شرکت‌ها حالا ۱.۶ میلیون بیتکوین در اختیار دارند- تکفارس  
شرکت‌ها حالا ۱.۶ میلیون بیتکوین در اختیار دارند- تکفارس  

شرکت‌های مختلف حالا ۱.۶ میلیون بیتکوین در اختیار دارند

مجتبی بوالحسنی
۴ شهریور ۱۴۰۰ - 18:00
بیت کوین

بر اساس داده‌های بیتکوین‌تریژریز (Bitcoin Treasuries) شرکت‌های مختلف حالا در ترازنامه‌ی مالی خود، جمعا ۱۶۶۰۴۷۳ عدد بیتکوین دارند که این تعداد در واقع ۸ درصد از عرضه‌ی کل این رمزارز محسوب می‌شود.

در این لیست مایکرواستراتژی با ۱۰۸۹۹۱ بیتکوین، بیشترین تعداد این ارز دیجیتال را در بین شرکت‌های دیگر در اختیار دارد که حدود نیم‌ درصد از عرضه‌ی کل بیتکوین است. این یعنی ۷۵ درصد از کل سرمایه‌‌یِ بازارِ مایکرواستراتژی، بیتکوین است.

مطالب مرتبط:

تسلا در جایگاه دوم لیست یاد شده قرار دارد و اکنون ۴۳۲۰۰ بیتکوین در اختیار دارد. این شرکت خرید بیتکوین را از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز کرده است. پس از شرکت تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی، اسکوئر، مارتون دیجیتال هولدینگز و کوین‌بیس قرار دارند.

اسکوئر که یک شرکت فین‌تک ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای پرداخت است، حدود هشت هزار بیتکوین دارد. مارا که یک شرکت‌ ماینر بیتکوین  است، تعداد ۵۴۲۵ بیتکوین در ترازنامه مالی خود دارد. کوین‌بیس که بزرگ‌ترین صرافی ایالات‌متحده‌ی آمریکا است هم با در اختیار داشتن ۴۴۸۷ بیتکوین در لیست پنج شرکت اول دارندگان بیتکوین قرار گرفته است.

بیتکوین

مایکرواستراتژی شرکت سهامی عامی است که نسبت به ارزش بازار خود، هم به‌طور مطلق و هم نسبی بیشترین میزان بیتکوین را در اختیار دارد. این شرکت چند روز قبل تعداد ۳۹۰۷ بیتکوین دیگر را به ارزش ۱۷۷ میلیون دلار به‌صورت نقد خریداری کرد. شرکت یاد شده در واقع یک کمپانی اطلاعات نرم‌افزاری محسوب می‌شود که در جفت‌استراتژی DCA (خرید با قیمت میانگین متوسط دلاری) و HODL (خرید و نگه‌داری) پیشرو است.

مایکرواستراتژی هم‌اکنون ۱۰۸۹۹۱ بیتکوین در اختیار دارد که ارزش آن در هنگام خرید نزدیک به ۳ میلیارد دلار بوده و در لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب بیش از ۵ میلیارد دلار است.

ارزش کلی بازار این شرکت ۷.۱۲ میلیارد دلار اعلام شده و این یعنی ۷۵ درصد از دارایی‌های مایکرواستراتژی بیتکوین است. ارزش بیتکوین‌های شرکت مورد بحث از نظر دلاری نزدیک به ۱۸۰ درصد افزایش داشته که تقریبا ۰.۵۲ درصد از عرضه‌ی کل سکه‌های در گردش بیتکوین است. باید اشاره کنیم، جمعا ۲۱ میلیون بیتکوین در چرخه‌ی بازار بیتکوین وجود خواهد داشت.

داده‌های بیتکوین‌تیژریز نشان می‌دهد که شرکت‌های سهامی‌عام، شرکت‌های خصوصی، دولت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌ی ریسک‌پذیر در مجموع ۱۶۶۰۴۷۳ بیتکوین در اختیار دارند که این میزان حدود ۷.۹۱ درصد از تعداد عرضه‌ی کل رمزارز مورد اشاره است. بیتکوین‌های غیرقابل دسترس یا ازبین‌رفته در این آمار محاسبه نشده و در رقم در واقع تعداد شامل سکه‌های قابل استفاده‌ی بیتکوین می‌شود.

با توجه به‌اینکه شرکت‌های مختلف در طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیتکوین را به ترازنامه‌ی مالی خود اضافه کرده‌اند، می‌توان گفت رقابت برای جمع‌آوری و نگه‌داری پادشاه‌ ارزهای دیجیتال تازه شروع شده است. با گذشت زمان که شرکت‌های بیشتری به درک درست از اینکه بیتکوین واقعا چیست و در آینده چه چیزهایی را ممکن خواهد ساخت می‌رسند، رقابت برای در اختیار داشتن این ارز دیجیتال داغ‌تر خواهد شد.

منبع: Bitcoinmagazine

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.