بتای وان UI 4 سامسونگ مبتنی بر اندروید ۱۲ منتشر شد - تکفارس 
بتای وان UI 4 سامسونگ مبتنی بر اندروید ۱۲ منتشر شد - تکفارس 

بتای وان UI 4 سامسونگ مبتنی بر اندروید ۱۲ منتشر شد

مهدی ملکی
۵ شهریور ۱۴۰۰ - 20:53
سامسونگ گلکسی S21 اولترا - وان UI 4

سامسونگ پیش‌تر در ماه جولای میلادی شروع عرضه تست بتای رابط کاربری جدید گوشی‌های هوشمند خود، وان UI 4 را تایید کرد. این نسخه جدید از رابط کاربری مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۲ است و سامسونگ در حال به کار گیری داوطلبان برای بررسی وضعیت آن است.

به نظر می‌رسد داوطلبان یاد شده چندین روز است که در حال تست این نسخه هستند، زیرا چند روز پیش گلکسی S21 اولترا ۵G این بار با اندروید ۱۲ روی وب‌سایت گیک بنچ ظاهر شد. این مدل مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ است؛ به این ترتیب می‌توان اطمینان یافت این مدل مربوط به منطقه کره جنوبی، زاهدگاه سامسونگ و البته اولین منطقه‌ای است که نسخه بتای وان UI 4 برای کاربران آن عرضه شده است.

افزون بر این، اپلیکیشن One Hand Operation+ نیز به تازگی با ویژگی پشتیبانی از اندروید ۱۲ به‌روز شده است. نسخه این به‌روزرسانی ۴.۷.۳۱ است که احتمالاً شما نیز می‌توانید به‌روزرسانی آن را دریافت و در قسمت توضیحات آن، شاهد ذکر این موضوع باشید.

سامسونگ گلکسی S21 اولترا - وان UI 4

این اپلیکیشن که توسط خود سامسونگ توسعه داده شده است، فرمان‌های لمسی را فعال می‌کند و اجازه می‌دهد که شما به واسطه رابط کاربری کوچک‌تر، تنها با یک دست و یا دقیق‌تر، با شست‌تان گوشی گلکسی خود را کنترل کنید.

اگرچه این به‌روزرسانی، حرکت سامسونگ به سوی اندروید ۱۲ را و سازگاری اپلیکیشن‌هایش با این سیستم عامل را نشان می‌دهد اما به غیر از رفع باگ‌ها و مشکلات، چیز جدیدی را شامل نمی‌شود. سامسونگ تاکنون هیچ اشاره‌ای به زمان دقیق عرضه اندروید ۱۲ و یا حتی بازه زمانی حدودی انتشار نسخه‌های تست و بتای آن نیز نکرده است.

سامسونگ وان UI 4

براساس ادعای ماه گذشته یکی از افشاگران این غول کره‌ای، این رابط کاربری که مبتنی بر اندروید ۱۲ است، تغییرات زیادی را در اپلیکیشن نوت (Note) گوشی‌های این شرکت اعمال خواهد کرد که البته در حال حاضر ما از جزئیات دقیق آن آگاه نیستیم. با این حال همان‌طور که در وهله اول انتظار می‌رود، احتمالاً شاهد تغییراتی در رابط کاربری آن نیز خواهیم بود که آن را بیش از پیش مورد پسند کاربران خواهد کرد.

همچنین این رابط کاربری بهینه‌سازی بهتری برای پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد داشت و از طرفی شاهد ارائه به‌روزرسانی برای Knox نیز خواهیم بود.

گزارش‌های قبلی نیز اشاره کرده بودند که سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای ارائه اولین نسخه آزمایشی این رابط کاربری در ماه آگوست (ماه کنونی) سال جاری است.

مطالب مرتبط:

به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد که نهایتاً نسخه پایدار را در ماه نوامبر عرضه کند. براساس دیگر گزارش‌های منبع این امکان هم وجود دارد که انتشار این نسخه پایدار حداکثر تا هفته اول و یا دوم دسامبر به تاخیر بیفتد.

لازم به ذکر است که طبق اعلام رسمی گوگل، نسخه نهایی و پایدار اندروید ۱۲ پس از ماه آگوست میلادی (یعنی ماه میلادی بعد یا همان دسامبر) عرضه خواهد شد.

بنابراین احتمالاً با توجه به شایعات و همچنین اتفاقات کنونی که در این پست به آن‌ها اشاره کردیم، ما چندان منتظر نخواهیم ماند. شما تا آن زمان می‌توانید تکفارس را برای دریافت اطلاعات بیشتر دنبال کنید و نظر خود درباره سیاست‌های آینده این شرکت را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید