گزارش: کارکنان اپل در حال ترک این شرکت هستند - تکفارس 
گزارش: کارکنان اپل در حال ترک این شرکت هستند - تکفارس 

گزارش: کارکنان اپل در حال ترک این شرکت هستند

افشین نوری
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - 09:44
اپل

اپل جزو آن‌دسته از شرکت‌هایی است که همه محصولات آن برای مشتریان شناخته شده است و در هر بازاری، از بازار گوشی‌‌های هوشمند و تبلت‌ گرفته تا رایانه و هدفون، می‌توان ردپای این شرکت را پیدا کرد. و دقیقاً به‌ همین‌خاطر است که در سال‌ها اخیر همه توجهات معطوف به این شرکت بوده و حتی استعفای کارکنان آن نیز از اهمیت به‌سزایی برای رسانه‌ها برخوردار است.

وب‌سایت Power On به‌تازگی به نقل از چند منبع آگاه گزارش داده است که اپل در تعدادی از دپارتمان‌های خود که شامل سلامت، آی کلود و هوش مصنوعی می‌شود، با استعفاهای گسترده روبه‌رو شده است.

مطالب مرتبط:

البته این وب‌سایت به آمار دقیق این استعفاها اشاره نکرده، اما گفته است که تعداد استعفاها بسیار فراتر از حالت عادی است و به نظر می‌رسد که اتفاقات عجیبی در حال اتفاق افتادن در پشت‌پرده‌ی اپل است که از چشم رسانه‌ها دور مانده است وب‌سایت Power On به نام دو نفر از مدیران رده‌بالای این دپارتمان‌ها اشاره کرده است که تصمیم گرفته‌اند اپل را ترک کنند.

اپل

یکی از آن‌ها، شخصی است به نام روسلان مشنبرگ (Ruslan Meshenberg) که سرپرست مهندسی  دپارتمان زیرساخت آی کلود بوده است. به نظر می‌رسد مشنبرگ کار خود را از ژانویه سال ۲۰۲۰ در اپل شروع کرده و بعد از یک سال و پنج ماه همکاری با این شرکت، در ماه می امسال آن را ترک کرده است. البته این شخص در حال حاضر در شرکت گوگل به‌عنوان نایب‌رئیس واحد Core Site Reliability Engineering مشغول به کار است و با توجه به اینکه بین این دو پست شغلی، تقریباً دو ماه فاصله وجود دارد، به نظر نمی‌رسد که ما با یک استعفای عادی روبه‌رو باشیم.

اما شخص دومی که به‌تازگی از اپل جدا شده است خانم امیلی فاکس (Emily Fox) نام دارد که مدیر بخش تحقیقات هوش مصنوعی بخش سلامت اپل بوده است. گزارش مذکور گفته است که خانم فاکس ظاهراً برای کسب یک موقعیت شغلی در یک دانشگاه در حال ترک اپل است. این شخص همچنین در پاییز امسال به دانشگاه استنفورد ملحق خواهد شد، هرچند که ما می‌دانیم او در یک دهه گذشته استاد دانشگاه واشنیگتن نیز بوده است. بنابراین شاید بتوان گفت که استعفای خانم فاکس تاحدودی منطقی‌تر از مورد قبلی است.

اما اگر بخواهیم دلیلی برای این استعفاهای گسترده پیدا کنیم، سه نظریه را می‌توان در نظر گرفت. نظریه اول این است که اپل احتمالا‌ً قصد دارد تعداد زیادی مهندس جدید استخدام کند و همین موضوع باعث شده تا عده‌ای از کارکنان این شرکت به خاطر احساس عدم امنیت شغلی و تغییر مداوم نیروها در این شرکت بخواهند به‌دنبال موقیت‌های شغلی پایدارتری در شرکت‌های دیگر بگردند و از اپل جدا بشوند.

اپل

نظریه دوم این است که کارکنان اپل از استراتژی این شرکت در رابطه با بازگشت همه کارکنان آن به سر کارهایشان از ماه اکتبر امسال ناراضی باشند. با این‌حال، این مورد نمی‌تواند دلیل خوبی برای استعفاهای مذکور باشد؛ چراکه این شرکت همیشه آمادگی خود را برای به تعویق انداختن بازگشت کارکنان به سر کارهایشان نشان داده است و همانطور که احتمالاً می‌دانید برنامه اصلی اپل در ابتدا این بود که کارکنان‌ این شرکت از ماه سپتامبر به سر کارهایشان برگردند، اما این تاریخ به‌خاطر شیوع مجدد ویروش کرونا به عقب انداخته شد. بنابراین، با وجود اینکه اپل معتقد است حضور فیزیکی کارکنانش در سر کار اهمیت زیادی برای فرهنگ کار این شرکت دارد، اما تصمیمات اخیر این شرکت نشان‌دهنده‌ی انعطاف‌پذیری آن در رابطه با سلامتی کارکناش است.

البته لازم به ذکر است که اعتراض کارکنان اپل نیز در تصمیم این شرکت برای به تعویق انداختن زمان بازگشت کارکنانش به سر کارهایشان بی‌تاثیر نبوده است. این در حالی است که سایر شرکت‌ها مانند توییتر از مدت‌ها قبل به‌سراغ یک برنامه «کار از منزل  برای همیشه» رفته‌اند. البته باید توجه داشت که اپل در حال تولید مجموعه متنوعی از محصولات و سرویس‌هست و بنابراین طبیعی است که کار از منزل کارکنانش فشار زیادی روی پروسه‌های کاری این شرکت بیاورد.

اما دلیل سوم برای توضیح استعفاهای گسترده در اپل می‌تواند «کمبود خوشبینی» کارکنان این شرکت درباره محصولات و سرویس‌های این شرکت باشد. به‌ویژه کارکنان واحد سلامت اپل که ظاهراً درگیر مشکلات متعدد داخلی هستند و متاسفانه ما چیز زیادی درباره این مشکلات نمی‌دانیم.

حالا سوال اینجاست که آیا این استعفاها نشان‌دهنده وقوع یک اتفاق دراماتیک در شرکت اپل است؟ تنها زمان پاسخ این سوال را خواهد داد و ما باید منتظر بمایم و ببینیم که در روزهای آینده چه اخبار دیگری از داخل این شرکت به بیرون درز می‌کند.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید