کد منبع اندروید ۱۲ پیکسل تاشوی گوگل با نام رمز پاسپورت را افشا کرد - تکفارس 
کد منبع اندروید ۱۲ پیکسل تاشوی گوگل با نام رمز پاسپورت را افشا کرد - تکفارس 

کد منبع اندروید ۱۲ پیکسل تاشوی گوگل با نام رمز پاسپورت را افشا کرد

مهدی ملکی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - 23:18
گوگل پیکسل پاسپورت

تاکنون بسیاری از شایعات و منابع غیررسمی ادعا کرده‌اند که گوگل از مدت‌ها پیش روی گوشی هوشمند تاشوی خود کار می‌کند و به زودی آن را تحت نان گوگل پیکسل فولد معرفی و عرضه خواهد کرد.

اکنون بررسی کد منبع نسخه بتای اندروید ۱۲ مشخص کرده که نام رمز این محصول «پاسپورت» است. در این نسخه از سیستم عامل گوگل به نام‌های Oriole، Raven، Passport و Slider اشاره شده است. در حال حاضر تصور می‌شود که دو نام اول مربوط به پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو باشند.

مطالب مرتبط:

این دستگاه‌ها به هر حال از آخرین مودم ساخت سامسونگ بهره می‌برند و احتمال می‌رود پاسپورت از پردازنده تنسور (Tensor) مشابهی که در سری پیکسل ۶ استفاده خواهد شد، بهره ببرد. گوگل پیش‌تر ادعا کرده که پردازنده‌های تنسور گوگل که توسط سامسونگ ساخته شده‌اند، سری پیکسل ۶ این شرکت را تبدیل به یکی از کارآمدترین و امن‌ترین محصولات دنیای گوشی‌های هوشمند در جهان خواهند کرد.

تنسور تراشه‌ای شخصی‌سازی شده است به این معنا که اگر حتی مراحل ساخت آن توسط شرکت‌های شخص ثالث انجام شود، باز هم توسط خود گوگل طراحی شده است. این فرایند دقیقاً مشابه پردازنده‌های سری A شرکت اپل است که در گوشی‌های هوشمند آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این پردازنده‌ها، توانایی‌های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آن‌هاست که آن‌ها را تبدیل به بهترین نمونه‌ای می‌کنند که گوگل تا به حال روی گوشی‌های هوشمند خود ارائه کرده است. در حقیقت طبق گفته گوگل این دلیل اصلی اقدام گوگل جهت سرمایه‌گذاری روی طراحی تراشه شخصی‌سازی شده خودش بوده است.

برخی از ویژگی‌های هوشمند این تراشه در طراحی دوربین جدید این دو گوشی هوشمند استفاده خواهند شد. این دو محصول هر دو به دوربین‌های عریض و فوق عریض یکسانی مجهز هستند اما پیکسل ۶ پرو افزون بر آن‌ها، به یک لنز تله‌فتو با قابلیت برزگنمایی ۴ برابری نیز مجهز است. باری دیگر باید یادآوری کنیم که مشخصات دوربین این دستگاه‌ها نیز مانند تمام بخش‌های دیگر هنوز اعلام نشده‌اند.

گوگل پیکسل 6

ظاهراً گوگل این بار ویژگی‌های ضبط و فیلم‌برداری را نیز در محصولات خود به شدت ارتقا داده است. گزارش‌های اولیه اشاره کرده بودند که پیکسل ۶ احتمالاً قادر به ضبط و ارائه ویدیوهایی حتی با کیفیت‌تر از خروجی آیفون ۱۲ پرو مکس است.

پیکسل ۶ به یک نمایشگر تخت با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و پیکسل ۶ پرو به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهند بود. همچنین تنها روزنه دوربین سلفی این دستگاه‌ها در قسمت بالای نمایشگر قرار خواهد داشت.

جدای از این موارد، طراحی این دو گوشی امسال کاملاً متفاوت است. پیکسل ۶ به یک قاب فلزی مات مجهز است که پشت آن را نیز یک شیشه می‌پوشاند. پیکسل ۶ پرو نیز به طور مشابهی از قاب فلزی براق و درب پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد. جاگیری دوربین در پشت این دو دستگاه یادآور نکسوس ۶P است.

به هر حال بحث اصلی در این‌جا، انتظارات ما از پاسپورت است. انتظار می‌رود که پاسپورت همانند گلکسی زد فولد ۳ مجهز به یک نمایشگر تاشوی ۷.۶ اینچی باشد و توسط یک Ultra-Thin Glass محافظت شود.

طبق گفته صاحب نظران، معرفی یک محصول تاشو از سوی گوگل می‌تواند به شدت روی این صنعت تاثیرگذار باشد، چرا که در این صورت این غول آمریکایی باید دست به بهبود و تغییرات عمده‌ای در سیستم عامل اندروید بزند تا بتواند تجربه کاربری مناسبی در گوشی‌های تاشوی مبتنی بر این سیستم عامل ارائه دهد.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید