل بوده‌اند. این رقم حدود ۱۱۷ میلیون نفر بیشتر از ماه جولای سال گذشته است.

البته این افراد توزیع یکنواختی در نقاط مختلف دنیا یکنواخت نداشته‌اند و برای مثال، اروپا پیشروترین منطقه دنیا در این زمینه بوده است، بطوریکه  ۶۸ درصد از جمعیت این قاره دارای یک گوشی موبایل بوده‌اند. با این‌حال می‌توان گفت که این قاره تقریباً اشباع شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ این عدد به ۸۷ درصد برسد.

مطالب مرتبط:

آمریکای شمالی با اختلاف بسیار کم در رده دوم قرار گرفته است و چین، هنگ‌کونگ، ماکائو و تایوان با ۸۳ درصد در رتبه بعدی جای گرفته است. بازارهایی که کمترین میزان برخورداری از گوشی موبایل را داشته‌اند مربوط به  بخش جنوبی قاره آفریقا می‌شود که کمتر از نصف جمعیت‌شان صاحب یکی گوشی موبایل بوده‌اند.

گوشی موبایل

البته لازم به ذکر است که عدد ۵.۳ میلیارد مربوط به تعداد افرادی می‌شود که حداقل یکی گوشی همراه داشته‌اند؛ بنابراین بعضی از این افراد ممکن است دستگاه‌های دیگری را به شبکه اینترنت موبایل خود وصل کرده باشند. ۷۹ درصد از کل ارتباطات اینترنتی موبایلی، مربوط به گوشی‌های هوشمند بوده است و این ارتباطات حدود ۷۳ درصد از کل ترافیک را تشکیل داده‌اند. سایر ارتباطات اینترنتی نیز مربوط به دستگاه‌های دیگری مانند تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها و روترها بوده است که ۳.۸ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته‌اند.

از طرفی، شیوع ویروس کرونا باعث افزایش ترافیک موبایلی به میزان ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته شده است، بطوریکه این ترافیک از مرز ۶۶ اگزابایت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ فراتر رفته است. دستگاه‌های اندرویدی، ۷۳ درصد از ترافیک‌ و دستگاه‌های آی‌او‌اس، حدود ۲۶.۳ درصد از ترافیک را استفاده کرده‌اند.

همچنین، هزینه متوسط جهانیِ ۱ گیگابایت دیتای موبایلی حدود ۴.۰۷ دلار است و یونانی‌ها دو برابر این قیمت یعنی ۸.۱۶ دلار را برای هر گیگابایت اینترنت موبایلی پرداخت کرده‌اند. کاربران امارات و نیوزلند به‌ترتیب ۷.۶۲ دلار و ۶.۹۹ دلار برای هر ۱ گیگابایت اینترنت موبایل پرداخت کرده‌اند. فلسطین با ۰.۰۵ دلار برای هر ۱ گیگابایت اینترنت موبایل، ارزان‌ترین قیمت را در بین همه کشورهای دنیا داشته است. ایتالیا با ۰.۲۷ دلار و روسیه با ۰.۲۹ دلار نیز جزو ارزان‌ترین کشورها بوده‌اند. کاربران آمریکا و انگلیس نیز به ازای هر ۱ گیگابایت اینترنت موبایلی به‌ترتیب ۳.۳۳ دلار و ۱.۴۲ دلار پرداخت کرده‌اند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید