خریداری شرکت پیکو توسط شریک تجاری تیک تاک - تکفارس 
خریداری شرکت پیکو توسط شریک تجاری تیک تاک - تکفارس 

خریداری شرکت پیکو توسط شریک تجاری تیک تاک

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۰ - 10:27
تیک تاک

شبکه CNBC امروز گزارش داد که کمپانی بایت دنس (ByteDance)، شریک تجاری تیک تاک، شرکت چینی پیکو (Pico) سازنده هدست‌های واقعیت مجازی را خریداری کرده است. بایت دنس به CNBC گفته است:

مجموعه فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت پیکو و متخصصان بااستعداد این شرکت باعث حرکت سریع ما به سمت تکنولوژی واقعیت افزوده و همچنین سر‌مایه‌گذاری بلندمدت ما در این زمینه خواهد شد. ما نسبت به آینده واقعیت افزوده و هم‌سویی آن با اهداف‌مان امیدوار هستیم.

شرکت پیکو به‌خاطر سری هدست‌های واقعیت مجازی نئو (Neo) شناخته شده است. جدیدترین محصول این شرکت، پیکو نئو ۳ نام دارد که هم برای مشتریان عادی و هم برای افراد حرفه‌ای ارائه شده است.  موسسه IDC در گزارش ماه ژوئن خود پیش‌بینی کرده است که پیکو بعد از فیس بوک و شرکت چینی DPVR، سومین شرکت بزرگ سازنده هدست‌های واقعیت افزوده دنیا خواهد شد. در حالیکه نسخه مشتریان نئو ۳ به‌طور انحصاری در آسیا عرضه شده است، پیکو به‌آرامی در حال توسعه بازارهای خود است و قصد دارد نسخه‌های تجاری نئو ۳ پرو و نئو ۳ پرو آی را در آمریکای شمالی و اروپا عرضه کند.

مطالب مرتبط:

از طرفی، ما شرکت بایت دنس را بیشتر به‌عنوان یک شرکت سازنده اپلیکیشن اجتماعی می‌شناسیم که همکاری نزدیکی با تیک تاک و شرکت چینی Douyin نیز داشته است. شبکه CNBC در گزارش خود گفته است که این کمپانی در ماه مارس امسال استودیوی Moonton را که در کار ساخت بازی‌های موبایلی است خریداری کرده است. این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۹ یک گوشی همراه به نام Jianguo Pro 3 معرفی کرده بود.

به نظر نمی‌رسد خریداری پیکو توسط بایت دنس، منجر به ادغام آن با سرویس تیک تاک در آینده نزدیک شود. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست این معامله، برنامه‌های شرکت پیکو را به چگونه تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. پیکو تاکنون از رقابت مستقیم با هدست اوکولوس (Oculus) فیس بوک، که در حال حاضر بر بازار هدست‌های واقعیت مجازی سلطه دارد، خودداری کرده است. اما با شدت گرفتن فعالیت فیس بوک در این حوزه، شرکت‌های دیگری مانند اپل و سوی نیز به‌دنبال حضور بیشتر در این بازار هستند. شرکت بایت دنس اخیرآً گفته بود که به فضا نیز علاقمند است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید