کارکنان اپل کارزاری به نام AppleToo برای روایت تجربه آزار در این شرکت راه‌اندازی کرده‌اند - تکفارس 
کارکنان اپل کارزاری به نام AppleToo برای روایت تجربه آزار در این شرکت راه‌اندازی کرده‌اند - تکفارس 

کارکنان اپل کارزاری به نام AppleToo برای روایت تجربه آزار در این شرکت راه‌اندازی کرده‌اند

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۰ - 11:55
اپل

کارکنان اپل با راه‌اندازی وب‌سایتی به نام AppleToo گام دیگری برای احقاق حقوق خود برداشته‌اند. هدف از راه‌اندازی از این وب‌سایت، جمع‌آوری داستان‌های کارکنان اپل در همه واحد‌های این شرکت است که به‌نوعی تجربه آزار و اذیت و تبعیض را داشته‌اند.

در این وب‌سایت نوشته شده است:

اپل برای مدت‌ طولانی است که از انجام بازرسی‌ها در این شرکت طفره رفته است. حقیقت این است که برای بسیاری از کارکنان اپل، فرهنگ رازداری اپل باعث مشکلات فراوانی برای آن‌ها شده است. هر وقت ما بر رسیدگی به بی‌عدالتی‌هایی موجود در این مجموعه پافشاری می‌کنیم، با یک رفتار ایزوله‌سازی و جداسازی از سوی اپل مواجه می‌شویم. ما مدت‌هاست که این تبعیض‌ها و آزارها را به روسای اپل گوشزد کرده‌ایم اما آن‌ها گوش شنوایی برای این چیزهانداشته‌اند. بنابریان ما تصمیم گرفته‌ایم که صدای خود را از طریق دیگری به گوش جهانیان برسانیم.

البته تنها حدود ۱۵ نفر از کارمندان سابق و فعلی اپل مستقیماً در سازماندهی این حرکت مشارکت داشته‌اند. این افراد، امروز علاوه بر وب‌سایت مذکور،‌یک حساب توییتری هم برای انتشار اخبار مرتبط راه‌اندازی کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

این حرکت، تاکنون حمایت‌هایی از طرف افرادی مانند تیمنی گبرو (Timnit Gebru) که قبل از پیوستن به گوگل در سال ۲۰۱۸ برای اپل کار می کرد پیدا کرده‌ است. هرچند او هنوز هیچ صحبتی درباره تجربیات خود در زمان حضورش در اپل نکرده است، اما به وب‌سایت ورج گفته است: زمانی که من در اپل بودم، تجربیات بسیار خوبی در آنجا داشته‌ام و بسیار خوشحال هستم که می‌بینم کارکنان اپل برای پاسخگو کردن این شرکت در حال تلاش هستند.

چر اسکارلت (Cher Scarlett)، از مهندسان اپل، که در این حرکت مشارکت داشته است، امروز وب‌سایت AppleToo را در دو کانال داخلی شبکه اسلک با هشتگ‌های allies4change# و women-in-swe# پست کرده است

از زمان راه‌اندازی این وب‌سایت، هشت نفر از کارکنان اپل داستان‌های خود را در زمینه تبعیض‌های موجود در شرکت اپل منتشر کرده‌اند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید