اضافه شدن قرارداد هوشمند با آپدیت آلونزو کاردانو- تکفارس  
اضافه شدن قرارداد هوشمند با آپدیت آلونزو کاردانو- تکفارس  

کاردانو: بروزرسانی آلونزو وارد مرحله‌ی نهایی می‌شود

مجتبی بوالحسنی
۶ شهریور ۱۴۰۰ - 18:19
آدا کاردانو

بروزرسانی مهم آلونزو در شبکه‌ی ارز دیجیتال کاردانو وارد مرحله‌ی نهایی می‌شود. بدین ترتیب قابلیت قراردادهای هوشمند به زودی در این شبکه فعال خواهد شد.

کاردانو با سرعت زیادی درحال نهایی کردن بروزرسانی هاردفورک ترکیبی آلونزو (Alonzo HFC) است. با اعمال این آپدیت، قابلیت‌ قراردادهای هوشمند به‌طور کامل روی این شبکه پیاده‌سازی خواهد شد. درحالیکه جامعه کاردانو به مراحل نهایی توسعه‌ی آلونزو پِرپل (AlonzoPurple ) چشم دوخته‌اند، این بروزرسانی در مرحله‌ی گذراندن تست‌های نهایی است.

مطالب مرتبط:

اینپوت-اوت‌پوت گلوبال (IOG)، شرکتی که پشت این بلاکچین بوده و توسعه‌ی آن را به‌عهده دارد، اخیرا اعلام کرده که پیشنهاد  جدیدی برای ارتقاء ثبت است. این ارتقاء امکان ورود هاردفورک آلونزو را به شبکه‌ی آزمایشی (testnet) کاردانو فراهم می‌کند. در بخش از متن خبری این شرکت نوشته شده:

ما امروز یک پیشنهاد ارتقاء جدید به شبکه‌ی تست‌نت کاردانو ثبت کرده‌ایم تا هاردفورک جدید آلونزو را در بلاکچین این ارزدیجیتال اعمال کنیم. بدین‌ترتیب قابلیت قراردادهای هوشمند روی شبکه‌ی کاردانو فعال خواهد شد. این بروزرسانی طی چند ساعت آینده اعمال می‌شود

بنابه‌اعلام IOG، روند مورد اشاره به اجرا درآمده و باید طی همین روز کامل شود. این شرکت از مرحله‌ی نهایی آزمایش بروزرسانی آلونزو، به‌عنوان یک نقطه‌ی عطف بزرگ یاد کرده است.

افزون‌براین IOG اعلام کرده که کاردانو وارد یک مرحله‌ی حساس شده است. این مرحله پیش از راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی موسوم به Plutus که پتلفرم بومی قراردادهای هوشمند است، انجام می‌شود. شرکت مورد بحث همچنین تایید کرد که مرحله‌ی نهایی بروزرسانی آلونزو در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۱ شهریور ۱۴۰۰) انجام خواهد شد.

IOG اعلام کرده در روزهایی آینده، بررسی‌ها و تست‌های نهایی را در یک محیط کنترل‌شده انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل کند آمادگی لازم را برای ارتقای شبکه‌ی اصلی کاردانو دارد. بنا به گفته‌ی این شرکت، آپدیت مورد بحث آغازگر یک تحول در حوزه‌ی قراردادهای هوشمند خواهد بود.

دیمیتریس پولوپولوس، سرپرست بخش تحویل IOG از این مرحله‌ی جدید به‌عنوان تمرین نهایی یاد کرده است. وی همچنین اعلام کرده که پیش از اعمال کامل بروزرسانی آلونزو، تمام اجزا و پلتفرم قراردادهای هوشمند باید برای مدت معینی کار کنند.

در طی این مدت، توسعه‌دهندگان مشکلات موجود را پیش‌ از اعمال آپدیت روی شبکه‌ی اصلی، شناسایی و رفع خواهند کرد. علاوه‌براین تیم توسعه‌دهنده ثبات شبکه و سایر اجزای آن آن را هم تایید خواهند کرد.

مهم‌تر از همه، صرافی‌های معاملات ارزهای دیجیتال، پیکربندی‌های مخصوص خود را تست، گزارش و ردیابی کرده و مشکلات و نواقص آن را رفع می‌کنند. بنابراین هنگامی که بروزرسانی آلونزو HFC اعمال شود، این پلتفرم‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی، کار کنند.

این شرکت از اپراتورهای استخر سهام (SPO)، پیشگامان و سایر شرکای خود به‌دلیل سخت‌کوشی فوق‌العاده آن‌ها تشکر کرده و نزدیک شدن به عرضه‌ی نهایی بروزرسانی آلونزو را جشن گرفته است. آپدیت یاد شده احتمالا یکی از مورد انتظارترین بروزرسانی‌های کاردانو است.

یک تست نهایی برای کاردانو، پیش از نمایش بزرگ

چارلز هاسکینسون ، خالق و مدیرعامل فعلی IOG هم در قالب یک ویدیو که اخیرا در کانال یوتیوب خود منتشر کرده، از جامعه کاردانو تشکر کرده است. هاسکینسون تایید کرده که پس از بازبیتی زیرساخت‌ها و وضعیت شبکه‌ی آزمایشی، تیم توسعه‌دهنده تصمیم گرفت تا مرحله‌ی نهایی آزمایش را آغاز کند.

وی در ادامه توضیح داده که برخلاف موارد قبلی، بروزرسانی آلونزو وارد مرحله‌ی آزمایش اصلیِ اولیه شده که برای صرافی‌ها و سایر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از آماده شدن زیرساخت لازم برای HFC تا هنگامی‌که پیشنهادات بروزرسانی به‌طور کامل اعمال شوند، این آپدیت در شبکه‌ی آزمایشی باقی خواهد ماند تا زمان عرضه‌ی نهایی آن یعنی ۱۲ سپتامبر فرا برسد.

هاسکینسون گفته:

اعمال بروزرسانی مورد بحث احتمالا یک فرآیند بدون وقفه خواهد بود. ما از این اتفاق بسیار خوشحالیم و همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی برای روز ۱۲ سپتامبر آماده شده است. نقظه‌ی عطف بزرگ امروز در گرفتن یا نگرفتن تصمیم است… از تعداد زیادی از افرادی که در انجام تست‌های آزمایشی کمک و به‌سختی تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنیم…

آدا کاردانو

هر توکن بومی شبکه‌ی کاردانو که آدا (ADA) نام دارد، در لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب با رشد ۱۲.۸ درصدی در نمودار روزانه، به مبلغ ۲.۸۵ دلار معامله می‌شود. این رمزارز درحال‌ حاضر پس از بیت‌کوین و اتریم از نظر حجم بازار جایگاه سوم را در بین ده رمزارز برتر جهان از آن خود کرده است.

آدا پیش از این نیز به بروزرسانی‌هایی که روی شبکه‌ی این رمزارز اعمال شده، وانکش نشان داده است. حال به‌نظر می‌رسد با اضافه شدن قابلیت قراردادهای هوشمند، این پلتفرم آماده‌ی شکستن سطوح مقاومتی خود است. باید به این نکته اشاره کنیم پس از سقوط شدید بازار که سه‌ماه قبل رخ داد، توکن آدا اخیرا پس از آن‌که بازار تحت فشار فروش قرار گرفت، یکی از قوی‌ترین بازگشت‌ها را داشته است. درحال‌حاضر هدف بعدی تعیین شده برای این ارز دیجیتال ۳ دلار است.

منبع: NewsBTC

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید