فناوری ارتباطی 5G آیفون 13 ماهواره‌ای خواهد بود - تکفارس  
فناوری ارتباطی 5G آیفون 13 ماهواره‌ای خواهد بود - تکفارس  

تحلیلگر معروف: فناوری ارتباطی ۵G آیفون ۱۳ از نوع ماهواره‌ای خواهد بود

مجتبی بوالحسنی
۸ شهریور ۱۴۰۰ - 01:11
آیفون ۱۳

بنابه اعلام یکی از تحلیل‌گران معروف اخبار مرتبط با شرکت اپل، گوشی‌های جدید سری آیفون ۱۳ به قابلیت‌های ارتباطی ماهواره‌ای مجهز خواهند شد.

مینگ‌چی کو تحلیل‌گر معروف و قابل اطمینان خبرهای اپل می‌گوید که فقط چند هفته تا معرفی گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳ اپل باقی مانده است.

مطالب مرتبط:

بنابه اعلام ابن تحلیل‌گر، مدل‌های جدید آیفون ۱۳ از قابلیت ارتباطی جدیدی بهتره خواهد برد.

مینگ‌چی کو به این نکته اشاره کرده که نسل جدید آیفون از تراشه کوالکام X60 بهره خواهند برد. این تراشه قابلیت پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌های مدار پایینِ زمین را به آیفون ۱۳ اضافه خواهد کرد.

همکاری کوالکام و شرکت گلوبال استار باعث شده تا مینگ‌چی کو به این موضوع پی‌ببرد. وی در یادداشی نوشته:

چند سناریو در ارتباط با مدل تجاری همکاری اپل با گلوبال استار وجود دارد. ساده‌ترین سناریو این است که اگر اپراتور کاربران از قبل با گلوبال استار یک تیم تشکیل داده باشد، افراد می‌توانند روی آیفون ۱۳ از طریق خدمات اپراتور، مستقیما از سرویس ارتباطی گلوبال استار استفاده کنند.

فناوری ماهواره ای آیفون ۱۳

کو احساس می‌کند که اپل برنامه‌های بیشتری برای استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای روی آیفون دارد و در این رابطه به تجربه‌ی کاربری نوآورانه‌ای اشاره کرده که امکان یکپارچه شدن با محصولات جدید کوپرتینویی‌ها را فراهم می‌کند. وی همچنین به این نکته اشاره کرده که هدست واقعیت ترکیبی و خودرو اپل هم می‌توانند از مزیت‌های ارتباطات ماهواره‌ای با پیوستگی با سیگنال‌های بسیار سریع ۵G بهره ببرند.

اپل تراشه‌ی X60 کوالکام را برای استفاده از این قابلیت سفارشی‌سازی خواهد کرد، اگرچه هنوز مشخص نیست دقیقا چه تغییراتی روی این چیپ اعمال خواهد شد.

سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای اضافه کردن این ویژگی باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند، زیرا تراشه‌ی بیس‌باند کوالکام در این زمان در دسترس قرار خواهد گرفت.

اگرچه محصولات سری آیفون ۱۳ اولین گوشی‌های هوشمندی نیستند که از قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای بهره می‌برند، اما با این‌حال این گوشی‌ها اولین دستگاه‌های مهمی به‌شمار می‌روند که به ویژگی مورد بحث مجهز شده‌اند.

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید