چه انتظاراتی از شیائومی می ۱۲ داریم؟ - تکفارس 
چه انتظاراتی از شیائومی می ۱۲ داریم؟ - تکفارس 

چه انتظاراتی از شیائومی می ۱۲ داریم؟

مهدی حلوائی
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - 09:00
چه انتظاری از شیائومی می ۱۲ داریم؟

شیائومی می ۱۱ اولین گوشی هوشمندی بود که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کرد. این گوشی پرچمدار که در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) معرفی و در اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد، از ویژگی‌های چشمگیری مانند صفحه نمایش اولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن QHD، بلندگوهای تنظیم‌شده توسط هارمن کاردن و فست شارژ باسیم و بدون سیم پشتیبانی می‌کرد. با این وجود، شیائومی می ۱۲ می‌تواند در بسیاری از بخش‌ها نسبت به می ۱۱ پیشرفت داشته باشد. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های مورد انتظار این گوشی خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط:

۱) مقاومت در برابر آب

هیچ‌کدام از گوشی‌های شیائومی تا قبل از سال ۲۰۲۱ به‌طور کامل در برابر آب مقاوم نبودند اما شیائومی با عرضه‌ی می ۱۱ الترا و می ۱۱ پرو این قابلیت را به گوشی‌های خود اضافه کرد. هر دو گوشی ذکرشده موفق به دریافت گواهی IP68 شده بودند اما نسخه‌ی پایه‌ی می ۱۱ این ویژگی را ارائه نداده بود.

از آن‌جایی که این ویژگی به استاندارد بازار گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده تبدیل شده است، انتظار می‌رود که شیائومی می ۱۱ نیز از آن پشتیبانی کند. در حال حاضر گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی S20 FE، گوگل پیکسل ۵، وان‌پلاس ۹ و گوگل پیکسل ۵a گواهی IP67 و یا IP68 را دریافت کرده‌اند.

شیائومی می 11 الترا

۲) دوربین تله فوتو یا پریسکوپ

بسیاری از گوشی‌های غیرپرچمدار ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از دوربین‌‌های تله‌فوتو و پریسکوپ استفاده نکرده‌اند. شیائومی می ۱۱ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به جمع گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس ۹، می ۱۰ و گوشی‌های غیرپرچمدار اپل پیوسته است. در عوض، این شرکت‌ها در محصولات خود از دوربین‌های ارزان‌تر ماکرو، مونوکروم و یا حسگر عمق استفاده کرده‌اند.

یکی از نقاط ضعف گوشی می ۱۱ مربوط به کیفیت پایین تصاویر زوم آن بود و از این رو انتظار می‌رود که گوشی می ۱۲ از دوربین زوم اختصاصی استفاده کند. دوربین‌ تله‌فوتو و پریسکوپ علاوه بر زوم بهتر، تصاویر را با کیفیت بهتری به ثبت می‌رساند. بنابراین اگر شیائومی در این گوشی از یک دوربین تله‌فوتوی ۳X استفاده کند، به‌لطف فناوری زوم هیبریدی با تصاویر باکیفیت‌تری روبه‌رو خواهیم بود.

شیائومی می 11

۳) پشتیبانی سه ساله از سیستم عامل

سامسونگ در سال گذشته با اعلام پشتیبانی سه ساله از چندین گوشی و تبلت ساخت این شرکت، توجه بسیاری از کاربران را به سمت محصولات خود جلب کرد. این محصولات شامل تمام پرچمداران جدید و برخی از گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ می‌شوند.

متاسفانه شیائومی از چنین رویکردی در قبال محصولات خود استفاده نکرده اما حالا بهترین زمان برای انجام این کار است. بسیاری از شرکت‌های دیگر مانند اوپو، ویوو و وان‌پلاس نیز از این استراتژی سامسونگ پیروی کرده و تا سه سال از گوشی‌های پرچمدار خود پشتیبانی نرم‌افزاری خواهند کرد.

شیائومی می 11

۴) قیمت مشابه

نسخه‌ی پایه‌ی می ۱۱ با قیمت ۷۴۹ یورویی خود، ارزان‌ترین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ در سال ۲۰۲۱ محسوب نمی‌شود اما در مقایسه با گلکسی S21 قیمت پایین‌تری دارد. همچنین قیمت این گوشی با گلکسی S20 FE در اروپا یکسان بوده و انتظار می‌رود که شیائومی گوشی می ۱۲ را نیز با قیمتی مشابه به بازار عرضه کند.

همچنین انتظار می‌رود در صورتی که ویژگی‌های این دو گوشی یکسان باشد، شیائومی می ۱۲ با قیمتی پایین‌تر از می ۱۱ عرضه شود. سامسونگ گلکسی S20 FE با وجود ارائه‌ی ویژگی‌هایی مانند دوربین تله‌فوتو و مقاومت در برابر آب، قیمت مناسبی داشت و شیائومی باید در قیمت‌گذاری می ۱۲ از این گوشی الهام بگیرد.

شیائومی می 11

۵) آداپتور شارژ به همراه گوشی

شیائومی در زمان عرضه‌ی می ۱۱ در چین اعلام کرد که کاربران می‌توانند این گوشی را در دو نسخه‌ی با آداپتور شارژ و یا بدون آن با قیمتی یکسان خریداری کنند. شیائومی نسخه‌ی جهانی این گوشی را به همراه آداپتور شارژ عرضه کرد.

انتظار می‌رود که شیائومی می ۱۲ نیز به همراه آداپتور شارژ عرضه شود و یا حداقل نسخه‌ی به‌همراه آداپتور شارژ آن با قیمتی مشابه نسخه‌ی بدون آداپتور شارژ در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد. در حال حاضر شرکت‌های گوگل و سامسونگ گوشی‌های جدید خود را بدون این وسیله‌ی جانبی عرضه می‌کنند.

شیائومی می 11 الترا

۶) پیکسل‌های بزرگ تر

شیائومی می ۱۱ از سنتی که گوشی می ۱۰ در سال ۲۰۲۰ آغازگر آن بود، پشتیبانی کرد و به همراه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه شد. این دوربین باعث می‌شود تا جزئیات تصاویر تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند اما از طرف دیگر، کیفیت تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور را کاهش می‌دهد.

شیائومی در گوشی می ۱۱ الترا راه دیگری را در پیش گرفت و از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر بزرگ‌تر ایزوسل GN2 و سایز پیکسل ۱.۴ میکرومتر استفاده کرد. این تصمیم باعث شد تا روشنایی تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور افزایش پیدا کند. همچنین تصاویر با رزولوشن کامل این گوشی نیز در مقایسه با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می ۱۱ از کیفیت بهتری برخوردار بوده و نویز کمتری در آن‌ها مشاهده می‌شد. علاوه بر این، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی می ۱۱ الترا فوکوس خودکار بهتری نسبت به می ۱۱ ارائه داده و از این رو انتظار می‌رود که گوشی می ۱۲ نیز از حسگر بزرگ‌تر بهره ببرد.

به‌نظر شما شیائومی باید چه ویژگی‌‌هایی را به گوشی می ۱۲ اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


سوالات رایج:

  • شیائومی در چه تاریخی گوشی می ۱۲ را معرفی خواهد کرد؟

شیائومی هنوز تاریخ رسمی معرفی گوشی می ۱۲ را اعلام نکرده اما گفته می‌شود که این گوشی ابتدا در ماه دسامبر (آذر) سال جاری در کشور چین عرضه شده و نسخه‌ی جهانی آن نیز چند ماه بعد روانه‌ی بازار خواهد شد.

  • شیائومی می ۱۲ از چه پردازنده‌ای استفاده خواهد کرد؟

براساس اطلاعات لو رفته از می ۱۲، این گوشی به پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز خواهد شد.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.