نحوه عملکرد ربات های دوپای اتلس باستن داینمیکس [تماشا کنید]
نحوه عملکرد ربات های دوپای اتلس باستن داینمیکس [تماشا کنید]

نحوه عملکرد ربات های دوپای اتلس باستن داینمیکس [تماشا کنید]

مهدی حلوائی
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - 21:32
ربات‌‌های اتلس باستن داینمیکس

باستن داینمیکس به‌تازگی ویدیوهای جدیدی از نحوه عملکرد ربات‌های دوپای اتلس (Atlas) خود را منتشر کرده است. در اولین ویدیو، دو ربات اتلس به نمایش حرکات ژیمناستیک و پارکور می‌پردازند. اجرای این حرکات توسط ربات‌ها فوق‌العاده دیدنی و جذاب است. ویدیوی دوم به‌طور دقیق به بررسی توانایی‌های این ربات‌ها پرداخته و مهندسان شرکت نیز توضیحاتی را در مورد چگونگی ایجاد مراحل مورد نیاز برای اجرای حرکات آن‌ها ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط:

به‌گفته‌ی باستن داینمیکس، ربات‌های اتلس در واقع یک پروژه‌ی تحقیقاتی می‌باشند. این ربات‌های پیشرفته به مهندسان شرکت در طراحی سیستم‌های کنترل و آگاهی بهتر کمک می‌کنند. بنجامین استفنز، طراح ارشد اتلس در این خصوص اعلام کرد که این پروژه در واقع پلتفرمی برای انجام مراحل تحقیق و توسعه است. حرکات ژیمناستیک و پارکور ربات‌ها نیز بخشی از این تحقیقبات بوده که توجه بسیاری از کاربران اینترنت را به خود جلب کرده است.

با این وجود، برخی از متخصصان حوزه‌ی رباتیک از باستن داینمیکس به‌دلیل گمراهی کاربران نسبت به توانایی‌های ربات‌های خود انتقاد کرده‌اند. ویدیوهای منتشرشده از این ربات‌ها فوق‌العاده هستند اما تمام مراحل انجام‌شده توسط آن‌ها به‌دقت طراحی و تنظیم شده و شما نمی‌توانید تنها با دستوردادن به این ربات‌ها شاهد اجرای حرکات ژیمناستیک توسط آن‌ها باشید. بنجامین استفنز نیز در ویدیوی دوم به این موضوع اشاره می‌کند.

همچنین مهندسان باستن داینمیکس توضیحات بیشتری درخصوص چگونگی پیشرفت این ربات‌ها را ارائه داده‌اند. به‌گفته‌ی آن‌ها، ربات‌های دوپای اتلس در گذشته بدون درک از شرایط محیطی به انجام حرکات می‌پرداختند و در صورتی که مانعی بر سر راه آن‌ها بود، در انجام وظایف خود با مشکل مواجه می‌شدند. اما حالا این ربات‌ها با استفاده از سیستم آگاهی خود مسیریابی کرده و تا حد زیادی این مشکل را حل کرده‌اند.

ویدیوهای جدید در مقایسه با ویدیوهای قبلی، جرکات طبیعی‌تر و تاحدودی شبیه‌به‌انسان ربات‌های اتلس را نشان می‌دهند. برای درک بهتر این نکته، ثانیه ۳۷ ویدیو که در آن ربات اتلس بر روی تخته پریده و پس از لغزشی کوچک دوباره تعادل خود را به‌دست می‌آورد را بار دیگر مشاهده کنید. این حرکت نوعی پاسخ همزمان بوده که غیرقابل برنامه‌ریزی می‌باشد.

 

نظرات خود در مورد ربات‌های اتلس را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.