لیجن ۳ پرو مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد بود - تکفارس 
لیجن ۳ پرو مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد بود - تکفارس 

لیجن ۳ پرو مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد بود

مهدی ملکی
۳ شهریور ۱۴۰۰ - 09:35
لنوو لیجن ۳ پرو

مدیر ارشد شعبه گوشی‌های هوشمند چین لنوو به تازگی یک پست جدید درباره لیجن ۳ پرو، گوشی هوشمند پرچم‌دار گیمینگ بعدی این شرکت که از پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ بهره خواهد برد، منتشر کرده است. او در این پست خود به کارت گرافیک بهبود یافته این گوشی نیز اشاره کرده است.

لیجن ۳ پرو احتمالاً به فن‌های خنک کننده مخصوصی مجهز خواهد بود. پیش‌تر لیجن ۲ پرو (یا همان لیجن ۲ دوئل) با دو فن مجزا به بازار عرضه می‌شد تا پردازنده اسنپدراگون این گوشی بتواند در حداکثر حالت ممکن کار کند. انتظار می‌رود که به مانند گذشته، این روش از هرگونه داغی بیش از حد جلوگیری کند و در عین حال پردازنده دستگاه بالاترین کارایی خود را ارائه دهد.

با این حال باید ذکر شود که در حال حاضر کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ رونمایی نکرده است اما طبق شایعات، این پردازنده جدید حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود. با توجه به اشاره رسمی لنوو به به کارایی بالای پرچم‌دار گیمینگ بعدی‌اش می‌توان انتظار قرارگیری لیجن ۳ پرو در میان اولین دسته از گوشی‌های مجز به این پردازنده را داشت.

مطالب مرتبط:

با این حال گزارش‌های غیررسمی بسیاری به پردازنده بعدی کوالکام اشاره کرده‌اند. پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام که پیش‌تر به داغ شدن بیش از اندازه شهره بود ظاهراً در ادامه این صفت را به جانشین خود منتقل خواهد کرد . اگر چه پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۶۵/۸۶۵+/۸۷۰ از این مشکل رنج نمی‌برند اما پرچم‌داران کوالکام معمولاً در این زمینه عملکرد خوبی ندارند.

اگر شما هم انتظار دارید که پردازنده نسل بعدی کوالکام سرانجام این مشکل را برای تراشه‌های پرچم‌دار این شرکت حل کند، احتمالاً ناامید خواهید شد. انتظار می‌رود که این پردازنده با حفظ این مشکل تحت نام اسنپدراگون ۸۹۵، ۸۹۸ و یا یک نام دیگر معرفی و استفاده شود.

پیش‌تر ما شاهد شایعاتی بودیم که به مشخصات پردازنده بعدی کوالکام را فاش می‌کرد. طبق ادعای Ice Universe، جانشین اسنپدراگون ۸۸۸، اسنپدراگون ۸۹۸ با شماره مدل SM8450 خواهد بود. پردازنده مذکور مبتنی بر معماری جدید Arm یعنی Armv9 خواهد بود که این به معنی استفاده از یک Kyro 780 CPU با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز در بطن آن است.

لنوو لیجن ۳ پرو

این CPU مبتنی بر هسته Arm Cortex-X3 است که گفته می‌شود حدود ۱۶ درصد از Cortex-X1 موجود در اسنپدراگون ۸۸۸ سریع‌تر عمل خواهد کرد. به این ترتیب این تراشه با معماری ۴ نانومتری ساخته خواهد شد که نسبت به معماری ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ یک پیشرفت کامل به شمار می‌رود.

همچنین انتظار می‌رود که از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۷۳۰ و مودم ۴ نانومتری x65 5G در ساخت این تراشه بهره گرفته شود. اگر همه این اطلاعات صحت داشته باشند، اولین محصولات مجهز به این پردازنده جدید کوالکام تا انتهای سال جاری میلادی یا نهایتاً در اوایل سال میلادی بعدی روانه بازار خواهند شد.

اسنپدراگون ۸۸۸+ در حال حاضر قدرتمندترین تراشه موجود در زمینه موبایل است. این تراشه دارای یک هسته اصلی ۳ گیگاهرتزی و موتور هوش مصنوعی بهبودیافته (۲۰ درصد سریع‌تر) نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ است.

فارغ از همه موارد، لیجن ۳ پرو به این پردازنده مجهز خواهد شد. همچنین این احتمال وجود دارد که همچون گذشته، این گوشی خارج از چین با نام لیجن دوئل ۳ عرضه شود. نظر شما چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید