اما و اگرها درباره تصاحب شرکت آرم توسط انویدیا همچنان ادامه دارد - تکفارس 
اما و اگرها درباره تصاحب شرکت آرم توسط انویدیا همچنان ادامه دارد - تکفارس 

اما و اگرها درباره تصاحب شرکت آرم توسط انویدیا همچنان ادامه دارد

افشین نوری
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - 11:01
انویدیا

مدیرعامل انویدیا چند روز پیش اعلام کرد که پروسه خرید کمپانی آرم (Arm) توسط این شرکت ممکن است بیش از آنچه انتظار می‌رفت طول بکشد. همین اظهارات باعث شد تا شورای رقابت انگلیس (CMA) روز گذشته خبر از شروع فاز دوم بازرسی‌ها از شرکت انویدیا به دلیل نگرانی‌های این شورا از آنچه که در این شرکت در جریان است بدهد.

آندری کوسلی (Andrea Coscelli) رئیس شورای رقابت انگلیس گفته است:

ما نگران این هستیم که تصاحب شرکت آرم توسط انویدیا مشکلات جدی برای رقبای انویدیا ایجاد کند و دسترسی آن‌ها به  تکنولوژی‌های اساسی را محدود سازد. این کار همچنین ممکن است منجر به ایجاد محدودیت‌هایی برای نوآوری‌های صنعتی در برخی از بازارهای مهم دنیا شود و ما درنهایت شاهد عدم دسترسی مشتریان به محصولات باکیفیت یا بالا رفتن قیمت‌ها باشیم.

مطالب مرتبط:

گزارش کامل شورای رقابت انگلیس هرچند به‌طور کامل در دسترس قرار نگرفته است، اما خلاصه‌ای از آن منتشر شده که در آن به برخی از نگرانی‌های‌ این شورا درباره انویدبا اشاره شده است:

شورای رقابت انگلیس نگرانی‌های مهمی درباره نتایج محدودسازی تامین تراشه‌ها و پردازنده‌های گرافیکی برای تولید محصولات مختلف در چندین بازار جهانی دارد. این شورا متوجه است که استراتژی‌های محدودسازی می‌توانند منجر به ایجاد موانع جدی بر سر راه رقابت آزاد و به‌تبع آن ایجاد محدودیت‌هایی بر سر راه نوآوری‌ها شود. این کار در نهایت ممکن است منجر به ارائه محصولاتی با کیفیت پایین‌تر یا محصولاتی با قیمت بسیار گران‌تر شود. ما معتقدیم که ادغام شرکت‌ آرم در انویدیا ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در مدل کسب‌وکار آرم به نفع انویدیا شود.

در حالیکه شورای رقابت انگلیس گفته است انویدیا تضمین داده تا یک رژیم لایسنس آزاد مبتنی بر دسترسی برابر ارائه کند اما این شورا معتقد است که این کار کافی نبوده و حتی اگر انویدیا با فروش برخی از محصولات فکری آرم موافقت کند، این اقدامات بدون انجام بازرسی‌های گسترده و جامع کافی نخواهد بود.

دولت انگلیس در ماه آوریل امسال اعلام کرد که نگرانی‌های زیادی درباره پیامدهای امنیتی تصاحب شرکت آرم توسط انویدیا دارد و به شورای رقابت این کشور دستور داد تا این قرارداد را پیگیری کند. با وجود اینکه، نتایج این پیگیری‌ها هنوز منتشر نشده است، اما خبر شروع فاز دوم بازرسی‌ها از انویدیا توسط ش.رای رقابت انگلیس نشان می‌دهند که ماجرای زیادی در پشت پرده در حال جریان است. ضمن اینکه بخشی از تحقیقات فعلی این شورا به وزارت کشور بریتانیا ارجاع داده شده تا درباره این قرارداد اظهار نظر کند. درهرحال باید منتظر بمانیم و ببنیم که نتیجه این بررسی‌ها در نهایت به کجا ختم می‌شود و آیا انویدیا سرانجام موفق به تصاحب شرکت آرم می‌شود یا نه.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید