زارع پور: سهم ترافیک داخلی را به ۷۰ درصد می رسانیم - تکفارس 
زارع پور: سهم ترافیک داخلی را به ۷۰ درصد می رسانیم - تکفارس 

زارع پور: سهم ترافیک داخلی را به ۷۰ درصد می رسانیم

مهدی ملکی
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - 10:39
زارع پور

وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت سیزدهم، آقای زارع پور از رساندن سهم ترافیک داخلی به ۷۰ درصد خبر داد و با اشاره به مسئله حکمرانی فضای مجازی گفت: ما از ظرفیت‌های فضای مجازی برای حکمرانی غفلت کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور در جلسه علنی امروز مجلس که به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم و اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس، تشکیل شد با تاکید بر اینکه نقدپذیر هستم و از نقدهای عالمانه نخبگان استفاده می‌کنم، شرح حالی از تخصص و برنامه‌های خود را برای اداره وزارت ارتباطات تشریح کرد.

صدای مناطق محروم در کابینه سیزدهم خواهم بود

وی با تاکید بر اینکه در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، صدای مناطق محروم در کابینه سیزدهم خواهم بود، گفت: اینجانب عضو هیأت علمی گروه شبکه‌های کامپیوتری دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت هستم و دو دوره پسادکتری در نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای را در دانشگاه‌های شریف و استرالیا گذرانده‌ام.

از ۱۵ سال پیش دغدغه فضای مجازی را داشتم

زارع پور با اشاره به سابقه راه اندازی و تأسیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در حدود ۱۵ سال پیش به عنوان کارنامه فعالیت خود، گفت: اینجانب در آن زمان دغدغه ساماندهی، حمایت و حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشتم و با وجود این مرکز سازوکارهای لازم برای حمایت از جوانان ایرانی در این فضا فراهم شد و موفق به ایجاد ۱۰۰ ها شرکت دانش بنیان در حوزه محتوای فضای مجازی شدیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۰ بالغ بر ۲۰ میلیون دلار صادرات محتوای فرهنگی دیجیتال در کشور شکل گرفت، خاطرنشان کرد: اینجانب با حضور قوه قضائیه نیز با مجاهدت جوانان با انگیزه موفق شدیم که کار مردم را تسهیل و مراجعات میلیونی را کاهش دهیم.

مطالب مرتبط:

وزیر پیشنهادی ارتباطات با تاکید بر اینکه اینجانب به عنوان یکی از میلیون‌ها تربیت یافته مکتب امام و رهبری آماده‌ام که تجربه ۱۵ ساله تخصصی خود را در صورت رأی اعتماد برای تحقق ایران هوشمند به کار گیرم، افزود: این مهم با تعامل همه بخش‌ها و مجلس و کار و مجاهدت شبانه روزی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی قابل انجام است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه ایران در عرصه فضای مجازی گفت: امروز ICT به بخش جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است و بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و بیش از ۳۰ میلیون نفر در کشور بازیگر حرفه‌ای (گیمر) هستند. امروز هیچکس بدون حضور در فضای مجازی نمی‌تواند کارهای روزمره خود را پیگیری کند و اگر در این حوزه برنامه ریزی مناسب و مواجهه و نگاه فعالانه نداشته باشیم به آسیب‌های بسیاری دچار خواهیم شد.

زارع پور با بیان اینکه هر اقدامی در وزارت ارتباطات می‌تواند معیشت و زندگی و امنیت مردم را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: این فناوری کم هزینه است و به تعبیر مقام معظم رهبری، ما می‌توانیم در این فضا تمدن سازی کنیم.

فرصت‌های فضای مجازی بیشتر از آسیب‌ها است

وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات شمسیر دو لبه ای است که فرصت‌های بی نظیر و تهدیدات جدی به همراه دارد، افزود: اما فرصت‌های این فضا بیشتر از آسیب‌های آن است و اگر برنامه ریزی و نگاه فعالانه و آینده نگر داشته باشیم می‌توانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

زارع پور با بیان اینکه با بررسی اسناد بالادستی و مصوبات بر زمین مانده شورای عالی فضای مجازی، برنامه خود را تدوین کرده‌ایم، مهمترین چالش‌های این حوزه و نگاه راهبردی خود را در قالب چند محور از جمله حکمرانی دیجیتال و شبکه ملی اطلاعات تشریح کرد.

شبکه ملی اطلاعات در دنیا از افتخارات کشورهای توسعه یافته است

زارع پور با بیان اینکه متأسفانه شبکه ملی اطلاعات را به غلط به معنای قطع دسترسی به اینترنت و شبکه جهانی عنوان کرده‌اند، گفت: به عنوان یک متخصص کامپیوتر، باید بگویم که شبکه ملی اطلاعات در دنیا از افتخارات کشورهای توسعه یافته است و به هیچ وجه به معنای قطع دسترسی نیست.

وی گفت: چرا زمانی که می‌خواهیم یک پیامی را در داخل کشور مبادله کنیم باید آن بسته اطلاعاتی و پیغام ما به خارج کشور برود و دوباره برگردد؟ این به معنای هزینه پهنای باند بین الملل و کاهش استقلال و از بین رفتن امنیت است و اگر روزی به هر دلیلی این شبکه قطع شود، امورات خود را نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی تاکید کرد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع شبکه اینترنت نیست. شما می‌توانید برای مشاهده سایر اظهارات وزیر پیشنهادی دولت سیزدم، به منبع زیر مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • user گفت:

    اگه اینجوری باشه که خوبه ولی بازم از بس فقظ حرف شنیدیم و وضع همه چی خراب تر شده واقعا به هیچ حرف مسولین نمیشه اعتماد کرد یه دلیل اضلیش هم اینه که هر کی اقای بالاسر داره