ایلان ماسک: رودستر احتمالاً در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد -  
ایلان ماسک: رودستر احتمالاً در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد -  

ایلان ماسک: رودستر احتمالاً در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد

مهدی حلوائی
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - 10:14
تسلا رودستر

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در توییتر اعلام کرد که خودروی تسلا رودستر (Roadster) به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود. او مشکل کمبود قطعات را دلیل اصلی تاخیر در عرضه‌ی این خودرو اعلام کرده است. به گفته‌ی او، فارغ از تعداد محصولاتی که این شرکت قصد عرضه‌ی آن را داشته، کمبود زنجیره تامین باعث شده تا مراحل تولید این محصولات به تعویق بیفتد.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک اولین بار خودروی ۲۰۰ هزار دلاری رودستر را در نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۱۳۹۶) معرفی کرد. او در آن زمان اعلام کرده بود که این خودرو برای رسیدن به شتاب ۶۰ مایل از حالت سکون تنها به ۱.۹ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. ماسک همچنین ادعا کرده بود که رودستر از باتری ۲۰۰ کیلووات‌ساعتی استفاده کرده و با هر بار شارژ، مسافت ۶۲۰ مایل را طی خواهد کرد.

در ابتدا قرار بود که مراحل تولید رودستر در سال ۲۰۲۰ آغاز شود اما ماسک در ژانویه‌ی سال جاری از تاخیر در آغاز فرآیند تولید این خودرو تا سال ۲۰۲۲ خبر داد. تسلا به عنوان پیش‌پرداخت، مبلغ ۵۰ هزار دلار را برای نسخه‌ی پایه و ۲۵۰ هزار دلار را برای نسخه‌ی سری Founders این خودرو دریافت می‌کند. به‌ گفته‌ی ماسک، تسلا تا حد زیادی مشکل کمبود تراشه را با تغییر سیستم‌ نرم‌افزاری خودروهای خود رفع کرده اما کماکان مشکلات دیگری بر سر راه این شرکت قرار دارد. رودستر تنها خودروی تسلا نبوده که تولید آن با تاخیر مواجه شده چرا که مراحل تولید خودروی سایبرتراک نیز به سال ۲۰۲۲ موکول شده است.

نظر شما در مورد خودروی تسلا رودستر چیست؟ آیا این خودرو می‌تواند به محبوبیت تسلا مدل ۳ دست پیدا کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.