معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری - تکفارس 
معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری - تکفارس 

معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

سجاد باقریان
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - 18:00
معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

ذخیره‌سازی امن مانند ذخیره سازی ابری اطلاعات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد مختلف می‌باشد که برای انجام این کار راه‌های متنوعی وجود دارد، یکی از ساده‌ترین روش‌ها، ذخیره کردن اطلاعات در هارد‌های اکسترنال است که نمی‌توان آن را یک راه مطمئن دانست، زیرا احتمال خرابی این‌گونه هارد‌ها وجود دارد و با خرابی آن‌ها تقریبا اطلاعات شما هم از بین خواهند رفت.

دومین راه که از امنیت بیشتری برخوردار است، استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری است که علاوه بر مطمئن‌تر بودن، فضای بیشتری نیز برای ذخیره‌سازی دراختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه ما بهترین این سرویس‌ها را خدمت شما معرفی می‌کنیم و به نکات منفی و مثبت هرکدام از آن‌ها اشاره خواهیم کرد تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، در ادامه با سایت تکفارس همراه باشید.

‌‌‌‌‌‌

IDrive

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

IDrive شاید معروف‌ترین سرویس ذخیره‌سازی ابری باشد که با توجه به امکانات و ویژگی‌های کامل آن، یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای افراد مختلف است.

این سرویس ذخیره‌سازی ابری تقریبا از تمامی سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با خرید اشتراک، به‌ صورت همزمان اطلاعات و فایل‌های خودتان را در IDrive ذخیره کنید و این اطلاعات نیز در بین تمامی سیستم‌عامل‌هایی که شما اپلیکیشن IDrive را بر روی آن نصب کرده‌اید همگام‌سازی خواهند شد.

IDrive برای علاقه‌مندان به عکاسی و افرادی که قصد دارند حجم عظیمی از عکس‌ها را در ذخیره‌ساز ابری خود آپلود کنند فوق‌العاده است، زیرا IDrive دارای یک سیستم تشخیص چهره می‌باشد که از طریق آن تمامی عکس‌ها دسته‌بندی خواهند شد، بدین صورت شما می‌توانید دسترسی خیلی راحت‌تری به عکس‌های خود داشته باشید.

اما IDrive چندان بی‌نقص هم نیست. این سرویس ذخیره‌ساز نسبت به رقبای خودش از سرعت آپلود و دانلود نسبتا کم‌تری برخوردار است و در زمینه رابط کاربری اندکی منسوخ‌شده به‌نظر می‌رسد، با این وجود IDrive گزینه مناسبی است که ۵ ترابایت فضای خالی در اختیار شما قرار می‌دهد و در زمینه امنیت نیز کاملا قابل اعتماد خواهد بود.

  • قیمت: سالانه ۹۹.۹۹ دلار (۵ ترابایت)
  • سازنده: IDrive Inc‏

دانلود از گوگل پلی استوردانلود از اپ استور


Google Drive

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

گوگل تقریبا در هر زمینه‌ای از تکنولوژی نماینده‌ای دارد و در بخش فضای ابری نیز، Google Drive نماینده شایسته این شرکت بزرگ می‌باشد. این سرویس ذخیره‌سازی ابری در ابتدا ۱۵ گیگابایت فضا را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و شما به یک نوعی می‌توانید از این فضا برای تست و ارزیابی Google Drive بهره ببرید تا متوجه شوید که آیا این سرویس به درد شما خواهد خورد یا خیر.

بعد از استفاده از این فضای اندک، شما می‌توانید با خرید اشتراک‌های مختلف، میزان فضایی که نیاز دارید را خریداری کنید که گران‌ترین آن با قیمت ۹۹ دلار، ۲ ترابایت فضا در اختیار شما قرار می‌دهد.

بزرگ‌ترین نقطه قوت این سرویس، سرعت عالی آن در هنگام آپلود و دانلود اطلاعات است و شما در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

هم‌چنین سیستم جست و جو Google Drive بسیار دقیق و عالی پیاده‌سازی شده و با استفاده از آن می‌توانید خیلی راحت به فایل‌های مدنظر خودتان دسترسی داشته باشید، این سیستم جست و جو هنگامی که حجم اطلاعات شما در این سرویس زیاد باشد بسیار کاربردی خواهد بود. اما بگذارید به نکات منفی این سرویس هم اشاره کنیم، مهم‌ترین کمبودی که در Google Drive احساس خواهید کرد، نبود امکان رمز‌گذاری برای فایل‌ها است که باعث می‌شود نسبت به رقبایش در زمینه امنیت ضعیف‌تر عمل کند.

  • قیمت: سالانه ۹۹.۹۹ دلار (۲ ترابایت)
  • سازنده: Google

دانلود از گوگل پلی استوردانلود از اپ استور


Nextcloud

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

درواقع Nextcloud یک سرویس ابری ساده نیست، شما می‌توانید با نصب نرم‌افزار Nextcloud بر روی سرور یا هاست شخصی خود، از فضای ابری این سرویس بهره ببرید. استفاده از این نرم‌افزار رایگان بوده، اما شما باید هزینه خرید هاست یا سرور را هم در نظر بگیرید.

استفاده از Nextcloud برای شرکت‌ها یا افرادی که نیاز به ذخیره‌سازی حجم عظیمی از اطلاعات دارند مناسب است، در غیر این صورت بهتر است به سراغ سرویس‌های معمولی بروید و بدون دردسر از آن‌ها استفاده کنید.

Nextcloud از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و خیال شما را از این لحاظ راحت می‌کند، هم‌چنین ۵۰ نفر به ‌طور همزمان می‌توانند از فضایی که شما در اختیار دارید استفاده کنند که این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های کوچک حائز اهمیت باشد. متاسفانه پشتیبانی ۲۴ ساعته تنها در اختیار افرادی که اشتراک خریداری کرده‌اند قرار می‌گیرد و در غیر این‌صورت برای ارتباط با پشتیبانی دارای محدودیت‌هایی هستید که چندان خوشایند نخواهد بود.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Nextcloud

دانلود از گوگل پلی استوردانلود از اپ استور

‌‌‌‌

مطالب مرتبط:


pCloud

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

pCloud به شما این امکان را می‌دهد تا هر فایلی را با هر سایزی در فضای ابری ذخیره‌‌سازی کنید و هیچ محدودیتی در فایل‌ها نخواهید داشت، البته نبود محدودیت به این معنی نیست که بتوانید بی‌نهایت فایل در فضایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد آپلود کنید، بلکه شما تنها هیچ محدودیتی در زمینه سایز هر کدام از فایل‌ها نخواهید داشت.

پس اگر هر کدام از فایل‌های شما حجم زیادی دارند، pCloud یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این سرویس از سرعت مناسبی برخوردار است و شما با بالاترین سرعت ممکن می‌توانید فایل‌های خود را دانلود یا آپلود کنید.

در نسخه رایگان pCloud امکانات بسیار محدودی قرار داده شده است و عملا نسخه رایگان آن کاربردی ندارد و تنها شما را با کلیات این سرویس و اپلیکیشن pCloud آشنا می‌کند. در این نسخه شما ۵ گیگ در اختیار دارید که قطعا کافی نیست و در نهایت شما نیاز دارید که اشتراک خریداری کنید.

قیمت اشتراک‌های این سرویس نسبت به دیگر سرویس‌های ذخیره‌سازی کمتر می‌باشد و می‌توان آن را یکی از ارزان‌ترین‌ها دانست. هم‌چنین pCloud دارای یک ویدیو پلیر داخلی کامل و حرفه‌ای است که این امکان را به شما می‌دهد تا خیلی راحت ویدیو‌هایی که در این سرویس آپلود کرده‌اید را تماشا کنید.

  • قیمت: ماهانه ۷.۹۹ دلار (۲ ترابایت)
  • سازنده: PCLOUD LTD

دانلود از گوگل پلی استوردانلود از اپ استور


Box

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

Box گزینه‌های مختلفی برای خرید اشتراک پیش روی شما قرار نمی‌دهد، اما باید آن را یکی از ارزان‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری دانست که بزرگ‌ترین نقطه قوت آن نیز همین قیمت مناسب آن است. استفاده از Box بسیار راحت بوده و رابط کاربری آن فاقد پیچیدگی می‌باشد.

شما می‌توانیدبدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ماهانه ۱۰ گیگابایت فضا در اختیار خداشته باشید و  فایل‌هایی با حداکثر ۲۵۰ مگابایت را آپلود و ذخیره کنید. اما با خرید اشتراک ماهانه با قیمت ۱۰ دلار، ماهانه ۱۰۰ گیگابایت فضا در دسترس شما قرار خواهد گرفت و می‌توانید فایل‌هایی با حداکثر ۵ گیگابایت را ذخیره کنید.

این سرویس ذخیره‌سازی از سیستم‌عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به طور همزمان با نصب اپلیکیشن مربوطه، با چندین دستگاه از Box استفاده کنید. فایل‌های آپلود شده توسط شما بسیار سریع همگام‌سازی می‌شوند و آن‌ها را در چندین دستگاه در اختیار خواهید داشت. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای استفاده از سرویس ذخیره‌سازی‌ ابری بکنید، Box بهترین گزینه برای شما است.

  • قیمت: ماهانه ۱۰ دلار (۱۰۰ گیگابایت)
  • سازنده: Box, Inc

دانلود از گوگل پلی استوردانلود از اپ استور


Microsoft OneDrive

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

کاربران ویندوز حتما با Microsoft OneDrive آشنا هستند، اپلیکیشن این سرویس به‌صورت پیشفرض بر روی ویندوز نصب است و به جرئت می‌توان گفت که این سرویس ذخیره‌سازی بهترین گزینه برای کاربران ویندوز می‌باشد.

به هرحال شما قادر هستید از نسخه‌های اندروید و آی او اس آن نیز استفاده کنید، زیرا این اپلیکیشن در این سیستم‌عامل‌ها نیز از امکانات خوبی برخوردار هستند و می‌توانید خیلی راحت فایل‌های مختلفی که در گوشی دارید را در فضایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد ذخیره کنید.

شما برای استفاده از Microsoft OneDrive باید نسبت به سرویس‌های دیگر هزینه بیشتری کنید و این سرویس را باید یکی از گران‌ترین‌های در این زمینه دانست که تا حدودی با توجه به امکانات کامل و سرعت فوق‌العاده آن ارزش استفاده را دارد. اشتراک سالانه Microsoft OneDrive  شش ترابایت فضا دراختیار شما قرار می‌دهد و قادر هستید هر فایلی با هر حجمی را در این فضا ذخیره‌سازی کنید.

  • قیمت: سالانه ۹۹.۹۹ دلار (۶ ترابایت)
  • سازنده: Microsoft Corporation

دانلود از گوگل پلی استوردانلود از اپ استور


SpiderOak

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

SpiderOak از سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس پشتیبانی نمی‌کند و آن را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که از گوشی‌های هوشمند برای ذخیره‌سازی استفاده نمی‌کنند. SpiderOak از یک رابط کاربری بسیار روان بهره می‌برد و استفاده از آن پیچیدگی خاصی ندارد، پس اگر از کاربران آماتور هستید و راحتی کار برایتان مناسب است، این سرویس ذخیره‌سازی مناسب شما خواهد بود. هم‌چنین پلن‌های مختلفی دراختیار خواهید داشت که می‌توانید طبق نیاز خودتان آن‌ها را خریداری کنید.

SpiderOak از امنیت بالایی برخوردار است، اما با وجود تمامی نقاط قوت این سرویس، نمی‌توان آن را بی‌نقص دانست، زیرا سرعت دانلود و آپلود آن نسبت به دیگر رقبای خودش چندان رضایت‌بخش نیست و هم‌چنین عدم پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند نیز برای خیلی از افراد مشکل ایجاد خواهد کرد.

  • قیمت: ماهانه ۲۹ دلار (۵ ترابایت)
  • سازنده: SpiderOak

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مطالب مرتبط:


iCloud

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

iCloud بهترین گزینه برای کاربران آی او اس و مک او اس است و اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم که به سراغ این سرویس ذخیره‌سازی بروید تا از امکانات و ویژگی‌های آن بی‌بهره نمانید. سرعت بالای انتقال اطلاعات و پشتیبانی سریع از بزرگ‌ترین دلایلی است که شما باید از iCloud استفاده کنید. البته در این سرویس خبری از رمزگذاری بر روی فایل‌ها نیست و این موضوع می‌تواند برای بعضی از افراد ناامیدکننده باشد.

شما به صورت رایگان ۵ گیگابایت حافظه در اختیار خواهید داشت و می‌توانید از این فضا برای ارزیابی این سرویس بهره ببرید تا مطمئن شوید که آیا واقعا iCloud بهترین گزینه برای شما است یا خیر. تقریبا در نسخه رایگان تمامی امکانات مختلف وجود دارد و قادر هستید از آن‌ها استفاده کنید. شما با پرداخت ۹.۹۹ دلار می‌توانید ماهانه ۲ ترابایت فضای خالی در اختیار داشته باشید و از همه مهم‌تر شما هیچ محدودیتی در حجم هر فایل نخواهید داشت و می‌توانید هر فایلی را آپلود و ذخیره کنید.

  • قیمت: ماهانه ۹.۹۹ دلار (۲ ترابایت)
  • سازنده: Apple

MEGA

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

در انتهای لیست قرار است یکی از بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری را خدمت شما معرفی کنیم که MEGA نام دارد و برای افرادی که به فضای بسیار زیادی برای ذخیره‌سازی نیاز دارند پیشنهاد می‌شود. شما حتی در دوره رایگان ۲۰ گیگابایت فضای خالی در اختیار دارید که نسبت به دوره‌های رایگان دیگر سرویس‌ها بسیار بیشتر است.

اگر این حجم از فضا برای شما کافی نیست، می‌توانید نسبت به خرید اشتراک‌ اقدام کنید و از هر پلنی که دوست دارید بهره ببرید. این پلن‌ها به ۴۰۰ گیگبایت، ۱، ۲، ۴، ۸ و ۱۶ ترابایت تقسیم می‌شوند که این حجم از فضا را در هیچ سرویس دیگری نمی‌توانید داشته باشید.

به فضای عظیمی که این سرویس در دسترس کاربران خودش قرار می‌دهد اشاره کردیم و حال نوبت به نکات منفی رسیده است، MEGA نسبت به سرویس‌های بزرگ و قدرتمند از سرعت نسبتا کمتری برخوردار است و از امکانات متنوعی برخوردار نیست. پس تنها در صورتی از MEGA استفاده کنید که به فضای بسیار زیادی نیاز دارید و به امکانات متفرقه اهمیتی نمی‌دهید.

  • قیمت: سالانه ۱۱۷ دلار (۲ ترابایت) – سالانه ۳۵۳ دلار (۱۶ ترابایت)
  • سازنده: Mega Ltd

دانلود از گوگل پلی استوردانلود از اپ استور


سوالات رایج:

چرا باید از سرویس ذخیره‌سازی ابری استفاده کنیم؟

  • امنیت بالا و فضای نسبتا زیاد بستری مطمئن برای شما شکل می‌دهد که می‌توانید با خیال راحت اطلاعات خودتان را در آن ذخیره‌سازی کنید.

کدام سرویس بیشترین فضا را برای ذخیره‌سازی دراختیار کاربر قرار می‌دهد؟

  • سرویس MEGA 16 ترابایت فضا دراختیار شما قرار می‌دهد که بیشتر از هر فضایی است که در دیگر سرویس‌ها می‌توانید داشته باشید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید