CDC: افراد با نقص سیستم ایمنی بهتر است دوز سوم واکسن کرونا را هم تزریق کنند - تکفارس 
CDC: افراد با نقص سیستم ایمنی بهتر است دوز سوم واکسن کرونا را هم تزریق کنند - تکفارس 

CDC: افراد با نقص سیستم ایمنی بهتر است دوز سوم واکسن کرونا را هم تزریق کنند

افشین نوری
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 12:14
واکسن کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) امروز توصیه کرده است که افراد با نقص سیستم ایمنی بهتر است دوز سوم واکسن کرونا را نیز تزریق کنند. به گفته این مرکز، بدن اینگونه افراد ممکن است با وجود تزریق دو دوز واکسن فایزر/بیونتک یا مدرنا نتوانند آنتی‌بادی‌های کافی برای مقابله با ویروس کرونا تولید کنند.

مطالب مرتبط:

کامیل کاتن (Camille Kotton)، استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه ماساچوست امروز  در جریان جلسه کمیته مشورتی CDC گفت:

ما بیمارانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند را می‌شناسیم و این افراد تا جای ممکن همه کمک‌های لازم را در بیمارستان‌ها دریافت می‌کنند، اما باید بپذیریم که آن‌ها همچنان دارای ریسک بالایی برای ابتلای مجدد به کرونا را دارند.

این توصیه CDC درست بعد از آن اتفاق می‌افتد که سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که این سازمان دستورات لازم برای تزریق دوز سوم واکسن‌های فایزر و مدرنا برای کسانی که از نقص سیتسم ایمنی رنج می‌برند را داده است. البته این موضوع در مورد واکسن جانسون اند جانسون که فقط در یک دوز تزریق می‌شود صادق نیست.

واکسن کرونا

در حال حاضر حدود ۷ میلیون از جمعیت بزرگسال آمریکا دارای مشکل نقص سیستم ایمنی بدن هستند. احتمال اینکه این افراد به نوع حاد بیماری کرونا مبتلا شوند بسیار زیاد است و حتی ممکن است بعد از تزریق واکسن کرونا دوباره به این بیماری مبتلا شوند. افرادی که قبلاً یک عمل پیوند عضو داشته‌اند یا از یکی از درمان‌های سرکوب سیستم ایمنی استفاده کرده‌اند، جزو افراد با نقص ایمنی شدید یا متوسط قرار می‌گیرند.

کاتلین دولینگ (Kathleen Dooling) یکی از کارشناسان CDC گفته است:

افراد با نقص سیستم ایمنی نباید نیازی به تجویز یا نسخه دکتر برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا داشته باشند.

تحقیقات نشان می‌دهند که تزریق دوز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان آنتی‌بادی‌های تولیدشده در بدن اینگونه افراد را افزایش بدهد. با این‌حال، هنوز مشخص نیست که این آنتی‌بادی‌ها تا چه اندازه قادر به جلوگیری از مبتلا شدن این گروه به کرونا خواهند بود.

به نظر می‌رسد این‌گونه افراد حتی در صورت دریافت دوز سوم واکسن کرونا هم باید احتیاط‌های لازم را در برابر ویروس کرونا داشته باشند. هرچند، تزریق دوز سوم واکسن کرونا ممکن است محافظت اضافی در بدن آن‌ها ایجاد کند، اما این دسته از افراد همچنان ریسک بالایی برای مبتلا شدن به نوع حاد بیماری کرونا را دارند. دکتر دولینگ می‌گوید:

افراد با نقص سیستم ایمنی باید همچنان به زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی خود ادامه بدهند و از قرار گرفتن در محیط‌های بسته خودداری کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید