ایلان ماسک: تسلا در حال کار روی یک ربات انسان نما است - تکفارس 
ایلان ماسک: تسلا در حال کار روی یک ربات انسان نما است - تکفارس 

ایلان ماسک: تسلا در حال کار روی یک ربات انسان نما است

افشین نوری
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - 12:48
ربات انسان نما

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، می‌گوید شرکت او در حال کار روی یک ربات انسان نما است که نمونه اولیه آن سال آینده آماده خواهد شد. این ربات انسان نما قرار است از تجربیات تسلا در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی و همچنین تجربیات این شرکت در زمینه تولید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورداستفاده در سیستم اتوپایلوت تسلا بهره بگیرد.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک بارها درباره نگرانی خود درباره هوش مصنوعی صحبت کرده است و حالا نیز گفته است: تسلا قصد دارد همیشه دوستدار انسان باشد اما ما در حال طراحی رباتی هستیم  در سطح مکانیکی می‌تواند فراتر از قابلیت‌های خود عمل کند. به گفته ماسک، این ربات، پنج پا، ۸ اینچ طول، ۱۲۵ پوند وزن و نمایشگری به‌عنوان صورتک خواهد داشت و نام رمزی آن «اپتیموس» است.

ربات انسان نما

ماسک در ادامه صحبت‌های خود گفته است: «من فکر می‌کنم انجام کارهای فیزیکی در آینده تبدیل به یک انتخاب برای انسان‌ها خواهد شد و اگر شما بخواهید کاری را انجام ندهید قادر به این کار خواهید بود.» تسلا نیز در وب‌سایت خود نوشته است: «ربات‌‌ها معمولاً برای انجام کارهای غیرایمن، تکراری یا خسته‌کننده طراحی می‌شوند اما برخی از آن‌ها ممکن است توانمندی‌های بیشتری داشته باشند.»

ماسک همچنین طرح‌های مربوط به ربات اپتیموس را در پایان رویداد AI Day منتشر کرده است. این رویداد برای نمایش برخی از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و اَبَرکامپیوتری تسلا برگزار می‌شود که قرار است در آینده بر روی خودروهای الکتریکی این شرکت استفاده شوند.

تاریخچه شرکت تسلا پر از ایده‌های جذابی است که تقریباً اکثر آن‌ها به واقعیت تبدیل نشده‌اند که از آن جمله می‌توان به شبکه سوپرشارژ خورشیدی یا شارژرهای رباتیک مارمانند اشاره کرد. بنابراین در مورد ربات اپتیموس نیز با قطعیت نمی‌توان گفت که این ربات به واقعیت خواهد پیوست اما باید توجه داشت که ماسک توانسته تسلا را به جایی که الان شاهدش هستیم برساند و باید منتطر بمانیم و ببییم که پروژه ربات انسان نمای این شرکت در نهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.