اپل در حال تست سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برای سری آیفون ۱۴ است - تکفارس 
اپل در حال تست سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برای سری آیفون ۱۴ است - تکفارس 

اپل در حال تست سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برای سری آیفون ۱۴ است

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۰ - 11:16
اپل

با وجود اینکه اپل از فناوری تاچ آیدی (Touch ID) روی آیپدهای خود همچنان استفاده می‌کند، اما در مورد آیفون‌های جدید این شرکت، فقط آیفون SE 2020 از این تکنولوژی بهره برده است. حالا مارک گورمان (Mark Gurman) تحلیلگر بلومبرگ گفته است که اپل دیگر از سنسور اثر انگشت تاچ آیدی روی گوشی‌های آیفون خود استفاده نخواهد کرد.

به گفته گورمان، اپل ظاهراً در حال تست نمایشگرهایی است که دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود. با این‌حال، برخی کارشناسان معتقدند که اپل چنین رویکردی را اتخاذ نخواهد کرد.

گورمان گفته است که اپل از فناوری فیس آیدی (Face ID) زیر نمایشگر، بر روی مدل‌های رده‌بالای سری آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد و مدل‌های ارزان‌تر این سری احتمالاً از روش تشخیص چهره دوربین سلفی بهره خواهند برد. البته همه این موارد مربوط به سری آیفون ۱۴ می‌شوند و سری آیفون ۱۳ که قرار است در ماه سپتامبر امسال معرفی شود شامل این تغییرات نخواهد شد.

ضمناً صحبت‌هایی نیز درباره یک آیفون SE جدید برای سال ۲۰۲۲ با فناوری ۵G وجود دارد که مبتنی بر طراحی آیفون ۸ خواهد بود و از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی ال‌سی‌دی  و احتمالاً یک سنسور اثر انگشت یکپارچه با دکمه هوم بهره خواهد برد. با این‌حال، گورمان گفته است که آیفون SE جدید از فناوری فیس آیدی دوربین سلفی استفاده خواهد کرد.

در مورد سری آیفون ۱۳ نیز باید بگوییم که ما انتظار داریم که همه مدل‌های این سری از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره ببرند. این سری همچنین دارای ناچ‌های کوچکتر و نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز (برای مدل‌های پرو) خواهد بود.

تغییر مهمی که سری آیفون ۱۴ نسبت به سری ۱۳ خواهد داشت این که ما در این سری شاهد استفاده همه مدل‌های آن از پنل‌های ۱۲۰ هرتزی LTPO خواهیم بود. مدل مینی نیز احتمالاً از سال آینده حذف خواهد شد و ما در مجموع شاهد معرفی دو مدل ۶.۱ اینچی (مدل استاندارد و پرو) و دو مدل ۶.۷ اینچی (مدل مکس و مکس پرو) خواهیم بود.

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد حوزه تکنولوژی نیز در ماه ژوئن امسال ادعا کرده بود که اپل در آیفون‌های ۲۰۲۲ خود از سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد اپل هنوز از نحوه کار این سنسورها در تست‌ها راضی نیست و همین موضوع باعث به تعویق افتادن معرفی آن توسط این شرکت شده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید