بخوانید: ماجرای افشاگری که به‌عنوان مامور دو جانبه برای اپل کار می‌کرد - تکفارس 
بخوانید: ماجرای افشاگری که به‌عنوان مامور دو جانبه برای اپل کار می‌کرد - تکفارس 

بخوانید: ماجرای افشاگری که به‌عنوان مامور دو جانبه برای اپل کار می‌کرد

افشین نوری
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - 11:42
apple

همانطور که می‌دانید محصولات اپل، به‌خاطر محبوبیت بالایشان در بین مشتریان، اغلب مدت‌ها قبل از معرفی‌شان افشا می‌شوند. اما گزارش جدید وب‌سایت مادربورد نشان می‌دهد که این اطلاعات را خود اپل و به کمک افشاگرهایی که به‌نوعی برای این شرکت کار می‌کنند به بیرون درز داده است.

وب‌سایت مادربورد در گزارش خود با یک نفر از این افشاگرها به نام آندری شومیکو (Andrey Shumeyko) صحبت کرده است که از سال ۲۰۱۷ کار خود را شروع کرده و برای نمونه در سال ۲۰۲۰ اطلاعات مربوط به آی او اس ۱۴ را فاش کرده است. البته روش کار شومیکو به این صورت بوده است که ابتدا اطلاعات مربوط به سخت‌افزارهای و نرم‌افزار‌های اپل را از طرق مختلف به دست می‌آورده و سپس آن اطلاعات را به تیم امنیتی اپل ارسال می‌کرده تا از آن‌ها درخواست پول کند. با این‌حال، شومیکو می‌گوید که اپل هیچ‌وقت پولی به او پرداخت نکرده است.

مطالب مرتبط:

البته نکته جالب‌توجه در ماجرای شومیکو، به دست آوردن اطلاعات محصولات اپل توسط افرادی مانند شومیکو نیست، بلکه این است که خود اپل تمایلی به جلوگیری از درز این اطلاعات نداشته است و اجازه داده تا شومیکو به‌راحتی دست به افشای این اطلاعات بزند. البته باید توجه داشت که گاهی اوقات درز چنین اطلاعاتی ممکن است برای سنجش افکار عمومی نیز انجام بشود. بنابراین وقتی اپل متوجه علاقه شومیکو به اطلاعات مربوط به محصولات این شرکت شده، گذاشته تا او کار خودش را انجام دهد و اطلاعات محصولات این شرکت بدون هیچ مانع فاش شوند.

شومیکو گفته است که یکی از کارکنان اپل در پاسخ او گفته است:

لطفاً‌ متوجه این موضوع باشید که هدف ما محافظت از اپل است. همه اعمال ما براساس اصولی است که بهترین نتایج را برای شرکت ما، کارکنان ما و مشتریان ما (که تو هم یکی از آن‌ها هستی) داشته باشد. بنابراین دانستن تو درباره خطراتی که کار تو ممکن است متوجه ما کند بسیار حایز اهمیت است. بنابراین همان کاری را انجام بده که می‌دانی برای محافظت از اپل بهتر است. به کار خودت ادامه بده و به خودت افتخار کن.

اگر گفته‌های شومیکو صحت داشته باشد، می‌توان حدس زد که احتمالاً بقیه شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی نیز مثل اپل دست به چنین کارهایی برای افشای پیش‌ از موعد محصولات خود زده‌اند تا بتوانند افکار عمومی را متوجه محصولات خود بکنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.