پانوس پانای به‌عنوان نایب رئیس اجرایی مایکروسافت انتخاب شد - تکفارس 
پانوس پانای به‌عنوان نایب رئیس اجرایی مایکروسافت انتخاب شد - تکفارس 

پانوس پانای به‌عنوان نایب رئیس اجرایی مایکروسافت انتخاب شد

افشین نوری
۴ شهریور ۱۴۰۰ - 10:35
پانوس پانای

در ماه فوریه سال گذشته، پانوس پانای (Panos Panay) رئیس مایکروسافت سرفیس، به‌عنوان مدیر ارشد بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار ویندوز انتخاب شد و حالا این شخص دوباره ارتقا مقام پیدا کرده است. بلومبرگ گزارش داده است که پانای به‌عنوان نایب رئیس اجرایی مایکروسافت انتخاب شده است و مستقیماً به ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیر اجرایی مایکروسافت مشاوره خواهد داد.

پانای نه‌تنها یکی از چهره‌های مطرح مایکروسافت ست، بلکه به‌عنوان مدیر ارشد محصولات مایکروسافت، نقش مستقیمی در ساخت و معرفی بسیاری از دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت از جمله سرفیس دئو داشته است. بنابراین او فردی است که به‌طور پیوسته در حال پیشرفت و ارتقا جایگاه است.

مطالب مرتبط:

اما این انتصاب از یک جنبه دیگر به معنای آن است که ویندوز برای اولین بار از زمان تری ماینسون (Terry Myerson) مدیر سابق ویندوز، که در سال ۲۰۱۸ از این منصب برکنار شد، در مدیریت ارشد مایکروسافت جایگاهی خواهد داشت.  از طرف دیگر، با توجه به اینکه نادلا همیشه معتقد به دور شدن از ویندوز و حرکت به سمت کلود بود، این انتصاب می‌تواند نشانگر تغییری در تفکرات او باشد.

هنوز مشخص نیست که این انتصاب چه معنایی برای راجش ژا (Rajesh Jha) که به‌عنوان نایب رئیس ارشد دستگاه‌ها و تجربه‌های مایکروسافت فعالیت دارد خواهد داشت. این موضوع از آن جهت مهم است که صفحه مربوط به مدیران ارشد مایکروسافت، با یک لیست دیگری از مدیران اجرایی جایگزین شده که اسامی برخی از مدیران این شرکت مثل فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس ایکس باکس و اسکات گوتری (Scott Guthrie) رئیس فضای ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت در این لیست دیده نمی‌شود. با این‌حال هیچ مدرکی وجود ندارد که جایگاه این افراد در شرکت مایکروسافت تغییری کرده باشد.

ساتیا نادلا مدیر اجرایی ارشد مایکروسافت نیز بیش از هر زمان دیگری در این شرکت قدرتمند شده است. در ماه ژوئن امسال، او به‌عنوان رئیس هیئت مدیره مایکروسافت انتخاب شد و بعد از بیل گیتس، اولین نفری است که هر دو جایگاه مدیریت اجرایی ارشد و رئیس هیئت مدیره مایکروسافت را بر عهده دارد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید