ویژگی های مخصوص محافظت از کاربران نوجوان به تیک تاک اضافه شد
ویژگی های مخصوص محافظت از کاربران نوجوان به تیک تاک اضافه شد

ویژگی های مخصوص محافظت از کاربران نوجوان به تیک تاک اضافه شد

مهدی حلوائی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - 20:44
تیک تاک

در سال‌های اخیر موضوعات کمی به اندازه‌ی فضای مجازی بحث‌برانگیز و دردسرساز بوده است. پلتفرم تیک تاک نیز به‌دلیل محبوبیت بالا و مسائل اقتصادی و سیاسی مختلف در مرکز این داستان قرار داشته است. حالا ویژگی‌های جدیدی به این پلتفرم ویدیویی اضافه شده که به‌طور ویژه کاربران نوجوان را هدف قرار داده است.

مطالب مرتبط:

تیک تاک

اولین ویژگی مربوط به بخش اعلان‌ها می‌باشد. حالا کاربران ۱۳ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۱۷ سال به ترتیب از ساعت ۹ و ۱۰ شب به بعد هیچ اعلانی را در یافت نخواهند کرد. هدف این ویژگی کاهش جلب توجه این کاربران پس از ساعت خاصی در شب است. تحقیقات جدید نشان داده است که این کاربران در برابر آسیب‌های مدرن فضای مجازی نسبت به بزرگسالان آسیب‌پذیرتر هستند. تیک تاک همچنین محدودیت‌هایی را در بخش پیام‌های خصوصی ایجاد خواهد کرد. حالا قابلیت پیام‌های خصوصی برای کاربران زیر ۱۷ سال به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال خواهد شد و فعال‌کردن آن تنها از طریق بخش تنظیمات حساب کاربری امکان‌پذیر خواهد بود.

تیک تاک همچنین سعی دارد تا کاربران نوجوان خود نسبت به افرادی که پست‌های آن‌ها را مشاهده می‌کنند، آگاهی و کنترل بیشتری داشته باشند. از این رو، ویدیوهای منتشرشده توسط کاربران زیر ۱۶ سال قابل دانلود نخواهند بود. کاربران ۱۶ و ۱۷ سال نیز همانند بخش پیام‌های خصوصی قابلیت تغییر این ویژگی در بخش تنظیمات حساب کاربری را خواهند داشت. همچنین کاربران زیر ۱۶ سال می‌توانند قبل از انتشار ویدیو مشخص کنند که کدام‌یک از مخاطبین خود به آن ویدیو دسترسی داشته باشد.

تیک تاک

نظر شما در مورد قابلیت‌های جدید تیک تاک چیست؟ این ویژگی‌ها تا چه حد در امنیت کاربران نوجوان تاثیر خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.