می ۱۱T و ردمی K40 اولترا به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز خواهند بود - تکفارس 
می ۱۱T و ردمی K40 اولترا به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز خواهند بود - تکفارس 

می ۱۱T و ردمی K40 اولترا به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز خواهند بود

مهدی ملکی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - 21:03
ردمی

به تازگی مشخصات شیائومی می ۱۱t و ردمی K40 اولترا در سطح اینترنت منتشر شده‌اند.

به این ترتیب طبق اطلاعات منتشر شده از می ۱۱T این گوشی با نام مستعار K11R به صورت جهانی و همچنین در هند عرضه خواهد شد. این دستگاه به یک نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نسبت ابعاد ۲۰:۹ مجهز خواهد شد که نسبت به نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز می ۱۰T یک پسرفت محسوب می‌شود. با این حال این تغییر می‌تواند حاکی از به کارگیری یک نمایشگر اولد (OLED)‌ باشد.

در قسمت دوربین می‌توان به لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B، لنز فوق عریض سونی IMX355 و لنز تله‌ماکرو با قابلیت بزرگنمایی ۳ برابر اشاره کرد. از سوی دیگر پردازنده این دستگاه دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک خواهد بود.

ردمی K40 اولترا از مشخصات مشابهی با می ۱۱T بهره می‌برد اما تنها برای بازار چین عرضه خواهد شد. با این حال در قسمت دوربین اصلی به جای یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی از یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ HM2 استفاده خواهد شد.

شیائومی می 11 ایکس

تشابه این مدل با می ۱۱T اصلاً عجیب نیست. شیائومی به تازگی اعلام کرد که فروش سری می ۱۱ خود شامل می ۱۱ پایه، می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا به بیش از ۳ میلیون واحد رسیده است. بی‌شک اگر مدل‌های دیگر حاضر در خانواده می ۱۱ را به این آمار اضافه کنیم، شاهد ارقام بزرگ‌تری خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

همچنین شیائومی اشاره کرده که این سه محصول با وجود قیمت قابل توجه ۴۰۰۰ الی ۶۰۰۰ یوآن چین، بیشترین سهم از بازار را در اختیار دارند. این آمار و ارقام از طریق موسسه‌های شخص ثالث و گزارش‌های معتبر آن‌ها از سه‌ماهه اول سال جاری میلادی به دست آمده است.

از طرفی با این که شیائومی به صورت رسمی چیزی را تایید نکرده اما گمان می‌رود که بیشتر فروش ۳ میلیون واحدی این سری در کشور چین رقم خورده است. از سوی دیگر با افزایش عرضه سری می ۱۱ در کشورهای دیگر و همچنین افزایش مدل‌هایی که تحت این عنوان به بازار عرضه می‌شوند، احتمال تغییر این روند و آمار مذکور بسیار بالاست.

با معرفی و عرضه می ۱۱ الترا، شیائومی اکنون یک خانواده کامل از محصولات می ۱۱ شامل می ۱۱ پایه، می ۱۱i و می ۱۱ پرو را مهیا کرده است. بنابراین فارغ از بودجه یا هزینه‌ای که مد نظر کاربران است، آن‌ها می‌توانند یکی از محصولات این خانواده جدید شیائومی را تهیه کنند. یکی از تنها تفاوت‌های این سری جدید با مجموعه پیشین پرچم‌داران شیائومی، عرضه انحصاری می ۱۱ پرو در کشور چین است. بنابراین می ۱۱ الترا که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، به صورت جهانی و بین‌المللی در تمام کشورها و مناطق عرضه خواهد شد.

می ۱۱ الترا در نگاه اول شباهت‌های بسیاری با محصول پیشین این سری یعنی می ۱۰ الترا دارد اما شیائومی برخی از ویژگی‌های این گوشی هوشمند از جمله دوربین را ارتقا داده و با افزودن نمایشگر ثانویه به پشت دستگاه و به کار گیری فناوری بهتر در باتری، قدم‌های بزرگ‌تری برداشته است.

مدتی پیش مشخصات گوشی‌های دیگری از این شرکت نیز افشا شد. برای نمونه درباره مشخصات ردمی ۱۰ باید بگوییم که این گوشی مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی ۹۰ هرتزی با رزولوشن +FHD خواهد بود که نرخ نوسازی آن با توجه به محتوای پخش‌شده از گوشی به‌طور اتوماتیک تنظیم خواهد شد. کار پردازش ردمی ۱۰ را تراشه هلیو G88 مدیاتک در کنار ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برعهده خواهد داشت و همچنین انرژی این گوشی را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۱۸ وات تامین خواهد کرد. یک شارژر ۲۲.۵ واتی هم در جعبه گوشی وجود خواهد داشت.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید