تعداد دستگاه های مجهز به هارمونی او اس هوآوی به ۷۰ میلیون رسید - تکفارس 
تعداد دستگاه های مجهز به هارمونی او اس هوآوی به ۷۰ میلیون رسید - تکفارس 

تعداد دستگاه های مجهز به هارمونی او اس هوآوی به ۷۰ میلیون رسید

مهدی ملکی
۹ شهریور ۱۴۰۰ - 09:24
هارمونی او اس هوآوی

هوآوی مدت‌ها پیش سیستم عامل اختصاصی محصولات هوشمند خود را تحت نام هارمونی او اس (Harmony OS) معرفی کرد. پیش‌تر در ماه ژوئن میلادی، مدیر عامل شرکت وعده داد که نسخه پایدار این سیستم عامل برای ۱۰۰ مدل مختلف عرضه خواهد شد. با توجه به آخرین گزارش‌های منتشر شده، این فرایند به خوبی پیش رفته است و به زودی شاهد رسیدن هوآوی به هدفش خواهیم بود.

امروز این شرکت چینی اعلام کرد که ۷۰ میلیون دستگاه هوآوی با موفقیت این سیستم عامل را دریافت کرده‌اند. آخرین گزارش‌ها نیز اشاره کرده‌اند که نزدیک به ۱۰۰ دستگاه واجد شرایط دریافت این به‌روزرسانی هستند.

مطالب مرتبط:

کاربران گوشی‌های این شرکت از ماه آوریل سال جاری میلادی می‌توانستند شروع به دریافت این به‌روزرسانی کنند. با این حال اولین فاز اصلی عرضه هارمونی او اس در اوایل ماه ژوئن شروع شد.

به این ترتیب هوآوی تنها طی ۳ ماه توانسته است ۷۰ میلیون دستگاه را به سیستم عامل جدید خود مجهز کند؛ روندی که اغلب برای گوشی‌های هوآوی و آنر عرضه شده در چین پیگیری شده است. اگرچه این به‌روزرسانی به صورت جهانی هم عرضه شده است اما اکنون تنها تعداد بسیار کمی از کاربران می‌توانند به آن مهاجرت کنند.

انتظار می‌رود که گوشی‌های بیشتری بتوانند شرایط دریافت هارمونی او اس را پشت سر بگذارند. برای نمونه این‌طور گمانه‌زنی می‌شود که حتی سری میت ۹ که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، به زودی به فهرست دریافت این به‌روزرسانی راه پیدا کند.

سیستم عامل هارمونی - هارمونی او اس هوآوی

حساب رسمی هارمونی او اس در میانه ماه گذشته تایید کرده بود که ۶۵ دستگاه از شرکت‌های هوآوی و آنر واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی به این سیستم عامل هستند. نسخه پایدار این سیستم عامل همچنین برای نسخه چینی برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های دیگر نیز در دسترس قرار گرفته است که می‌توان به اشاره‌های پیشین هوآوی استناد کرد.

هوآوی مدتی پیش فهرست گوشی‌های واجد شرایط را منتشر کرد که شما می‌توانید آن‌ها را در این لینک مشاهده کنید. در این فهرست بلند بالا می‌توان نام گوشی‌های آنر ۲۰ و آنر ویو ۲۰ را نیز مشاهده کرد. انتظار می‌رود که این فهرست تا نیمه نخست ۲۰۲۲ میلادی به دستگاه‌های قدیمی‌تری که از آن‌ها به صورت ضمنی نام بردیم، مانند میت ۱۰، میت ۹، P20، سری P10 و … گسترش پیدا کند.

توسعه این سیستم عامل پس از اعمال محدودیت‌های آمریکا بر علیه هوآوی آغاز شد. طی این تحریم‌ها، هوآوی حقوق خود در رابطه با استفاده از سرویس‌های گوگل نظیر اندروید را از دست داد. آخرین بار ویژگی‌های زیر برای سیستم عامل هارمونی منتشر شده بود.

هوآوی از زمان قرارگیری در فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا که منجر به تحریم گسترده این شرکت شد، پیوسته در تلاش است تا کاربرانش را از مهاجرت به سمت گوشی‌های هوشمند سازندگان دیگر باز دارد. یکی از این اقدامات پیشنهاد به‌روزرسانی سخت‌افزاری حافظه با قیمتی ناچیز و یا برنامه‌های مختلف است.

توسعه گسترده این سیستم عامل پس از اعمال محدودیت‌های آمریکا بر علیه هوآوی آغاز شد. طی این تحریم‌ها، هوآوی حقوق خود در رابطه با استفاده از سرویس‌های گوگل نظیر اندروید را از دست داد. با وجود آن که آنر سال گذشته رسماً از هوآوی جدا شد، اما این شرکت چینی خود را موظف به عرضه به‌روزرسای هارمونی او اس برای دستگاه‌هایی کرده است که تحت نام هوآوی و به وسیله آنر عرضه شده‌اند.

از همین رو به تازگی تعدادی از گوشی‌های آنر به فهرست محصولات واجد شرایط دریافت بتای عمومی هارمونی او اس ۲  نیز وارد شده‌اند و در کنار دستگاه‌های هوآوی قرار گرفته‌اند.

کاربران آنر ۳۰، ۳۰ پرو و ۳۰ پرو پلاس در کنار صاحبان آنر V30 و V30 پرو از مدت‌ها پیش به این بتا دسترسی دارند. آنر پلی ۴ پرو و آنر V6 (با شماره مدل KRJ-W09, KRJ-AN00A) از جمله دیگر دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت این نسخه از سیستم عامل هارمونی هستند.

پیش‌تر موضوع عرضه این به‌روزرسانی‌ها توسط هوآوی تایید شده بود. در حقیقت آنر تائید کرده است که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای همه گوشی‌های این شرکت که قبل از تاریخ اول آوریل ۲۰۲۱ معرفی شده‌اند توسط هواوی عرضه خواهد شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.