گزارش: سری پیکسل ۶ گوگل ۶ آبان عرضه خواهد شد - تکفارس 
گزارش: سری پیکسل ۶ گوگل ۶ آبان عرضه خواهد شد - تکفارس 

گزارش: سری پیکسل ۶ گوگل ۶ آبان عرضه خواهد شد

مهدی ملکی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - 09:40
گوگل پیکسل ۶

گوگل همین حالا نیز تقریباً سری گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود به ترتیب با نام‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را معرفی کرده است. اگرچه در این معرفی اولیه ما شاهد ظاهر و برخی اطلاعات اصلی این دستگاه مانند استفاده از پردازنده تنسور بودیم، اما این شرکت وعده داد که در پاییز پیش‌رو اطلاعات کامل این سری را اعلام خواهد کرد.

اشار به عبارت «بعدتر در این پاییز» بهتر از سردرگمی و عدم اطلاع از تاریخ انتشار اطلاعات بیشتر است اما در نهایت گوگل چه زمانی را برای معرفی کامل گوشی‌هایش و سپس عرضه آن‌ها انتخاب می‌کند؟

پیش‌تر در این رابطه شایعه قابل توجهی منتشر شده بود که کاربران هنوز هم در رابطه با آن به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. در این شایعه اشاره شده بود که گوگل در تاریخ ۲۲ شهریور (۱۳ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی) دست به معرفی کامل گوگل پیکسل ۶ خواهد زد.

در حقیقت این همان هفته‌ای است که اپل معمولاً گوشی‌های جدیدش را معرفی می‌کند و امسال نیز انتظار می‌رود که سری جدید گوشی‌های هوشمند این شرکت تحت نام آیفون ۱۳ در همین بازه زمانی معرفی شوند.

مطالب مرتبط:

به هر حال این ایده با توجه به تبعاتش چندان مناسب به نظر نمی‌رسید و اکنون یک شایعه جدید، گزارش پیشین را تقریباً تکذیب کرده است. در حقیقت این شایعه جدید اشاره می‌کند که اگرچه تاریخ ۲۲ شهریور برای معرفی در نظر گرفته شده است اما گوشی‌های جدید پیکسل در روز ۶ آبان در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. همچنین اشاره شده است که پیش‌خریدهای این گوشی‌ها از روز ۲۷ مهر آغاز خواهد شد.

در نتیجه این گزارش به طور کامل احتمال برگزاری این رویداد در تاریخ مذکور را رد نمی‌کند. برای نمونه سونی از جمله شرکت‌هایی است که میان معرفی گوشی‌ها و عرضه آن‌ها چندین ماه فاصله می‌گذارد.

گوگل پیکسل ۶

اگرچه اکنون تاخیر ۱ ماهه در عرضه گوشی‌های جدید پیکسل پس از معرفی هم چندان عجیب به نظر نمی‌رسد اما گوگل در گذشته از چنین رویه‌ای پیروی نکرده است. در واقع براساس سابقه این شرکت اگر ما شاهد عرضه سری پیکسل ۶ در تاریخ ۶ آبان باشیم، این محصولات احتمالاً در تاریخ ۲۶ الی ۲۷ مهر معرفی خواهند شد تا فاصله زیادی میان معرفی و عرضه رسمی ایجاد نشود.

در نهایت باید گفت در حال حاضر همه این موارد گمانه‌زنی است و گوگل حاضر به شکستن سکوت خود نیست. اگرچه منبع این شایعات شدیداً باور دارد که در حال گزارش تاریخ کاملاً دقیقی است اما برای اطمینان از رویه مد نظر گوگل باید منتظر اعلام این شرکت باقی بمانید.

اگرچه گوگل هنوز هم علاقه‌ای به انتشار تاریخ عرضه این محصولات ندارد اما پیوسته پس از معرفی اولیه پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، اطلاعاتی را درباره این سری منتشر کرده است. برای مثال با توجه به اعلامیه گوگل هیچ کدام از این گوشی‌ها همراه با شارژر درون جعبه عرضه نخواهند شد.

به این ترتیب گوگل نیز با دنبال کردن رد پای اپل و سامسونگ، به جمع برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی می‌پیوندد که از چنین موضوعی پیروی می‌کنند. گفتنی است که تمام گوشی‌های هوشمند اپل و پرچم‌داران سامسونگ فاقد شارژر درون جعبه هستند.

افزون بر این چند روز پیش مشخص شد گوگل در دوربین‌ اصلی گوشی‌های پیکسل ۶ پرو و پیکسل ۶ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN1 استفاده خواهد کرد. این خبر توسط یکی از کدهای در اپلیکیشن دوربین نسخه‌ی چهارم بتای اندروید ۱۲ تایید شده است.

این کد به دو حرف رمز “p21” و “gn1-wide” اشاره داشته که در واقع همان گوشی‌های سری پیکسل ۶ و حسگر سامسونگ GN1 می‌باشند. اگر به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه دارید، می‌توانید به این لینک در تکفارس مراجعه کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید