آیفون 13 احتمالا از تماس ماهواره ای پیشتیبانی نمی کند- تکفارس  
آیفون 13 احتمالا از تماس ماهواره ای پیشتیبانی نمی کند- تکفارس  

قابلیت تماس ماهواره‌ای در آیفون‌‌ ۱۳ احتمالا ارائه نشود

مجتبی بوالحسنی
۹ شهریور ۱۴۰۰ - 19:45
نمایشگر آیفون ۱۳

گزارش جدیدی منتشر شده که‌ بر اساس آن گفته می‌شود احتمالا خبری از قابلیت تماس ماهواره‌ای در آیفون‌ها ۱۳ نخواهد بود.

اخیرا گزارشی در مورد گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اپل منتشر شده بود که تحلیل‌گر معروف، مینگ‌چی کو در آن اعلام کرده بود این گوشی‌های هوشمند از قابلیت تماس ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

این یعنی حتی در شرایطی که در محدوده‌ی پوشش شبکه‌ی اپراتور خود دسترسی نداشته باشید هم می‌توانید با دیگران تماس تلفنی برقرار کرده یا پیام‌های متنی برای دیگران بفرستید. مسلما این ویژگی در شرایط بحرانی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

در هر حال، خبر جدیدی منتشر شده که گزارش مورد اشاره را رد می‌کند. این خبر توسط بلومبرگ منتشر شده و منابع نزدیک به اپل به این وب‌سایت گفته‌اند که پشتیبانی از قابلیت تماس‌های ماهواره‌ای احتمالا به آیفون‌های ۲۰۲۱ اضافه نخواهد شد. برطبق این خبر جدید، در بهترین حالت می‌توان انتظار داشت ویژگی مورد بحث در سال ۲۰۲۲ به آیفون‌های اپل اضافه شود.

در این خبر همچنین به برخی از برنامه‌های اپل برای قابلیت تماس‌های ماهواره‌ای اشاره شده که بیان می‌کند، این شرکت ویژگی یاد شده را فقط برای مواقع اضطراری در نظر گرفته و نمی‌توان از آن برای برقراری تماس‌های معمولی استفاده کرد. طبق اعلام منابع بلومبرگ، این احتمال هم وجود دارد که اپل پیش از اینکه این قابلیت را به آیفون‌ اضافه کند، تغییرات دیگری در آن اعمال کرده یا حتی کلا نسبت به اضافه کردن آن منصرف شود.

درحال حاضر مشخص نیست که کدام گزارش واقعیت دارد. انتظار می‌رود آیفون‌های جدید اپل طی چند هفته‌ی آینده رسما معرفی شوند و فقط در آن زمان می‌توان واقعی بودن یا نبودن اخبار و گزارش‌های مورد اشاره را فهمید و بنابراین فعلا برای تصمیم‌گیری در این رابطه خیلی زود است.

منبع: UberG

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.