ایسوس از ROG فون ۵s و ۵s پرو رونمایی کرد - تکفارس 
ایسوس از ROG فون ۵s و ۵s پرو رونمایی کرد - تکفارس 

ایسوس از ROG فون ۵s و ۵s پرو رونمایی کرد

مهدی ملکی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - 20:17
ایسوس ROG فون 5s

همان‌طور که بازی‌بازان به خوبی متوجه هستند، شما هرگز نمی‌توانید جلوی پیشرفت سخت‌افزار را سد کنید. همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد و سخت‌افزار جدید آماده عرضه به بازار و افزایش سطح استانداردهاست.

به این ترتیب شما را با سری S، سری جدید از محصولات ایسوس ROG فون ۵ آشنا می‌کنیم. سری اولیه این دسته از گوشی‌های هوشمند ایسوس ابتدا در آوریل سال جاری میلادی عرضه شد.

این سری جدید این بار به پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۸۸+ همراه با فرکانس ۳ گیگاهرتز هسته ثانویه (کورتکس X1) و حداکث فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز هسته اصلی مجهز خواهد شد. AI Engine همچنین در این سری با افزایش کارایی ۲۰ درصدی قادر به ارائه قدرت خروجی ۳۲ تاپس است. در ادامه عمیق‌تر به مشخصات این سری جدید خواهیم پرداخت.

دقیق‌تر ایسوس دو گوشی جدید، ایسوس ROG فون ۵s و ROG فون ۵s پرو را طی آخرین اقدام خود معرفی کرده است. اگرچه این بار خبری از نسخه آلتیمیت نیست اما ایسوس با مدل پرو به کاربران اجازه می‌دهد که از رم ۱۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲  گیگابایتی UFS 3.1 بهره ببرند.

مطالب مرتبط:

همچنین مدل پروی جدید از نمایشگر PMOLED شهره این سری در قسمت پشتی استفاده می‌کند. البته باید در نظر گرفت که نمایشگر پشتی پیشین به کار رفته در مدل آلتیمیت از نوع مونوکروم بود اما به هر حال ما شاهد کارکرد مشابهی خواهیم بود.

ایسوس ROG فون 5s

اگر پیکربندی سخت‌افزاری رم ۱۸ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت بیش از اندازه و غیرمنطقی به نظر می‌رسد، پیکربندی‌های بیشتری نیز معرفی شده‌اند. کاربران می‌توانند پیکربندی‌های رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و همچنین رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت مدل ایسوس ROG فون ۵s را به جای مدل قوی‌تری این سری در نظر بگیرد. گفتنی است که هیچ یک از مدل‌های جدید از درگاه میکرو اس دی کارت پشتیبانی نمی‌کنند اما پشتیبانی از حافظه‌های خارجی USB NTFS تایید شده است.

همچون گذشته مدل پایه این سری نیز از نمایشگر پشتی بهره‌مند نخواهد بود و باری دیگر شاهد به کارگیری لوگوی RGB عنوان Republic of Gamers در درب پشتی خواهیم بود. با این حال مدل پرو دو حسگر لمسی درب پشتی را که می‌توان از آن‌ها به عنوان دکمه‌های کنترلر استفاده کرد، حفظ خواهد کرد. دکمه‌های اولترا سونیک ایر تریگر ۵ نیز در جعبه مدل پایه باقی خواهد ماند.

صفحه لمسی ROG فون ۵ پایه که چندین ماه پیش عرضه شده است، پایین‌ترین نرخ تاخیر در لمس حال حاضر گوشی‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است. با وجود معرفی ۵s این موضوع بیش از این صدق نمی‌کند. این مقدار در گوشی یاد شده از ۲۴.۳ میلی‌ثانیه به به ۲۴ میلی‌ثانیه کاهش یافته است. این موضوع به لطف حداکثر نرخ نمونه لمس ۳۶۰ هرتز ممکن شده است.

ایسوس ROG فون 5s

نمایشگر در این مدل همانند سابق در ابعاد ۶.۷۸ اینچ سوپر امولد (Super AMOLED) همراه با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز (تاخیر در پاسخ ۱ میلی‌ثانیه) روانه بازار خواهد شد. پشتیبانی از HDR10+، پوشش رنگ ۱۵۱ درصد از دامنه SRGB و ۱۱۱ درصد از DCI-P3 نیز تایید شده است. با میانگین روشنایی ۸۰۰ نیت در شرایط APL100 این سری همچنین یکی از روشن‌ترین نمونه‌های ممکن است.

طراحی ظاهری بدنه همچون نمایشگر تغییری به خود ندیده است. از جمله موارد دیگر می‌توان به ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با نرخ شارژ مستقیم ۶۵ وات، درگاه ثانویه USB 3.1 Gen2، درگاه DisplayPort 1.4 و پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کرد.

همچنین اگر تصمیم نداشته باشید به صورت افقی از گوشی استفاده کنید، درگاه جک صدای ۳.۵ میلی‌متری برای استفاده در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته این درگاه از طریق AeroActive Cooler 5ایسوس ROG فون 5s که دو عدد دکمه اضافی و یک فن خنک کننده به محصول اضافه می‌کند، قابل دسترسی است.

 

لازم به ذکر است این فن خنک کننده تنها در جعبه مدل ۵s پرو قرار خواهد گرفت. مدل پایه همراه با شارژر ۶۵ وات و قاب محافظ Aero عرضه خواهد شد. خنک کننده مذکور به صورت جداگانه به قیمت ۷۰ دلار قابل خرید است.

صحبت از لوازم جانبی شد. این دو مدل جدید با تمام لوازم جانبی عرضه شده برای سری ۵ و همچنین برخی از لوازم جانبی سری ۳ از دسته ROG سازگار خواهند بود. این شامل گیم‌پد Kunai 3 است اما نباید انتظار سازگاری با Twin Dock 3 را داشته باشید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید