پشتیبانی اندی جسی از مدیر متهم به تبعیض نژادی -
پشتیبانی اندی جسی از مدیر متهم به تبعیض نژادی -

پشتیبانی اندی جسی از مدیر متهم به تبعیض نژادی

مهدی حلوائی
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - 11:32
اندی جسی

کمتر از ۲ ماه است که اندی جسی به عنوان جانشین جف بزوس، هدایت شرکت آمازون را بر عهده گرفته اما او در همین ابتدای کار با اتهام رسوایی روبه‌رو شده است. به‌گزارش خبرگزاری Protocol، اخیراً دو منبع ناشناس اعلام کرده‌اند که مدیرعامل آمازون پیشنهاد بخش نیروهای انسانی شرکت برای اخراج مدیر متهم به تبعیض نژادی را رد و از اخراج او جلوگیری کرده است. حالا شرکت آمازون نیز این موضوع را تایید کرده است.

مطالب مرتبط:

در سال ۲۰۱۹ یکی از کارمندان زن سیاه‌پوست آمازون، جاشوا برگین (مدیرکل بخش خدمات تحت وب آمازون) را به رفتار نژادپرستانه متهم کرد و بخش نیروی انسانی شرکت نیز درخواست اخراج او را صادر کرد. اما جسی شخصاً از چارلی بل، رییس جاشوا برگین درخواست کرد تا با اخراج او مخالفت کند. اندی جسی در آن زمان مدیرعامل بخش خدمات تحت وب آمازون بود و چارلی بل نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم هدایت این شرکت فعالیت می‌کرد.

آمازون اعلام کرده که با انجام تحقیقات گسترده در مورد این موضوع، بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کرده است. این شرکت در ماه جولای (تیر) نیز وعده داده بود که به اتهامات تبعیض و آزار و اذیت در بخش خدمات تحت وب خود رسیدگی کند. بیش از ۵۵۰ کارمند آمازون، این شرکت را به پشتیبانی از فرهنگ تبعیض سیستماتیک و آزار و اذیت متهم کرده بودند. همچنین پنج تن از کارمندان زن آمازون در ماه می (اردیبهشت) از این شرکت به‌دلیل تبعیض جنسیتی شکایت کرده بودند و بر اساس گزارش‌ها، کارمندی که جاشوا برگین را متهم کرده نیز یکی این پنج نفر است.

نظر شما در مورد شرکت آمازون چیست؟ آیا این شرکت رویکرد مناسبی را در حمایت از کارمندان خود اتخاذ کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.