بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ - تکفارس 
بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ - تکفارس 

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

مهدی ملکی
۱ شهریور ۱۴۰۰ - 09:00
بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

زمانی که در ابتدا زد فلیپ سامسونگ معرفی شد،‌ بسیاری از ما نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که پس از مدت‌ها به لطف فناوری جدید، اکنون می‌توانیم همچون گذشته‌ها از یک گوشی تاشو استفاده کنیم‌؛ محصولی که به آسانی تا می‌شود و می‌توان آن را به بهترین حالت درون جیب جا داد. باز کردن گوشی برای پاسخ به تماس‌ها و بستن آن برای اتمام هر تماس، حسی نوستالژی و قابل توجه از گذشته است که به واسطه این سری سامسونگ امکان‌پذیر شد. اما در رابطه با گلکسی زد فلیپ ۳ چطور؟

گلکسی زد فلیپ ۳، جدیدترین نسخه این سری نیز دقیقاً به دنبال زنده کردن همین نوستالژی است. هنوز هم ویژگی‌هایی که به لطف باز و بسته کردن قابل انجام هستند، پابرجا باقی مانده‌اند و از سوی دیگر رنگ این نسخه‌های جدید مشابه چیزی است که ما بیش از دو دهه پیش در کالای الکترونیک شاهد آن‌ها بودیم.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

اگر شما به دنبال یک گوشی جذاب با ویژگی‌ها و ظاهر متمایز هستید که به سادگی بتواند عملکرد متفاوتی نسبت به سایر گوشی‌های کلیشه‌ای بازار ارائه دهد، گلکسی زد فلیپ ۳ یکی از اولین گزینه‌هایی است که می‌توانید به آن فکر کنید.

سامسونگ اکنون قیمت زد فلیپ ۳ را تا ۹۹۹ دلار کاهش داده است. اگرچه این قیمت هنوز هم در محدوده محصولات پرچم‌دار قرار می‌گیرد، اما نسبت به قیمت ۱۴۰۰ دلاری اولین مدل زد فلیپ، منطقی‌تر است. شما با پرداخت این قیمت تمام ویژگی‌های کلیدی پرچم‌داران مدرن را دریافت خواهید کرد. این به معنای دسترسی به یک گوشی اندروید مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و ۸ گیگابایت رم است.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

زد فلیپ ۳ در کنار ارائه ویژگی‌های یک گوشی مدرن، بهبودهای قابل توجهی را هم نسبت به نسل پیشین پشت سر گذاشته است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به یک نمایشگر کاور (قسمت خارجی گوشی) ارتقا یافته است که در مقایسه با نسل پیش، ۴ برابر ابعاد بزرگ‌تری دارد. در نهایت می‌توانیم به نمایشگری با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، بلندگوهای باکیفیت‌تر و مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره کنیم.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ در بخش دوربین پیشرفتی را تجربه نکرده است. این یعنی شما باز هم شاهد حضور یک لنز به‌خصوصی برای بزرگنمایی،‌ همانند گلکسی S21 اولترا نخواهید بود. شاید بزرگ‌ترین نکته منفی این گوشی باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن تلقی شود. حتی ارزان‌ترین مدل سری گلکسی S21 به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که به سختی می‌تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد.

سرانجام اکنون زمان آن است که پس از نگاهی به مشخصات کلیدی اصلی این گوشی، به بررسی دقیق آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا ببینیم آیا سامسونگ می‌تواند کاربران را متقاعد کند که آینده این صنعت به گوشی‌های هوشمند تعلق دارد یا خیر.

طراحی

زد فلیپ ۳ هنوز هم تمرکز زیادی روی فشردگی دارد. زمانی که گوشی را تا می‌کنید، به اندازه نیمی از گوشی‌های هوشمند مدرن فضا اشغال می‌کند و با وزن ۱۸۳ گرم، از محصولاتی مانند آیفون ۱۲ پرو و حتی گلکسی S21 پلاس سبک‌تر است. اگرچه این گوشی به اندازه مدل‌های ظریف گلکسی S21 و برخی از دیگر گوشی‌های بازار سبک نیست اما به سادگی می‌تواند رضایت شما را جلب کند. زمانی که گوشی در حالت عادی قرار دارد و آن را تا نکرده‌اید، طول آن بلندتر از تمام مدل‌های S21 است.

اما چیزی که درباره این گوشی اهمیت دارد، شرایط آن حین تاشدن و قرارگیری در جیب است و اگر این اولویت حقیقی شماست، زد فلیپ ۳ نسبت به گوشی‌های عادی بسیار بهتر عمل می‌کند.

احتمالاً بارها هنگامی که مشغول پوشیدن کفش‌هایتان هستید، گوشی هوشمندتان جیبتان را می‌فشارد و یا اجازه نمی‌دهد کارتان را انجام دهید و یا این ترس همیشه وجود دارد که به آن صدمه بزنید. نیازی به ذکر نیست که گوشی‌ها روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند و ظاهراً‌ این شرایط به قوت ادامه خواهد یافت. چنین سناریویی هرگز برای زد فلیپ ۳ رخ نمی‌دهد و نهایتاً به نظر می‌رسد که ما یک راه حل قطعی برای چنین مشکلاتی داریم؛ مشکلاتی که اساساً بی‌ارزش به نظر می‌رسند اما تجربه کاربری را بارها و بارها در طی یک روز تحت تاثیر قرار می‌دهند.

یکی دیگر از سوالات اصلی درباره گلکسی زد فلیپ ۳، کیفیت ساخت آن است. در محصول جدید سامسونگ شما می‌توانید هزاران بار به باز و بسته کردن آن بپردازید و مشکلی را تجربه نکنید. پس از مدتی این عمل تبدیل به یکی از عادت‌های شما می‌شود و آن‌جاست که می‌توانید تنها با یک دست، گوشی را باز کنید. با این حال فرایند باز شدن این گوشی نیاز به مقداری صبر، حوصله و شکیبایی دارد و هرگز نمی‌توانید مانند گوشی‌های تاشوی گذشته،‌ یک عملکرد فوق‌العاده روان را نظاره‌گر باشید.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

با این وجود هیچ مقاومت، نویز و مورد آزاردهنده دیگری را که حاکی از ضعف در طراحی و مهندسی ساز و کار گوشی باشد، مشاهده نخواهید کرد. با اطمینان می‌توان تضمین کرد که گلکسی زد فلیپ ۳ کیفیت بالایی هم در اجزای عادی و هم در اجزای تاشوی خود دارد. بسیاری از این عملکرد‌های قابل توجه و ارزشمند به لطف گوریلا گلس ویکتوس و فریم آلومینیمی ارتقا یافته به کار رفته در محصول ممکن شده است.

استاندارد IPX8 به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی محسوب می‌شود که سامسونگ به گوشی تاشوی تازه‌نفس خود اضافه کرده است. این استاندارد اجازه می‌دهد که دستگاه شما به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند.

احتمالاً متوجه حرف X در کلمه IPX8 شده‌اید. این یعنی زد فلیپ ۳ هیچ‌گونه مقاومت قابل توجهی در برابر نفوذ گرد و غبار ندارد. اگر در محیط‌های عادی مشغول به کار هستید، خطری شما را تهدید نمی‌کند اما اگر به انجام کارهای ساختمانی و یا هر موردی می‌پردازید که گرد و غبار عنصری جداناپذیر از آن است، شاید بهتر باشد که به جای پرداخت ۱۰۰۰ دلار برای این گوشی، به سمت گوشی‌های عادی بروید.

نمایشگر

نمایشگر گلکسی زد فلیپ ۳ از لحاظ فنی دارای ابعاد ۶.۷ اینچ است اما برخلاف چیزی که اعداد نشان می‌دهند، این پنل آن‌قدری که به نظر می‌رسد، بزرگ نیست. اگر به خاطر داشته باشید، به طول زیاد دستگاه اشاره کردیم که آن را تبدیل به یک گوشی کاملاً دراز کرده است.

سامسونگ نسبت ابعاد ۲۲:۹ را برای این محصول در نظر گرفته است که اصلاً رایج نیست. هر نیمه از نمایشگر دارای نسبت ابعاد ۱۱:۹ است. یکی از عواقب استفاده از چنین طراحی غیررایجی، قسمت‌های غیرقابل استفاده (قسمت‌های سیاه رنگ) حین تماشای ویدیو چه در پخش‌کننده‌ها و چه در یوتیوب و اپلیکیشن‌های مشابه و همچنین استوری‌های اینستاگرام و فیس بوک است.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

یکی دیگر از عواقب این طراحی، چین‌خوردگی میان صفحه است.  نسبت به نسل پیش همین سری، چیز زیادی در این‌باره تغییر نکرده است. اگرچه این چین‌خوردگی برخلاف گلکسی زد فولد ۳ از لحاظ بصری به سختی قابل تشخیص است، اما از آن‌جایی که دقیقاً در میان نمایشگر قرار گرفته، شما پیوسته در حال تعامل و لمس آن هستید. هر بار که پیمایش می‌کنید، انگشتتان روی آن می‌لغزد و به این ترتیب به سادگی حضورش احساس می‌شود. می‌توان اندکی این مورد را با ترفندهایی در لمس، پشت سر گذاشت اما نهایتاً شما به صورت روزمره با آن مواجه می‌شوید.

اما در رابطه با کیفیت خود نمایشگر، شکایتی بر زد فلیپ ۳ وارد نیست. این نمایشگر همان پنل‌های باکیفیت امولد (AMOLED) سامسونگ است که رزولوشن ۱۰۸۰p فول اچ‌دی، رنگ‌های زیبا، زاویه دید فوق‌العاده و سیاهی‌های کاملاً عمیق را ارائه می‌دهد. در نهایت این بار سامسونگ پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را نیز به آن افزوده است که یک پیشرفت کاملاً محسوس نسبت به نمایشگر زد فلیپ اورجینال با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز به شمار می‌رود. اگر به رابط کاربری روان توجه دارید و یکی از اولویت‌های شماست، این ویژگی را مد نظر قرار دهید.

نمایشگر کاور

پیش‌تر به نمایشگر کاور زد فلیپ ۳ اشاره کردیم که ۴ برابر از نمایشگر زد فلیپ اورجینال بزرگ‌تر است. در حقیقت نمایشگر زد فلیپ یک ویژگی کاملاً بی‌مصرف بود. در آن نمایشگر شما مجبور بودید به قسمت کوچکی از اعلان خیره شوید که به کندی پیمایش می‌شد تا بقیه پیام را مشاهده کنید. بدتر از آن، این نمایشگر حتی پیش از آن که تمام اعلان را نمایش دهد، کم‌نور می‌شد و شما عملاً نمی‌توانستید همین ویژگی ناقص را نیز به صورت کامل مورد استفاده قرار دهید. نمایشگر مورب ۱.۹ اینچی زد فلیپ ۳ برخلاف آن چه که اعداد می‌گویند، بسیار بزرگ‌تر از نمایشگر کاور ۱.۱ اینچی زد فلیپ است.

این نمایشگر اکنون قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌دهد و سامسونگ سرانجام پتانسیل‌های حقیقی آن را درک کرده است. با یک بار ضربه روی این نمایشگر، زمان، تاریخ و سطح باتری نمایش داده می‌شود. با دو بار ضربه روی آن و یا نگه داشتن دکمه پاور، این نمایشگر کاملاً روشن می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان، به شخصی‌سازی آیتم‌های قابل نمایش در این نمایشگر بپردازید. برای مثال نمایش حیوانات، نمایش ساعت مناطق زمانی دیگر، نمایش ساعت آنالوگ یا شخصیت‌های متحرک دلخواه از جمله موارد قابل شخصی‌سازی هستند.

با سوایپ از بالا به پایین نمایشگر می‌توانید مقدار روشنایی و حالت زنگ گوشی (باصدا، ویبره و بی‌صدا) را تنظیم کنید. سوایپ به سمت چپ نیز چندین ویجت مختلف را در دسترس شما قرار می‌دهد: کنترل موسیقی، آب‌وهوا، تقویم، هشدارها، یک ضبط کننده صدا و چندین ویژگی دیگر در این قسمت در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

سوایپ به سمت راست پنل اعلان را باز می‌کند که می‌توان از آن‌جا به تمام اعلان‌ها دسترسی داشت و با ضربه زدن روی آن‌ها، پیام کاملشان را روی همان نمایشگر کاور مشاهده کرد. مشخصاً این نمایشگر بسیار جذاب‌تر از نمایشگر کاور زد فلیپ است.

با وجود تمام بهبودهای روی داده، برخی ویژگی‌های دیگر هم می‌توانستند راه خود را به این نمایشگر جدید باز کنند. مثلاً زمانی که روی یک اعلان در نمایشگر کاور ضربه می‌زنید و بلافاصله دستگاه را باز می‌کنید، با صفحه خانه مواجه می‌شوید. اگر امکان این فراهم شود که با ضربه روی هر اعلان، اپلیکیشن مربوطه حین باز کردن گوشی باز شود، مدت زیادی در زمان صرفه‌جویی می‌شود. باید امیدوار بود که سامسونگ این ویژگی را در به‌روزرسانی‌های بعدی در دسترس قرار دهد.

کارایی

مادربرد زد فلیپ ۳ به شکل شگفت‌انگیزی کوچک طراحی شده است تا درون بدنه این گوشی جای بگیرد. اما کوچک بودن هرگز به معنای ضعیف بودن نیست. سامسونگ از یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ و ۸ گیگابایت رم استفاده کرده است تا عملکرد دستگاه را تضمین کند. این مشخصات در حال حاضر در جهان گوشی‌های اندروید کاملاً بالارده محسوب می‌شود. بنابراین شما قرار نیست چیزی را از دست بدهید.

سامسونگ هر سال با عرضه مدل‌های جدید سری گلکسی S، از پردازنده‌های متفاوتی در نقاط مختلف جهان استفاده می‌کند و معمولاً مدل‌هایی که خارج از ایالات متحده عرضه می‌شوند، به پردازنده‌های اگزینوس مجهز هستند اما این شرایط این بار برقرار نیست. تمام مدل‌های گلکسی زد فلیپ ۳ با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه خواهند شد و این مورد به شدت رضایت‌بخش است.

این گوشی همان‌طور که سامسونگ ادعا می‌کند، در تمام کارها سریع و کارآمد عمل می‌کند اما کوچک‌ترین اعمال نیز منجر به گرم شدن سراسر بدنه آن می‌شوند. در واقع به این ترتیب زد فلیپ ۳ حتی حین تماشای ویدیوهای یوتیوب و ارسال پیام در اسکایپ و فیس بوک هم داغ می‌شود. با توجه به بررسی‌های سایر گوشی‌ها، این مشکل بیشتر از آن که به سامسونگ و مهندسان آن مربوط باشد، به اسنپدراگون ۸۸۸ باز می‌گردد.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

این پردازنده از لحاظ مدیریت گرما بسیار ضعیف عمل می‌کند و گرم شدن بیش از اندازه حتی در حین اعمال عادی یکی از خصیصه‌های بارز آن تلقی می‌شود. در حقیقت این مشکل به اندازه‌ای متداول است که حتی شرکت‌هایی مانند وان پلاس برای رفع این مشکل، دریچه‌ای جداگانه برای مدیریت گرمای این پردازنده در نظر گرفته‌اند. به هر حال باید در نظر بگیرید که این مشکل در گلکسی زد فلیپ ۳ به شدت ملموس است.

سامسونگ این بار تصمیم گرفته که برخلاف زد فلیپ اورجینال، از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 برای این گوشی استفاده کند. حافظه داخلی زد فلیپ دو برابر این مقدار بود اما اگر این مورد سبب افزایش قیمت شده بود و باری دیگر قرار بود که چنین قیمت باورنکردنی‌ای را منجر شود، اکنون باید از کاهش آن خرسند باشیم. با این حال خبری از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی (microSD) هم نیست و می‌توان این را یکی از ضعف‌های بزرگ گلکسی زد فلیپ ۳ به شمار آورد.

دوربین

گلکسی زد فلیپ ۳ همچون نسل پیشین خود مجهز به دو دوربین اصلی در قسمت پشت است. یکی از آن‌ها یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی F2.2 فوق عریض و دیگری یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی F1.8 عریض است. نهایتاً به دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی می‌رسیم که برخلاف دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد ۳، دیگر گوشی تاشوی این شرکت، درون یک روزنه آشکار در نمایشگر قرار گرفته است.

شاید فقدان لنز تله‌فتو برای برخی از کاربران احساس شود و یا عدم وجود ویژگی‌های اضافی برای دوربین چندان برایشان خوشایند نباشد اما نباید فراموش کنیم که این سری بیش از هر چیز برای ارائه یک تجربه متمایز که مبتنی بر کارایی و عملکرد است، به بازار عرضه می‌شود. اگر درباره قابلیت‌های دوربین و فقدان‌های این حوزه ناراحت هستید، تهیه گلکسی S21 اولترا گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

در ادامه نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی را مشاهده خواهید کرد. تصاویر ثبت شده با زد فلیپ ۳ نسبت به زد فلیپ روشن‌تر هستند اما گاهی اوقات بیش از اندازه بر این جنبه اصرار دارند. به نظر می‌رسد زد فلیپ اورجینال عملکرد بهتری در محدوده پویا دارد و مجموع روشنایی تصاویر ثبت شده با آن دقیق‌تر است.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

گاهی اوقات روشنایی بیشتر یاد شده بهتر به نظر می‌رسد اما با توجه به روش جدید پردازش تصاویر، در اکثر موقعیت‌ها با این شرایط روبه‌رو نخواهیم شد و در واقع این روش جدید است که چنین موقعیتی را فراهم می‌کند.

لنز فوق عریض دستگاه در ثبت رنگ‌های سبز چندان خوب عمل نمی‌کند اما رنگ آبی خصوصاً آسمان‌ها را عمیق‌تر و دقیق‌تر به تصویر می‌کشد. زد فلیپ ۳ در بحث ثبت تصاویر پرتره به شدت بهتر عمل می‌کند و این‌جاست که مزایای روشنایی بیشتر به چشم می‌آید. هر دو گوشی زد فلیپ ۳ و زد فلیپ اورجینال سامسونگ تنها قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین اصلی هستند و شما نمی‌توانید از بزرگنمایی ۲ برابری آن که گاهی اوقات ضروری به نظر می‌رسد، استفاده کنید.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

از طرفی شما می‌توانید به سادگی از دوربین اصلی زد فلیپ ۳ برای ثبت تصاویر سلفی استفاده کنید که نتیجه بسیار بهتری در مقایسه با دوربین سلفی دستگاه دارد. در شب و شرایط کم‌نورتر با وجود فعال کردن حالت Scene Optimizer نمی‌توان تفاوت قابل توجهی را مشاهده کرد. قابل ذکر است که در این زمینه زد فلیپ اورجینال حتی تصاویر روشن‌تری ثبت می‌کند.

در حالی که به سختی می‌توان بهبودهای قابل توجهی را به بخش تصویربرداری و دوربین‌های زد فلیپ ۳ اختصاص داد اما این گوشی در زمینه فیلم‌برداری تفاوت‌های ملموسی را رقم می‌زند که اغلب آن‌ها به نفع نسل پیشین است! با تماشای ویدیوی ضبط شده با زد فلیپ ۳ حتی در روشنایی نور روز متوجه نویزهای فراوانی در آن می‌شوید.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

این موضوع با توجه به کیفیت قابل قبول ویدیوهای ۴K زد فلیپ اورجینال عجیب به نظر می‌رسد. هایلایت‌ها و محدوده پویا نیز همانند تمام قسمت‌های دیگر، چندان بهبود یافته به نظر نمی‌رسند و حتی گمان می‌کنیم که زد فلیپ اورجینال اندکی کنترل بیشتری روی این موارد داشت. میکروفون از جمله مواردی است که تفاوتی میان کیفیت ضبط آن در دو گوشی یاد شده مشاهده نمی‌شود.

کیفیت صدا و تماس

سامسونگ مشخصات فنی بخش صدای زد فلیپ ۳ را به طرز قابل توجهی ارتقا داده است. تنها بلندگوی زد فلیپ اورجینال اکنون با یک ستاپ استریو جایگزین شده است. یکی از این بلندگو‌ها در قسمت فوقانی و دیگری در قسمت زیرین قرار دارند.

در مقام مقایسه، زد فلیپ ۳ نسبت به نسل پیش خود صدای بلندتر، غنی‌تر و همچنین عمیق‌تری را ارائه می‌دهد. با این حال حتی اگر نسخه پایه گلکسی S21 را وارد معادله کنیم، زد فلیپ ۳ با مشکل مواجه می‌شود. در نتیجه زد فلیپ ۳ با وجود صدای ارتقایافته و توجه سامسونگ به این بخش، یک سطح پایین‌تر از پرچم‌دار عادی این شرکت قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر همچون گذشته این بار هم خبری از جک صدای ۳.۵ میلی‌متری نیست. از آن‌جا که خبری از قرارگیری ایرباد در داخل جعبه نیست،‌ شما باید با صرف هزینه به تهیه یک جفت ایرباد USB-C و یا جدای از آن، تبدیل USB-C به درگاه ۳.۵ میلی‌متری بپردازید تا همانند گذشته از هندزفری‌های رایج استفاده کنید.

کیفیت صدای تماس در تمام حالت‌ها قابل قبول است. در بررسی و برقراری تماس با VoLTE، کیفیت تماس و صدای آن سوی خط به شفاف‌ترین شکل ممکن به شما می‌رسد. این مورد به سادگی قابل ستایش و تمجید است.

باتری

با وجود تمام تغییرات گلکسی زد فلیپ ۳ (که برخی از آن‌ها در بخش دوربین چندان هم کارساز نبوده‌اند) ظرفیت باتری این دستگاه دست‌نخورده باقی مانده است. سامسونگ به مانند گذشته از دو باتری جداگانه، یکی در نیمه بالایی و دیگری در نیمه پایینی دستگاه استفاده کرده است. مجموع ظرفیت این دوباتری همان‌گونه که پیش‌تر ذکر کردیم، ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این ظرفیت پایین‌تر از استانداردهای گوشی‌های اندروید کنونی است اما این باتری می‌تواند به صورت میانگین یک روز شارژدهی داشته باشد.

استفاده عادی از باتری این گوشی شامل تماشای ویدیو، ارسال و دریافت پیام و گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی معمولاً تا نصف روز حدود ۷۰ درصد از باتری گلکسی زد فلیپ ۳ را مصرف می‌کند. احتمالاً شما بتوانید با مصارف کمتر، به مدتی بیشتر از زد فلیپ ۳ استفاده کنید. با این حال موردی که آشکار است، عدم شارژدهی این گوشی برای دو روز کامل است. اگر مصرف معقول و کاملاً مناسبی هم داشته باشید، این گوشی قرار نیست دو روز کامل شارژدهی را ارائه دهد.

مانند روندی که اپل با سری آیفون آغازگر آن بود و سپس در پرچم‌داران سامسونگ شاهدش بودیم، گلکسی زد فلیپ ۳ نیز بدون آداپتور شارژ عرضه می‌شود و شما تنها یک کابل دریافت خواهید کرد. بنابراین بسیاری از کاربران پس از تهیه این دستگاه تصمیم به خرید یک شارژر با نرخ شارژ بالا می‌گیرند اما زد فلیپ ۳ نرخ شارژ سریع کمتری نسبت به پرچم‌داران سامسونگ دارد.

زد فلیپ ۳ از شارژ سریع ۱۵ وات در حالت مستقیم (در مقایسه با ۲۵ وات در S21 و زد فلیپ ۳) و ۱۰ وات به صورت بی‌سیم (در مقایسه با ۱۵ وات در S21) پشتیبانی می‌کند. نهایتاً شارژ معکوس یکی دیگر از مواردی است که باید به آن اشاره کنیم. این محصول تاشوی سامسونگ از نرخ شارژ معکوس ۴.۵ وات پشتیبانی می‌کند.

بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

با این حساب، شارژ کامل ۱۰۰ درصد از ظرفیت باتری به صورت مستقیم نزدیک به ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و اگر قصد استفاده از شارژ بی‌سیم را داشته باشید، این مدت به ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه افزایش خواهد یافت که زمان قابل توجهی برای یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

برای آن که هیچ پتانسیلی را از دست ندهید، خرید شارژرهای رسمی ۲۵ وات سامسونگ پیشنهاد می شود. این شارژرها اندکی قوی‌تر از حداکثر نرخ قابل پشتیبانی در گلکسی زد فلیپ ۳ هستند اما اگر هر محصول دیگری از سامسونگ را در آینده تهیه کنید، اطمینان خواهید داشت که از آن پشتیبانی خواهد شد. از سوی دیگر محصولات شرکت‌های دیگر با محدوده قیمت بسیار پایین‌تر از جمله شیائومی اغلب نرخ بالاتری را پشتیبانی می‌کنند و ممکن است شما حتی با خرید این شارژر نتوانید از نهایت پتانسیل شارژ سریع آن‌ها بهره ببرید.

تمام شارژرهای Qi می‌توانند نرخ شارژ بی‌سیم ۱۵ وات این گوشی را پوشش دهند. پیشنهاد دیگر در این زمینه، خرید استندهای شارژ رسمی خود سامسونگ است.

جمع‌بندی

سرانجام این سوال مطرح می‌شود که آیا شما باید این گوشی را تهیه کنید؟ این سوال برای گوشی هوشمندی نظیر زد فلیپ ۳ بسیار عجیب است. در حال حاضر هیچ رقیبی به این شکل برای این محصول وجود ندارد. اگر شما به ایده پشت این محصول (فارغ از گلکسی زد فولد ۳) علاقه دارید، این محصول نه تنها بهترین گزینه موجود، بلکه تنها گزینه موجود است!

اگرچه بسیاری از کاربران هنوز هم برای مهاجرت به گوشی‌های تاشو متقاعد نشده‌اند اما چه کسی می‌تواند جذابیت کار و اشتیاق تجربه کاربری آن‌ها را انکار کند؟ از نظر ما گلکسی زد فلیپ ۳ یک ارتقای بسیار رضایت‌بخش اما همزمان، تنها یک سطح بهتر از نسخه اورجینال سری است. نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و نمایشگر کاور مدل پیشین این سری کاملاً آزاردهنده بودند و اکنون برطرف شده‌اند. زد فلیپ ۳ با وجود رفع تمام و کمال آن مشکلات، حقیقتاً چیز جدید و تاثیرگذاری را معرفی نکرده است.

همچنین با وجود آن که ساز و کار این دستگاه و کیفیت آن در کنار پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب رعایت شده‌اند اما باز و بسته کردن گلکسی زد فلیپ ۳ با یک دست و احساسی که منتقل می‌کند، هنوز جای کار دارد. ظرفیت کم باتری و فقدان لنزی مجزا برای بزرگنمایی از دیگر نکات منفی این دستگاه هستند که می‌توانند بسیاری از کاربران را ناامید کنند.

با این حال تجربه کار با گلکسی زد فلیپ ۳ جذاب و متفاوت است و شما به سادگی آن را احساس خواهید کرد. همچنین مقایسه این گوشی با گلکسی زد فولد ۳ که تقریباً یک تبلت تاشو است، ما را به تجربه رضایت‌بخش‌تری از زد فلیپ ۳ هدایت می‌کند. به هر حال در نهایت باید تصمیم بگیرید آیا قصد دارید این مشکلات را فدای تجربه‌ای جدید و متمایز کنید یا منتظر بمانید این فناوری به بهترین شیوه ممکن تکامل پیدا کند.

نکات مثبت:

  • قیمت پایین‌تر در مقایسه با مدل پیشین سری
  • نمایشگر کاور بزرگ‌تر و کارآمدتر
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • کارایی فوق‌العاده سریع
  • مکانیزم باز و بسته کردن روان و باکیفیت

نکات منفی:

  • باز و بسته کردن گوشی با یک دست هنوز هم دشوار است.
  • دستگاه حتی در استفاده‌های عادی هم سریعاً داغ می‌شود
  • میانگین عمر باتری پایین
  • فقدان لنز تله‌فتو
  • چین‌خوردگی هنوز هم آزار دهنده است.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.