تماس گروهی با افراد نامحدود در تلگرام فعال شد - تکفارس  
تماس گروهی با افراد نامحدود در تلگرام فعال شد - تکفارس  

استریم و تماس ویدیویی گروهی با تعداد نامحدودی از کاربران در تلگرام فراهم شد

مجتبی بوالحسنی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - 18:34
بروزرسانی بزرگ تلگرام 8

قابلیت برقراری تماس ویدیویی گروهی و استریم زنده با تعداد نامحدودی از کاربران در بروزرسانی جدید تلگرام اضافه شد.

پس از تغییراتی که در سیاست‌های مربوط به حریم خصوصی واتساپ اعمال شد، محبوبیت پیام‌رسان‌های دیگر از جمله تلگرام رشد قابل توجهی داشت. این پیام‌رسان نیز فرصت را غنیمت شمرده و همزمان با بیشتر شدن تعداد کاربرانش، همواره در حال اضافه کردن قابلیت‌ها و امکانات جدیدی است.

مطالب مرتبط:

حال وب‌سایت اندروید آوتوریتی گزارش داده که تلگرام یک ویژگی جدید دیگر به پلتفرم خود اضافه کرده است: امکان برقراری تماس‌های ویدویی و استریم‌های زنده با تعداد نامحدود کاربر.

بروزرسانی جدید تلگرام، امکان ایجاد تماس‌های ویدیویی و استریم‌های زنده با تعداد نامحدود کاربر را فراهم کرده است

با این بروزرسانی عدد نسخه‌ی تلگرام به ۸.۰ رسیده و حالا می‌توانید در تماس‌های ویدیویی به تعداد نامحدود افراد دیگر را به آن تماس اضافه کنید. این ویژگی در بخش استریم‌های زنده‌ی پیام‌رسان مورد بحث نیز اضافه شده است. افراد حاضر در استریم‌های زنده اگر قصد مشارکت در کنفرانس‌های ویدیوی را داشته باشند می‌توانند از قابلیت رایز‌هند (بالا گرفتن دست برای کسب اجازه) برای انجام این‌ کار اقدام کنید. البته ایجاد کننده‌ی کنفرانس باید امکان استفاده از رایزهند را برای کاربران فعال کرده باشد.

برای شروع یک گفتگوی ویدیویی باید به بخش Video Chat در بخش گروه‌ها مراجعه کنید و برای استریم زنده نیز می‌توانید از بخش Live Stream در قسمت کانال‌های اپلیکیشن استفاده کنید.

نسخه‌ی جدید تلگرام همچنین شامل امکان هدایت پیام‌ها با اعمال گزینه‌های بیشتر و ویژگی‌های جذاب و جدید دیگر است

امکان برقراری تماس‌ها و کنفرانس‌های ویدیویی با تعداد نامحدودی از کاربران، تنهای ویژگی اضافه شده در این نسخه‌ی جدید نیست. تلگرام در این بروزرسانی بزرگ ویژگی‌های کاربردی دیگری را هم متعرفی کرده که یکی از آن‌ها قابلیت هدایت پیام‌ها با اعمال گزینه‌های بیشتر است.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا عنوان پیام‌ها را در هنگام ارسال برای دیگران مخفی کرده یا نمایش دهید. این تغییرات به‌طور مشابه برای ارسال کننده نیز اعمال خواهند شد. افزون بر این، پنجره‌ی پیش‌نمایش امکان تغییر دریافت‌ کنندگان را به کاربر می‌دهد. در نتیجه اگر هنگام هدایت پیام‌ها به دیگران، گیرنده‌ای را به اشتباه انتخاب کنید، امکان اصلاح این مورد در اختیار شما خواهد بود.

تلگرام

 

ویژگی مهم دیگری که به این نسخه اضافه شده، امکان پرش به کانال است. اگر شما چت‌های خود را دسته‌بندی یا بایگانی می‌کنید، این ویژگی برای شما مفید واقع خواهد شد. قابلیت مورد بحث امکان دنبال کردن ساختار تعریف شده توسط کاربر را دارد. بدیت ترتیب کانال‌های موجود در پوشه فعلی، بعد از آن در هر پوشه، و سپس موارد باقی مانده، در همه چت‌ها و بایگانی قرار می‌گیرند.

تلگرام ۸.۰ همچنین یافتن استیکرهای مورد نظر کاربر را آسان‌تر کرده است. استیکرهای پرطرفدار در پنل این بخش، در قسمت بالای موارد اخیرا استفاده شده قرار گرفته است. بنابر این شما می‌توانید محبوب‌ترین و جذاب‌ترین استیکرهای مورد نظر خود را در یک نگاه مشاهده کنید.

افزون بر موارد اشاره شده، هنگامی که در بسته‌های استیکر اسکرول رو به بالا انجام دهید، برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاری آسان‌تر، نسخه‌ی بندانگشتی بزرگ‌تر شده و نام مجموعه استیکر مورد نظر را نمایش خواهد داد.

اپلیکیشن اندرویدی تلگرام با این بروزرسانی امکان نمایش دادن پیش‌نمایش‌های بزرگ‌تر از استیکرها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

البته تپ کردن روی یک کلمه در بخش جستجو، حالا استیکرهای پیشنهادی مرتبط را هم به کاربر نشان خواهد داد.

در کنار این تغییرات، یک شمارش‌گر برای نمایش تعداد نظرات خوانده نشده به کاربر نشان داده خواهد شد. چند شکلک ایموجی جدید و متحرک نیز در نسخه از تلگرام به آن اضافه شده است.

تلگرام با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال رشد است. همانطور که اشاره کردیم مسیر پیشرفت این سرویس پیام‌رسان پس از تغییرات مربوط به سیاست‌های حریم شخصی واتساپ بازتر شده است.

همانطور که احتمالا خبر دارید، واتساپ در ماه ژولای بندهای جدیدی به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربر اضافه کرد که بر اساس آن، کاربر باید با اشتراک گذاشته شدن اطلاعات خود با سرویس‌های دیگری از جمله فیسبوک، موافقت می‌کرد. این تصمیم‌گیری تبعات زیادی برای واتساپ به‌دنبال داشت. بسیاری از کاربران واتساپ نتوانستند با شرایط جدید این پلفترم کنار بیایند و تصمیم گرفتند از سرویس‌های جایگزینی مثل تلگرام و سیگنال که اهمیت بیشتری به حریم خصوصی افراد می‌دهند استفاده کنند.

بروزرسانی بزرگ تلگرام ۸

پس از رشد ناگهانی محبوبیت دو سرویس پیام‌رسان تلگرام و سیگنال، توسعه دهندگان هر دو اپلیکیشن سرعت بیشتری به بروزرسانی ساختار پیام‌رسان‌های خود داده و امکانات بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهند. اضافه شدن امکانات و تغییرات جدید در این اپلیکیشن‌ها به‌منظور پاسخگویی به نیاز تقاضای کاربران بسیار زیادی است که به این سرویس‌ها کوچ کرده‌اند

تلگرام در بروزرسانی ماه ژوئن خود، امکان استفاده از تصویر زمینه‌های متحرک در چت‌ها و تماس‌های ویدیویی گروهی را به سرویس خود اضافه کرد. از دیگر ویژگی‌های آپدیت اشاره شده می‌توان به قابلیت اشتراک‌ گذاری نمایشگر در حین تماس‌های ویدیویی گروهی اشاره کرد.

در ماه ژانویه‌ی گذشته، هنگامی که واتساپ قوانین جدید حریم خصوصی خود را منتشر کرد، باعث شد میلیون‌ها کاربر این سرویس به تلگرام کوچ کنند. لازم به ذکر است که در آن زمان و فقط در طی سه روز، ۲۵ میلیون کاربر جدید به سرویس پیام‌رسان تلگرام پیوستند. در آن زمان تلگرام از قابلیت برقراری تماس‌های ویدیویی گروهی بی‌بهره بود. این پیام‌رسان سپس در ماه می قابلیت تماس‌های ویدیوی گروهی را به سرویس خود اضافه کرد.

نظر شما در مورد این بروزرسانی بزرگ تلگرام چیست؟ آیا از ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان استفاده کرده‌اید؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.