راهنمای جامع و فوری استریم روی توییچ - تکفارس 
راهنمای جامع و فوری استریم روی توییچ - تکفارس 

راهنمای جامع و فوری استریم روی توییچ

محمد رضا حیدری
۴ شهریور ۱۴۰۰ - 09:00
راهنمای جامع استریم روی توییچ

استریم کردن بر روی توییچ شاید برای بسیاری آرزویی دست‌نیافتنی به نظر برسد چرا که فراهم کردن تمام پیش‌نیازهای موردنیاز برای شروع استریم کمی پیچیده و سخت است.

اما با وجود تمامی این موارد، استریم کردن در توییچ حالا آسان‌تر از هر زمان دیگری است و مطمئناً تمامی کسانی که رویای استریمر شدن را در سر می‌پرورانند می‌توانند با اندکی جست و جو در گوگل و پیدا کردن موضوعی مناسب برای استریم این رؤیا را به حقیقت تبدیل کنند.

در این راهنما به طور جامع و کامل به تمامی موارد مورد نیاز برای شروع استریم در توییچ خواهیم پرداخت و در زمانی بسیار کوتاه شما را برای شروع استریم در توییچ آماده خواهیم کرد.

به چه مواردی نیاز داریم؟

راهنمای جامع استریم بر روی توییچ

توییچ برای شروع کار به استریمرها پیشنهاد می‌کنند تا رایانه‌ای با حداقل مشخصات:‌

  • پردازنده‌ی Intel Core i5-4670
  • ۸ گیگابایت رم
  • ویندوز ۷ یا بیشتر

داشته باشند. اگر از کسانی هستید که دوست ندارند رایانه‌ی اپل خود را کنار بگذارند، نیازی به نگرانی نیست چرا که کاربران مک نیز می‌توانند بر روی این پلتفرم شروع به استریم کنند.

با وجود این که مشخصات سخت‌افزاری در حد و اندازه‌ی خود مهم هستند، مهم‌تر از آن‌ها استفاده از یک اتصال اینترنت مناسب است. بر همین اساس، حداقل سرعت آپلود مورد نیاز برای استریم در توییچ ۳ مگابیت بر ثانیه خواهد بود. به طور کلی در نظر داشته باشید که هر مقدار سرعت اینترنت بیشتری داشته باشید، استریم کم دردسری‌تری را تجربه خواهید کرد.

اگر قصد استریم بازی‌های ویدیویی بر روی توییچ را دارید باید توجه داشته باشید که کارت گرافیکتان باید به قدری قوی باشد که بتواند به طور هم‌زمان از استریم مستقیم و خود بازی پشتیبانی کند.

شروع کار با توییچ

راهنمای جامع استریم بر روی توییچ

برای شروع کار تنها کافی است به وب‌سایت توییچ،‌ Twitch.tv مراجعه کنید و یک حساب کاربری کاملاً رایگان در این وب‌سایت ایجاد کنید. در مراحل ثبت‌نام پروفایل خود را تکمیل کنید و توضیحات، کاور و یک عکس پروفایل مناسب برای خود پیدا کنید. حال حساب توییچ شما آماده‌ی شروع به استریم است.

نرم‌افزارهای موردنیاز برای استریم در توییچ

مهم‌ترین ابزار برای استریم انواع محتوا بر روی پلتفرم توییچ، برنامه‌ای برای پخش زنده‌ی صفحه‌ی نمایش بر روی این وب‌سایت است. دو مورد از این نرم‌افزارها که به طور گسترده نیز مورد استفاده قرار دارند Open Broadcasting Software (OBS) (کاملاً رایگان) و  XSplit(دارای نسخه‌ی رایگان با امکانات کم و نسخه‌ی اشتراکی برای دسترسی به امکانات کلیدی) هستند.

بدون توجه به این که چه نرم‌افزاری را انتخاب می‌کنید، سه مرحله‌ی اصلی تنظیم هریک از این نرم‌افزارها: مشخص کردن منبع تصویر صفحه (صفحه‌ی بازی یا فیلم، وب کم و…)، تنظیم کردن محل قرارگیری منابع تصویر و در نهایت لینک کردن برنامه مد نظر به اکانت توییچ‌تان است.

علاوه بر این، خود توییچ نیز در حال حاضر در حال توسعه‌ی یک نرم‌افزار مخصوص استریم به نام  Twitch Studio که در حال حاضر در وضعیت بتا قرار دارد و به شما اجازه می‌دهد تا به تمامی امکانات دیگر نرم‌افزارهای بزرگ این زمینه دسترسی داشته باشید.

دوربین و میکروفون

راهنمای جامع استریم بر روی توییچ

برای شروع کار بهتر است با یک میکروفون نسبتاً گران‌قیمت شروع کنید تا مطمئن شوید مخاطبانتان در شنیدن صدایتان هیچ‌گونه مشکلی ندارند. یک میکروفون خوب شفافیت بالایی در صدای شما ایجاد می‌کند و همچنین مانع تداخل صداهای محیطی در هنگام صحبتتان می‌شوند.

علاوه بر این با توجه به ترجیحتان برای نشان دادن چهره باید به دنبال یک وب کم عالی نیز باشید. وب کم‌های خوب و مناسب تصویر شما را با کیفیت p۱۰۸۰ و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می‌کنند و به راحتی نیز توسط ویندوز شناسایی می‌شوند.

استریم بر روی توییچ از طریق کنسول

اگر دوست دارید تا از طریق یکی از کنسول‌های PS4، PS5، Xbox One، Xbox One X، Xbox Series X و یا Xbox Series S به استریم بازی بپردازید، نیازی به نگرانی نیست چرا که این کنسول‌ها به راحتی به شما اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به هیچ‌گونه تنظیماتی به استریم بازی خود بپردازید. تنها باید توجه داشته باشید که برای استریم در کنسول‌های اکس باکس نیاز به نصب برنامه‌ی رایگان توییچ دارید.

راهنمای جامع استریم بر روی توییچ

در صورتی که قصد استریم از طریق کنسولی مانند نینتندو سوییچ را دارید، باید از یک کپچر کارد مناسب استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر کنسول را به طور مستقیم بر روی رایانه‌ی خود انتقال دهید.

پس از انجام تمامی موارد بالا آماده‌ی استریم بر روی توییچ خواهید بود. تنها کافی است محتوای موردنظر خود را باز کنید و بر روی دکمه‌ی شروع استریم کلیک کنید!

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

منبع: Tom’s Guide

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید