لیست سری جدید تراشه های مادربورد اینتل به‌طور تصادفی فاش شد - تکفارس 
لیست سری جدید تراشه های مادربورد اینتل به‌طور تصادفی فاش شد - تکفارس 

لیست سری جدید تراشه های مادربورد اینتل به‌طور تصادفی فاش شد

افشین نوری
۱ شهریور ۱۴۰۰ - 09:58
اینتل

به نظر می‌رسد اینتل خود را برای معرفی سری جدیدی از تراشه‌های مادربورد برای استفاده در داخل نسل ۱۲ پردازنده‌های Core Alder Lake آماده می‌کند. این سری که سری ۶۰۰ نام خواهد داشت شامل تراشه‌های متنوعی شامل مدل‌های پایین‌رده تا بالارده خواهد بود. لیست تراشه‌های سری ۶۰۰ اینتل به‌طور تصادفی از داخل درایورهای خود این شرکت پیدا شده است و شامل مدل‌هایی مانند Z690 ،H670 و H610 می‌شود که معادل‌هایی در سری ۵۰۰ دارند.

مطالب مرتبط:

پرچمدار سری ۶۰۰، تراشه مرموزی است به اسم X699. تراشه قبلی xx99 اینتل یعنی X299، از دو نسل از پردازنده‌های Core i9 اینتل به نام‌های Skylake-X و Cascade Lake-X پشتیبانی می‌کرد. اما در مورد X699هنوز مشخص نیست که از چه پردازنده‌هایی پشتیبانی خواهد کرد.

تراشه بعدی، Z690 نام دارد که تاحدودی برای ما آشناست این تراشه‌ی رده‌بالا، در اصل برای گیمرها طراحی شده و انتظار می‌رود دارای دو کانال حافظه DDR5 و لاین‌های کافی DDR5 برای پردازنده‌های گرافیکی باشد.

تراشه سری ۶۰۰ اینتل

تراشه دیگر سری ۶۰۰، اینتل H670 است که در کنار مدل‌های تجاری و لپ‌تاپی خود یعنی تراشه‌های Q670 و Q670E احتمالاً‌ از گزینه اورکلاک و همچنین رم DDR5 پشتیبانی خواهند کرد.

تراشه بعدی، B660 نام دارد که احتمالاً دارای همان قابلیت‌های H670 خواهد بود، اما فاقد برخی از لاین‌های PCIe 5.0 خواهد بود. تراشه‌های H610 و H610E نیز دارای مشخصات متوسطی خواهند بود که برای رفع نیازهای کاربران معمولی کافی خواهد بود.

دو تراشه دیگر به نام‌ها W685 و W680 نیز در لیست مذکور دیده می‌شوند. تفاوت این دو مدل احتمالاً‌ در نوع حافظه رم (DDR5  یا DDR4) خواهد بود. این دو تراشه، با نسخه‌های Xeon پردازنده‌های Alder Lake سازگار خواهند بود.

تراشه دیگر سری ۶۰۰ به نام W580، به احتمال زیاد دارای همان قابلیت‌های Z590 به‌جز گزینه اورکلاک خواهد بود.

اما تراشه R680E کمی عجیب به نظر می‌رسد و مشخصات آن‌ها هنوز برای ما ناشناخته است؛ هرچند از نام آن می‌توان حدس زد که احتمالاً در داخل لپ تاپ‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همانطور که می‌دانید هدف از معرفی هر تراشه‌ای، ارائه پردازنده‌های قدرتمند است. اینتل احتمالاً از تجربه بسیار بد خود در مورد تراشه B560 چیزهای زیادی یاد گرفته و راهنماهایی برای محدودیت جریان برق مصرفی تراشه‌های بعدی خود ارائه خواهد کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید