شیائومی به شکایت کاربران درباره حسگر مجاورت گوشی هایش پاسخ داد - تکفارس 
شیائومی به شکایت کاربران درباره حسگر مجاورت گوشی هایش پاسخ داد - تکفارس 

شیائومی به شکایت کاربران درباره حسگر مجاورت گوشی هایش پاسخ داد

مهدی ملکی
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - 10:21
شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

به تازگی در انجمن متعلق به کاربران شیائومی، چندین نفر از گوشی‌ها و حسگر مجاورت این شرکت شکایت کرده‌اند. شیائومی این شکایت‌ها را دنبال کرده و در جدیدترین بیانیه خود به آن اشاره کرده است.

در حال حاضر دلیل اصلی این مشکلات مشخص نیست و شیائومی نیز آن را تایید نکرده اما به گمان برخی کاربران، این مشکل سخت‌افزاری است. شاید این همان دلیلی است که شیائومی به تازگی به قرار داد همکاری خود با Eliptic Labs، شرکت سازنده حسگرهای مجاورت گوشی‌هایش پایان داده است. این غول چینی در آخرین اقدامش، Minghao Sensing را جایگزین شرکت پیشین کرده است اما هنوز مشخص نیست که حسگرهای این شرکت از چه زمان درون گوشی‌های شیائومی به کار خواهد رفت.

افزون بر این، شیائومی به زودی با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری سعی خواهد کرد این مشکل را در دستگاه‌های گزارش شده از طریق کالیبره کردن دوباره حسگرها حل کند. از آن‌جایی که برخی گمان می‌کنند این مشکل سخت‌افزاری است بنابراین شاید این راه حل جوابگو و آن چیزی که کاربران انتظار داشتند، نباشد.

ما در طی روزهای آینده اخبار مربوط به این مشکل را دنبال خواهیم کرد. با این حال بهتر است که شیائومی هر چه زودتر پاسخی برای شکایت‌های کاربران ارائه دهد. رابط کاربری گوشی‌های شیائومی موسوم به MIUI نیز گاهاً چنین مشکلاتی را ایجاد کرده است. مدتی پیش اعلام شد که شیائومی یک تیم حرفه‌ای و مستعد برای برطرف کردن تمام مشکلات و نواقص رابط کاربری خود بنیان خواهد گذاشت.

شیائومی

این تیم در چین مستقر خواهد بود و کار اصلی‌اش جمع‌آوری اطلاعات از کاربران و بازخوردهای آن‌ها نسبت بهMIUI خواهد بود. با این کار، تیم توسعه‌دهندگان شیائومی بهتر خواهند توانست مشکلات دارندگان گوشی‌های شیائومی را بفهمند و نسبت به حل آن‌ها اقدام کنند.

البته با وجود اینکه این تیم در چین مستقر شده، اما آن‌ها علاوه بر نسخه چینی MIUI روی نسخه بین‌المللی آن هم کار خواهند کرد. این می‌تواند به معنای آن باشد که شیائومی به سمت یک پوسته بهتر و کارآمدتر حرکت خواهد کرد و باید ببینیم که نتیجه کار چگونه خواهد شد. هنوز بعد از گذشت چند وقت هیچ جزییاتی درباره این تیم منتشر نشده، اما آنچه مشخص است این است که این تیم کار خود را با برطرف کردن مشکلات فعلی رابط کاربری MIUI شروع خواهد کرد.

البته دامنه این مشکلات تنها به کاربران شیائومی محدود نیست. شرکت سامسونگ نیز مدتی پیش با مشکلاتی در پرچم‌داران خود مواجه شد. اگر مشکلات مربوط به انفجار گوشی‌های سری نوت را فراموش کنیم، کاربران گوشی پرچمدار گلکسی S21 اخیراً گزارش داده‌اند که این دستگاه در هنگام عکس‌برداری مشکل دارد.

چند ماه پیش مشکلی مشابه در رابطه با گوشی‌های پیکسل گزارش شد. وبسایت AndroidPolice در گزارشی، متوجه شد که تعداد زیادی از کاربران گوشی‌ های قدیمی پیکسل در بخش نظرات برنامه دوربین این برنامه در پلی استور شکایت داشته و گفته‌اند که در بسیاری از مواقع، این برنامه متوقف خواهد شد و دیگر کار نخواهد کرد.

حتی در قسمت فروم پشتیبانی گوگل پیکسل نیز چنین شکایاتی دیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد بیشترین مشکل مربوط به کاربران پیکسل ۲ XL است و حتی این مشکل در سری گوشی‌های پیکسل ۳ و ۴ نیز دیده می‌شود.

این مشکل جدید نیست، زیرا این وبسایت قبلاً هم در مورد مشکلاتی مشابه که برای دوربین پیکسل ۲ XL اتفاق افتاده بود، گزارش‌هایی را منتشر کرده بود. اما گوگل می‌گوید این اتفاق زمانی می‌افتد که کاربران می‌خواهند از یک برنامه ثالث برای دوربین خود استفاده کنند.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا این مشکل به بخش نرم‌افزار محصولات این شرکت مرتبط است و شیائومی می‌تواند آن‌ها را حل کند؟

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید