عرضه نسخه بهینه شده MIUI 12.5 توسط شیائومی - تکفارس  
عرضه نسخه بهینه شده MIUI 12.5 توسط شیائومی - تکفارس  

نسخه بهینه شده MIUI 12.5 به زودی برای گوشی های شیائومی عرضه می شود

مهدی ملکی
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - 10:24
miui 12.5 شیائومی

شیائومی در حال حاضر مشغول عرضه MIUI 12.5 Enhanced Version است که در فاز اول برای دستگاه‌های فعال در چین در دسترس قرار خواهد گرفت. همان‌طور که از نام این به‌روزرسانی مشخص است، این نسخه از رابط کاربری شیائومی بهبودهای بیشتری را نسبت به به‌روزرسانی‌های مرسوم اعمال خواهد کرد.

فاز اول عرضه این دسته از به‌روزرسانی‌ها هفته گذشته شروع شد و انتظار می‌رود که تا ۱۰ روز دیگر به پایان برسد. مدل‌هایی که اولین فاز از این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند، شامل می ۱۱ اولترا، می ۱۱ پرو، ردمی K40 پرو، می ۱۰s، می ۱۱، می ۱۰ اولترا، ردمی K30S، می ۱۰ پرو، ردمی K40 و ردمی K30 پرو هستند. می میکس ۴ حین عرضه به این نسخه مجهز خواهد بود و نیازی نیست که کاربران آن منتظر این به‌روزرسانی باقی بمانند.

تاکنون شیائومی هیچ برنامه مشخصی برای ارائه این به‌روزرسانی خارج از چین منتشر نکرده است اما به محض انتشار، ما در تکفارس آن را پوشش خواهیم داد. به‌روزرسانی MIUI 12.5 Enhanced Version موارد بسیاری از جمله سرعت خواندن و نوشتن از حافظه را ارتقا خواهد داد.

این مهم سبب می‌شود کاهش کارایی خواندن و نوشتن پس از ۳۶ ماه استفاده از دستگاه‌های این شرکت به کمتر از ۵ درصد برسد. معمولاً این مقدار در اکثر گوشی‌های هوشمند در بازه زمانی ذکر شده حدود ۵۰ درصد است. به این ترتیب مشخص می‌شود که به‌روزرسانی جدید دستگاه‌های شیائومی می‌تواند این مقدار را حدود ۱۰ برابر کاهش دهد.

miui 12.5 شیائومی

افزون بر مورد ذکر شده، به واسطه این به‌روزرسانی مدیریت حافظه برای عملکرد روان‌تر بهینه خواهد شد، پردازش‌ها در مدت کوتاه‌تری انجام خواهند شد و همچنین اولویت‌بندی پردازش رابط کاربری تغییر خواهد کرد. اعمال تمام این موارد سبب کاهش ۱۵ درصدی استفاده از پردازنده و در مجموع کاهش میانگین ۸ درصدی در امر مصرف انرژی خواهد شد.

مدتی پیش عرضه به‌روزرسانی‌های پایه این نسخه از رابط کاربری شیائومی برای بسیاری از گوشی‌های شرکت آغاز شد. می ۹ و پوکو ایکس ۳ از جمله آخرین محصولاتی هستند که این به‌روزرسانی را دریافت کردند.

در حقیقت این به‌رزورسانی همان‌طور که گفتیم نه تنها رابط کاربری ارتقایافته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه شامل نسخه اندروید ۱۱ نیز می‌شود. با توجه به محتویات این به‌روزرسانی، حجم آن برای کاربران می ۹ به ۲.۴ گیگابایت می‌رسد. بنابراین اگر شبکه داده شما از لحاظ ترافیک محدود است باید استفاده از یک شبکه وای فای را در نظر بگیرید. بیلد جدید با سریال MIUI 12.5.1.0.RFAEUXM نام‌گذاری شده است و برای تمام گوشی‌های هوشمند می ۹ که در اروپا به فروش رسیده‌اند، در دسترس قرار گرفته است.

البته این بیلد جدید برای کاربران پوکو ایکس ۳ پرو حجم کمتری دارد. به‌روزرسانی مذکور تنها ۸۳۰ مگابایت حجم دارد و از این لحاظ گزینه به صرفه‌تری برای دانلود در نظر گرفته می‌شود. این به روزرسانی شامل وصله‌های امنیتی ژوئن ۲۰۲۱ است.

مانند هر به روزرسانی دیگر MIUI 12.5 این مورد نیز باید به لطف بهبود‌های اعمال شده در رابط کاربری، باعث سرعت بخشیدن به سیستم عامل اندروید و منو‌های مختلف این دستگاه می‌شود. اگر به دنبال کردن موردی تمام این به‌روزرسانی‌ها علاقه‌مند نیستید، شیائومی مدتی پیش لیست تمام محصولاتی که به‌روزرسانی پایه را دریافت خواهند کرد، منتشر کرد که از این لینک قابل مشاهده است.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید