آمازون از فناوری جدیدی برای رهگیری کامیون‌های خود رونمایی کرد - تکفارس 
آمازون از فناوری جدیدی برای رهگیری کامیون‌های خود رونمایی کرد - تکفارس 

آمازون از فناوری جدیدی برای رهگیری کامیون‌های خود رونمایی کرد

افشین نوری
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - 12:00
آمازون

وب‌سایت اینفورمیشن گزارش داده است که آمازون به‌تازگی یک فناوری جدید رهگیری الکترونیکی برای کامیون‌های خود توسعه داده است که توسط شرکای این شرکت برای مانیتور کردن حرکت کامیون‌ها و حفظ امنیت راننده‌ها استفاده خواهد شد. بد نیست بدانید که طبق قوانین فدرال آمریکا، رانندگان کامیون‌ها ملزم به استفاده از دستگاه‌های لاگین الکترونیکی (ELDs) برای جلوگیری از تصاوفات ناشی از خستگی هستند. با این‌حال، به نظر می‌رسد که آمازون یک دستگاه ELD جدید ارائه کرده است که امکان دسترسی بیشتر به اطلاعات مکانی کامیون‌ها و همچنین وضعیت راننده‌ها را فراهم می‌کند.

آمازون نام این دستگاه را Relay ELD گذاشته است که مشابهت اسمی با پلتفرم Relay این شرکت دارد. نحوه کار پلتفرم Relay به این صورت است که با وصل کردن یک سخت‌افزار به پورت عیب‌یابی کامیون‌ها، می‌توان از موتور آن‌ها اطلاعات کافی کسب کرد. این اطلاعات بعد از جمع‌آوری، از طریق بلوتوث به یک اپلیکیشن ارسال می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دستگاه‌های ELDs می‌توانند مکان یک کامیون، نحوه حرکت آن و همچنین زمان خاموش و روشن شدن‌ آن را رهگیری کنند. هرچند آمازون به‌صراحت اعلام نکرده است که دستگاه ELD جدید این شرکت یک دستگاه سفارشی است، اما گفته است که مثل بسیاری از راهکارهای دیگر، از یک شرکت شخص ثالث برای تهیه آن کمک گرفته است.

آمازون

به گفته وب‌سایت اینفورمیشن، دستگاه ELD  آمازون صرفاً‌ برای اعضای برنامه Amazon Freight Partners ارائه خواهد شد و از آن‌ها خواسته خواهد شد تا اواخر امسال این دستگاه را روی کامیون‌های خود نصب کنند. آمازون تائید کرده است که تست آزمایشی این دستگاه هم‌اکنون شروع شده است.

آمازون می‌گوید که در حال حاضر دستگاه ELD جدید خود را روی شش کامیون نصب کرده تا بتواند نحوه سرویس‌دهی کامیون‌ها را مانیتور کند. آمازون صحبتی درباره اینکه آیا این داده‌ها برای موارد دیگری نیز استفاده خواهند شد یا نه نکرده است.

با این‌حال، داده‌های مکان و حرکت کامیون‌ها به آمازون کمک خواهد کرد تا مطمئن شود راننده‌ها به اندازه کافی در طول سفرهای طولانی استراحت می‌کنند تا در صورت نیاز بتواند تصمیم‌های لجستیکی  مناسبی برای آن‌ها اتخاذ کند. برنامه‌ قبلی این شرکت که شامل نصب دوربین در کابین راننده‌ها می‌شد سوالات زیادی را در رابطه با نوع داده‌هایی که آمازون از این طریق جمع‌آوری می‌کند ایجاد کرده بود.

اما به نظر می‌رسد دستگاه‌ ELD جدید این شرکت، در مقایسه با راهکار نصب دوربین در کابین راننده، حالت تهاجمی کمتری دارد و در آینده می‌تواند بخشی از یک پازل اطلاعاتی بزرگ برای حفظ سلامت رانندگان و رسیدن به‌موقع محموله‌ها به درب مشتریان باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید